Jeg er dagplejer. Vi har gennem et års tid lidt under faldende børnetal og dermed fyringer af dagplejere/pædagoger i vores kommune.
Nu har dagplejen så fundet på at vi skal have noget at profilere os på, så vi bliver et mere attraktivt tilbud. De er kommet med en 4 siders lang liste over ting der skal godkendes i hjemmet. En del af dem er helt fornuftige forholdsregler som børnesikringer mm men en af reglerne handler om hegn i indkørsel og have. Det betyder for mit vedkommende at jeg skal lave to hegn med låge som jeg SELV skal betale! I forvejen har jeg hegn så børnen ikke kan komme ud af haven, men nu må min udestue som tidligere er godkendt ikke længere være inden for børnenes rækevidde.
Oven i det laver de nogle tiltag i forhold til kost og aktiviteter som vi også selv skal betale. Når de fremover laver sedler til forældrene får jeg dem tilsendt på mail og skal selv betale for at printe dem ud og dele dem ud til forældrene! Kommunen skal jo spare...
Jeg har selvfølgelig mit fradrag men det rækker jo ikke til alverden og når de uden at hæve fradraget påfører mig flere udgifter er det jo en indirekte lønnedgang.
Jeg elsker mit job men jeg er så træt af at skulle have penge med på arbejde. Og træt af at været bekymret for at blive fyret. Det er svært at være lettet på egne vegne for at være gået fri i endnu enfyringsrunde når man samtidig er ked af at miste kolleger.
Øv ved slet ikke hvad jeg forventer at i skal sige, jeg føler bare lige i dag at det er helt til grin at jeg skal betale for et hegn jeg ikke selv ønsker og at jeg dertil kan risikere at blive fyret måneden efter at jeg har betalt og opsat hegn. At jeg opfylder samtlige vilkår i deres lange liste af krav er slet ikke nogen garanti for at beholde jobbet, det afgør kun børnetallet.
Anmeld