aldersforskellen på jeres børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

499 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. marts 2011

Anonym trådstarter

jeg kunne godt tænke mig at høre hvad  aldersforskellen er på jeres børn og hvilke fordele og ulemperne  i oplever ved den aldersforskel....

jeg er selvfølgelig ikke intereeseret i at tråden ender med et halvt slagsmål om hvilken aldersforskel der er den bedste, det er jo vidt forskellig fra familie til famile, økonomi, ressourcer og barnets yemperament

sagen er den at jeg/vi overvejer baby nr 3 (der er 3,5 år imellem den første) men vi kan ikke rigtig blive enige om projekt "den sidste baby" skal påbegyndes i år eller først senere (barn nr 2 = 12 mdr)

så jeg vil meget gerne høre om jeres erfarninger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Malene84

Anonym skriver:

jeg kunne godt tænke mig at høre hvad  aldersforskellen er på jeres børn og hvilke fordele og ulemperne  i oplever ved den aldersforskel....

jeg er selvfølgelig ikke intereeseret i at tråden ender med et halvt slagsmål om hvilken aldersforskel der er den bedste, det er jo vidt forskellig fra familie til famile, økonomi, ressourcer og barnets yemperament

sagen er den at jeg/vi overvejer baby nr 3 (der er 3,5 år imellem den første) men vi kan ikke rigtig blive enige om projekt "den sidste baby" skal påbegyndes i år eller først senere (barn nr 2 = 12 mdr)

så jeg vil meget gerne høre om jeres erfarninger

15 min

Vi taler også barn nummer 3, men venter til drengene er 4 år og kan være lidt mere med. De skal kunne klare ret meget selv, før jeg skal være gravid med den næste. Jeg tror ikke, at vores nummer 3 vil for et lige så tæt forhold til drengene, som drengene har med hinanden - derfor er alderforskellen herhjemme underordnet.

Anmeld

30. marts 2011

L&S

Vores ældste datter er 4½ og vores yngste er 1½ så Sophia var 3 år 3mdr, da vi fik Liva..

For os var det fuldstændig planlagt, at der skulle være de 3 år imellem dem. Vi havde snakket om det flere gange, men synes at den absolutte bedste alder var 3.

Sophia brugte kun ble og sut om natten og hun kunne mange ting selv. Samtidig er alderforskellen heller ikke for stor, så de kan sagtens lege sammen.

Nu hvor Liva er 1½ tror jeg ikke vi venter til hun er 3, på at få endnu en guldklump.

Nå de bliver ældre er Sophia og Liva dog tæt nok på hinanden i alder til at jeg kan se nogle store pige skænderier i fremtiden. I sådanne situationer ønsker man sig nok en af hvert køn 

Anmeld

30. marts 2011

Nalle

Der er 1½ år imellem vores, de er nu 2½ og 10 måneder, og har indtil videre ikke være nogle ulemper ved det, Victoria er rigtig glad for sin lillebror og god til at lege med ham.

Jeg er sikker på de får rigtig meget glæde af hinanden senere hen ..

Anmeld

30. marts 2011

Lucas og Mathilde <3

Lucas er tre år og mathilde er otte mdr, så der er ca to år og seks mdr mellem dem. Vi har kun haft positiv oplevelse med det :-)

Anmeld

30. marts 2011

sarahb

her er der 2 år og 25 dage

Anmeld

30. marts 2011

henh01

Hej.

Der er 6 år og 3 mdr mellem mine børn. Jeg synes det er fantastisk at den store kan være så meget med ift lillebror og hun kan hjælpe rigtig meget til Hun elsker at lege med ham og han elsker at hun gider (han er kun 4 mdr, men griner hver gang hun nærmer sig ham) det er et dejligt syn for en moar.

Jeg havde håbet at der ikke ville være så lang tid mellem mine børn, da jeg ville være bange for at de ikke fik glæde af hinanden på samme måde som var der 2-3 år mellem. Men det er jeg slet ikke i tvivl om at mine får - det kommer jo meget an på hvordan børnene er. Med nr 3 kommer der til at være 2,5 eller 3.5 år i mellem, hvis altså vi helt selv kunne bestemme

Jeg kunne personligt ikke tænke mig 2 blebørn på samme tid, medmindre man fik tvillinger Jeg tror det er et stort arbejde og jeg ville være nervøs for at jeg ikke kunne være nok mor for hvert barn

Anmeld

30. marts 2011

aya-zia

jeg har 14 måneder og 11 ddage mellem mine prinsesser...

det er på mange måder godt og skidt...

hjemme ved os har det været rigtig rigtig svært for aya (størst) at forstå at zia ik har kunnet de samme ting som hende... altså at når jeg sage hun selv skulle ligge sit tøj til vask kunne hun blive sur over at zia ik skulle. eller da hun skulle af med bleen og sutten var hun sur over zia ik skulle. her snakker vi for ca 1½ år siden... den dag i dag er det lidt omvendt... i dag er det zia der er sur over at aya må nogle ting som hun ik må... fordi aya er størst jo...

syntes ik det har været et problem det at ha to ble børn på en gang man kommer ind i nogle rutiner og holder man den går det hele nok...

de har hel klart MEGET mere glæde af hinanden og vil blive ved med og ha det i forhold til hvad jeg f.eks. har med min bror (6 år mellem os) vi har intet tilfældes mere. 

jeg håber på og blive gravid med nummer 3 i år og hvis det ik ender med tvillinger satser jeg på at vi skal ha nummer 4 sådan at det passer med ca 1½ år mellem dem også... hehe og så er det SLUT

Anmeld

30. marts 2011

Hansen97

Min den ældste er fra februar 2003 og den yngste er fra fra november 2007, det er 4.5 år. Jeg syntes det er en passende forskel. Der er ikke nogen ind i mellem...

Men der er jo fordele og ulemper ved alting og det er nok op til en selv som person om man magter 2 blebørn, uselvstændige børn osv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.