jeg blir helt vildt såret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

LIZO

jeg forstå dig.. der er for mange der blander sig i hva jeg skriver på nette.. så har i meget lang tid valgt ikke at skrive noget.. så derfor sætter jeg stor pris på jeg igen kan skrive og få lukket luft ud.

jeg kan sakkens stå inde for det jeg skriver, men ønsker bare ikke at dele med hele verden. men blot jer..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Milka

jeg startede jo på NS fordi vi gik igennem helvede og jeg havde brug for at kunne læsse af og råbe og skrige og skælde ud og græde og overhovedet ikke tænke på om nogen blev vrede eller sårede - for det skete spøjst nok hele tiden at en søskende eller en mor blev forurettet når jeg var ked af det over barnløsheden.

så ja jeg skriver meget åbent og meget ærligt og meget detaljeret. og fuck hvor har jeg været dum og naiv for at gøre det!

Efter sol blev født har jeg tænkt rigtig meget på det, jeg skriver fx  igen kun herinde om OS - altså de lange indlæg. men jeg har jo været så snothamrende dum at skrive Sol navn + mellemnavn på baby.dk generelt og det gør hende jo googlebar. dvs at min far, der desuden også kan googles herinde med navn, uden tvivl kender Sols navn og mit brugernavn herinde.

nej, jeg kan ikke bare sige "nåh nåh, stakkels mand, så kan han sidde der og fortryde han var dum engang og nu ikke må have kontakt med os og så kan han følge med på sidelinien". for han skal ikke VIDE noget om Sol. Han skal ikke kende hende - uanset hvor langt fra han kommer til at kende hende. afstand eksisterer ikke i hans verden, han fortæller stadig om sine 4 børn som om vi ses hver anden dag og han fortæller uden tvivl også om sine børnebørn nu.

det er min opgave at sørge for at Sol ikke er "hans" og ikke kan blive "hans". det er min opgave at beskytte hende fra hans tilstedeværelse og hans mulighed for at kontakte hende. og jeg har jo allerede fejlet helt vildt i den retning ved at skrive som jeg har skrevet og jeg har haft kvalme siden igår eftermiddags over at jeg har været så blåøjet.

det er en kringlet affære og det er måske svært at forstå når man ikke selv har sådanne mennesker i sit liv. men jeg er i hvert fald nødt til at lære af mine fejl og for fremtiden beskytte mit barn. og sådan er det bare.

okay. så kan jeg meget bedre forstå du reagerer som du gør.

men lad være med at være så hård ved dig selv det er svært at fatte at det som man i god tro skriver til folk man stoler på kan blive misbrugt af andre, for hvem skulle gå ud og lede efter det? som jeg skrev et andet sted er jeg selv ved at få øjnene op for det (men det går langsomt).

op med humøret, kitten

Anmeld

28. marts 2011

Skouboe

Jeg startede nok "balladen" med mit indlæg om at stå ved hvad man siger og skriver og jeg vil gerne understrege at indlægget ikke er for at såre hverken dig eller andre.

Min holdning er ikke et forsøg på at hænge nogen ud eller såre nogen og selvom jeg ikke nødvendigvis er enig i fx dine bevæggrunde så er det ikke mit job at dømme hverken den ene eller den anden vej og mit indlæg om at stå ved hvad man siger og sigter ikke på andre end mig selv.

Anmeld

28. marts 2011

JustAnotherName

Jeg startede nok "balladen" med mit indlæg om at stå ved hvad man siger og skriver og jeg vil gerne understrege at indlægget ikke er for at såre hverken dig eller andre.

Min holdning er ikke et forsøg på at hænge nogen ud eller såre nogen og selvom jeg ikke nødvendigvis er enig i fx dine bevæggrunde så er det ikke mit job at dømme hverken den ene eller den anden vej og mit indlæg om at stå ved hvad man siger og sigter ikke på andre end mig selv.

Enig.

Det var slet ikke ment som et dunk i hovedet på nogen andre.
Og jeg er lidt paf over at det er blevet opfattet så følsomt.

Det beklager jeg, hvis jeg har medvirket til, for det har på ingen måde været min mening.

Og nej, jeg forstår det muligvis ikke helt, for jeg HAR intet grundlag for, eller selv noget kendskab til at kunne vide eller forstå det rigtigt. Men jeg har følelse og empati i alt det udstræk jeg kan!!

Og jeg vil fortsat meget gerne være en del af både dit, Trine, og alle andre NS'eres liv ....Hvad enten det bliver her eller i "det helt lukkede" forum. Så må jeg jo bare skrive mine ord herinde, eller privat til folk.

