Hej Kvinder 
I forgårs prøvede jeg at lægge mig ned på ryggen og slappede helt af, så maven på en måde blev helt blød. Så lavede jeg nogle cirkulære rolige bevægelser med fingrene på maven, over navlen, mens jeg langsomt øgede presset, og dermed trykkede ned i maven. Det gjorde jeg forskellige steder, og kunne på den måde tydeligt mærke hvor den var henne. Pludselig mærkede jeg noget spidst og hårdt, som jeg tror var hælen
Den smuttede væk, da jeg havde mærket lidt på den. Bassen reagerer jo selvfølgelig på berøring. I går aftes prøvede jeg igen, og er sikker på det var numse og ryg jeg fik masseret/mærket lidt. Fik et lille chok første gang jeg mærkede den så tydeligt, og specielt når man så tydeligt kan mærke at den bevæger sig ved berøring. Så kommer det lige pludselig meget tæt på, på en anderledes måde
Den ligger med hovedet ned af nu, og derfor må det jo være ben, numse og ryg jeg kan mærke over navlen.
Jeg kom til at tænke på om den måske synes det var irriterende, eller om den faktisk synes det er lidt hyggeligt? Og om min berøring, selvom den er blid, kan få den til at vende sig igen, så den ikke vender med hovedet ned af (trods min jordemoder sagde at hun var sikker på den ville blive stående med hovedet ned af resten af graviditeten)? For den første aften da vi mærkede den, fik den godt nok møvet og sparket enormt meget efterfølgende.... Hmm... Hvad tror I? Og hvad er jeres oplevelser med at føle på barnet inde i maven?
Det er hyggeligt at den er blevet så stor nu, at man ligefrem tydeligt kan mærke hvor den ligger når man føler på maven 
Knus 
Anmeld