Læse en hækleopskrift.. hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.044 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. marts 2011

fønix

Er der nogen af jer søde piger der kender en hjemmeside hvor man kan lære at læse en hækleopskrift eller ved hvad de forkortelser betyder?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

Dorthe1986

Kender desværre ikke nogen hjemmesider. men hvis du har tid, så prøv at smutte på biblioteket, de har hæklebøger  for begyndere, hvor du lærer at slå de forskellige masker op

Anmeld

27. marts 2011

cdinesen

Den her brugte jeg, den synes jeg er rigtig god.

http://www.garnstudio.com/lang/dk/skole/hekle_index.php

Anmeld

27. marts 2011

fønix

Dorthe1986 skriver:

Kender desværre ikke nogen hjemmesider. men hvis du har tid, så prøv at smutte på biblioteket, de har hæklebøger  for begyndere, hvor du lærer at slå de forskellige masker op

det er ikke maskerne jeg har problemer med men opskrifterne, hvordan man læser dem og hvad forkortelserne betyder

Anmeld

27. marts 2011

roenlund

fønix skriver:

det er ikke maskerne jeg har problemer med men opskrifterne, hvordan man læser dem og hvad forkortelserne betyder

hvilke forkortleser mangler du svar på??? det kunne da godt være at jeg kunne nogle... havde samme problem da jeg begyndte at hækle...

Anmeld

27. marts 2011

fønix

roenlund skriver:

hvilke forkortleser mangler du svar på??? det kunne da godt være at jeg kunne nogle... havde samme problem da jeg begyndte at hækle...

1.OMG: Hækl 7 fm om den magiske cirkel. 
2.OMG: 2 fm i hver fm = 14 fm. 
3.OMG: * 1 fm i næste fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 21 fm.
4.OMG: * 1 fm i næste 2 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg 

det her fx er fra en opskrift, det siger mig ikke rigtig noget jeg tror fm er fastmaske men hvad er omg og hvad skal de stjerner * til for 

kan du hjælpe mig?

Anmeld

27. marts 2011

roenlund

1.OMG: Hækl 7 fm om den magiske cirkel. 
2.OMG: 2 fm i hver fm = 14 fm. 
3.OMG: * 1 fm i næste fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg rundt = 21 fm.
4.OMG: * 1 fm i næste 2 fm, 2 fm i næste fm *, gentag fra *-* omg 

det her fx er fra en opskrift, det siger mig ikke rigtig noget jeg tror fm er fastmaske men hvad er omg og hvad skal de stjerner * til for 

kan du hjælpe mig?

fm betyder ganske rigtigt fastmaske, omg betyder omgang. og det med stjernerne er fordi du skal gentage det der står mellem stjernerne runden ud... skriv gerne hvis du er i tvivl det er ikke så nemt at forklare på skrift.

Anmeld

27. marts 2011

fønix

roenlund skriver:

fm betyder ganske rigtigt fastmaske, omg betyder omgang. og det med stjernerne er fordi du skal gentage det der står mellem stjernerne runden ud... skriv gerne hvis du er i tvivl det er ikke så nemt at forklare på skrift.

Mange tak for hjælpen, det hjalp mig  

Anmeld

27. marts 2011

fønix

cdinesen skriver:

Den her brugte jeg, den synes jeg er rigtig god.

http://www.garnstudio.com/lang/dk/skole/hekle_index.php

Det har du ret i den side er god  Mange tak for hjælpen

Anmeld

27. marts 2011

Mussi30

fønix skriver:

Det har du ret i den side er god  Mange tak for hjælpen

Den side er nemlig RIGTIGT god - jeg har også "lært mig selv " at hækle udfra den. Den er fantastisk og nem at forstå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.