Opsigelse af lejemål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.993 visninger
11 svar
0 synes godt om
27. marts 2011

ekzunz

Nå man skal opsige sit lejemål, er det så ikke til udgangen af en måned??? Lige som når man opsiger et job, så skal det også være inden den 1.?

Jeg har fået en opsigelse fra min lejer den 1. marts - men er det så ikke pr. 31.03 og 3 mdrs opsigelse, så der skal betales leje for april maj og juni??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

quar20

Znuzke skriver:

Nå man skal opsige sit lejemål, er det så ikke til udgangen af en måned??? Lige som når man opsiger et job, så skal det også være inden den 1.?

Jeg har fået en opsigelse fra min lejer den 1. marts - men er det så ikke pr. 31.03 og 3 mdrs opsigelse, så der skal betales leje for april maj og juni??

Ifølge LLO kan man opsige et lejemål pr. 15 i måneden også d. 1..!! Man regner med 3 fulde måneder frem fra opsigelsesdatoen og der skal betales husleje i - mm. man som udlejer og lejer aftaler andet og det skal man ha på skrift..!! Hvis nu eks. man har en ny lejer og den gamle lejer vil flytte hurtigst muligt..!!

Hvis man har betalt/krævet forudbetalthusleje kan lejer vælge mellem to løsninger : Enten bo for de forudbetalte penge de tre måneder hvor opsigelsen gælder - elller betale husleje som normalt også få udbetalt de forudbetalte huslejer ( det er normalt 3 måneder ) - når man fraflytter

Anmeld

27. marts 2011

ekzunz

quar20 skriver:

Ifølge LLO kan man opsige et lejemål pr. 15 i måneden også d. 1..!! Man regner med 3 fulde måneder frem fra opsigelsesdatoen og der skal betales husleje i - mm. man som udlejer og lejer aftaler andet og det skal man ha på skrift..!! Hvis nu eks. man har en ny lejer og den gamle lejer vil flytte hurtigst muligt..!!

Hvis man har betalt/krævet forudbetalthusleje kan lejer vælge mellem to løsninger : Enten bo for de forudbetalte penge de tre måneder hvor opsigelsen gælder - elller betale husleje som normalt også få udbetalt de forudbetalte huslejer ( det er normalt 3 måneder ) - når man fraflytter

Hmm - dvs. at det er marts, april og maj - og så skal vedkommende være flyttet senest 31.05?

Anmeld

27. marts 2011

Pige2009

quar20 skriver:

Jeg var ret sikker på, det var inden den 1.

Anmeld

27. marts 2011

ekzunz

Baagøe skriver:

Jeg var ret sikker på, det var inden den 1.

Ja, det var jeg da også. Men jeg har lige googlet og fundet nogle boligselskaber og de skriver at de skal have opsigelserne den 1.  - så det må jo være det der gælder

Øøøøv - det er jo lige en måneds leje mindre...

Anmeld

27. marts 2011

Pige2009

Znuzke skriver:

Ja, det var jeg da også. Men jeg har lige googlet og fundet nogle boligselskaber og de skriver at de skal have opsigelserne den 1.  - så det må jo være det der gælder

Øøøøv - det er jo lige en måneds leje mindre...

Hvad med at ringe ind til LLO imorgen og spørg, så du er 100% sikker

Anmeld

27. marts 2011

ekzunz

Baagøe skriver:

Hvad med at ringe ind til LLO imorgen og spørg, så du er 100% sikker

Ja, det må jeg hellere....

Anmeld

27. marts 2011

Pige2009

Znuzke skriver:

Håber det bliver til din fordel så... Håber det går bedre med dig...

Anmeld

27. marts 2011

mamax3

Znuzke skriver:

Der hvor jeg bor er det kun d 1 i mdr'en og 3 mdrs opsigelse.

Anmeld

27. marts 2011

samantha1986

Hvis der som i vores lejekontrakt står at den skal opsiges til den 1 i en måned så er det den regel der gælder. Vores udlejer går meget op i at regler bliver overholdt.

Men hvis det ikke står i lejekontrakt er det enten den 1. eller 15. i en måned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.