KNUS

Anmeld

28. marts 2011

mama09

Tjuhl skriver:

faktisk. af alle de indlæg om, at "jeg kan godt stå 100% inde for det jeg skriver herinde!" og derfor vil I ikke være med i den lukkede gruppe. at I ikke vil være med i gruppen er selvfølgelig helt op til jer og jeg kan godt forstå flere af argumenterne.

men den med at man kan stå inde for det man skriver. helt ærligt! jeg kan da også 100% stå inde for det JEG skriver! men jeg tænker da helt vildt meget på, at der er en mand derude i verden som har gjort grimme grimme ting og som måske kan finde på at gøre det igen, som IKKE skal kende til mit barn og som IKKE skal kunne kontakte hende NOGENSINDE! eller bare vide noget om hende, så han kan gå og lege Morfar (hvilket han uden tvivl gør).

Når jeg siger jeg vil skrive i den lukkede gruppe er det (sgu da) ikke fordi jeg ikke kan stå inde for det jeg skriver, men fordi jeg SKAL beskytte mit barn. det er min opgave som mor og jeg har tydeligvis allerede fejlet stort

hvis ikke jeg fortsat kan øse ud af tanker, følelser og hverdag uden at censurere mig selv, så ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal bruge siden til og det tør jeg ganske enkelt ikke længere i det åbne forum.

- og så kan det jo være jeg skal til at stemme dansk folkeparti, hvem ved...

undskyld jeg forstyrre , men hvad snakker i om - lukket gruppe, hvad 

Anmeld

28. marts 2011

TbCp

mama09 skriver:

undskyld jeg forstyrre , men hvad snakker i om - lukket gruppe, hvad 

Her https://www.baby.dk/Klubber/familien-ns_26.aspx

Anmeld

28. marts 2011

mama09

TbCp skriver:

Her https://www.baby.dk/Klubber/familien-ns_26.aspx

Tak! Så vi flytter derover istedet for her eller hva?

Anmeld

28. marts 2011

TbCp

mama09 skriver:

Tak! Så vi flytter derover istedet for her eller hva?

Nej vi bliver også her

Det er bla. til lidt mere følsomme emner som man gerne vil dele med de andre ns'ere, men ikke med resten af verden.

Det er kun medlemmer af gruppen som kan se og skrive derinde... man kan dog kun skrive hvis man er plusprofil.

Anmeld

28. marts 2011

Vingummien

Tjuhl skriver:

faktisk. af alle de indlæg om, at "jeg kan godt stå 100% inde for det jeg skriver herinde!" og derfor vil I ikke være med i den lukkede gruppe. at I ikke vil være med i gruppen er selvfølgelig helt op til jer og jeg kan godt forstå flere af argumenterne.

men den med at man kan stå inde for det man skriver. helt ærligt! jeg kan da også 100% stå inde for det JEG skriver! men jeg tænker da helt vildt meget på, at der er en mand derude i verden som har gjort grimme grimme ting og som måske kan finde på at gøre det igen, som IKKE skal kende til mit barn og som IKKE skal kunne kontakte hende NOGENSINDE! eller bare vide noget om hende, så han kan gå og lege Morfar (hvilket han uden tvivl gør).

Når jeg siger jeg vil skrive i den lukkede gruppe er det (sgu da) ikke fordi jeg ikke kan stå inde for det jeg skriver, men fordi jeg SKAL beskytte mit barn. det er min opgave som mor og jeg har tydeligvis allerede fejlet stort

hvis ikke jeg fortsat kan øse ud af tanker, følelser og hverdag uden at censurere mig selv, så ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal bruge siden til og det tør jeg ganske enkelt ikke længere i det åbne forum.

- og så kan det jo være jeg skal til at stemme dansk folkeparti, hvem ved...

Anmeld

28. marts 2011

anna-jonas

Søde trine.

Jeg er fuldstændigt overbevist om, at det ikke har været meningen at sårer dig.............at der er blevet skrevet som der er. Det er et spørgsmål om formulering, og modtagerens opfattelse af det skrevne. Alle der har haft traumer i deres liv, mestrer det forskelligt...............og jeg tror at denne "snak" om åbne - lukkede rum, afspejler denne forskellighed.

Jeg kan forvisse dig om, at DU ER en super god mor, og at Sørens og din lille familie nok skal lykkedes. Lad ikke den onde mand, der har skadet dig som barn, fylde mere i dit liv. Han skal ikke styrer hvem du er, og hvordan du gør tingene..............for han er UDE!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.