Feberkramper om natten..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.936 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. marts 2011

SHERO

Nu har vi endnu en weekend med høj feber pga ørene, 40,4 nåede den op på i eftermiddag inden jeg gav ham panodil... Er helt vild nervøs for at han skal få feberkramper igen, tænker hvad nu hvis han får det om natten og jeg ikke vågner, for det er jo ikke med lyd på... Han har fået en panodil til natten, men er bare så nervøs...

Jeg ved at feberkramper skulle være uskadelige, men helt uskadelige kan de vel ikke være hvis man skal tilses af en læge efterfølgende...

Nogen der ved hvordan børn reagere hvis de kramper i søvne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

Diana...

Kan godt forstå du er nervøs jeg ville tage ham ind til dig og sove. 

Men feberkramper kommer de ikke "kun" af en pludselig hurtig stigende feber? jeg mener at ha fået at vide at når de har feberen og den er kommet normalt så skal der meget til før de får feberkramper? Eller hvordan er det det er? 

Anmeld

26. marts 2011

twinboys

Jeg ved at børn altid læige skal ind efter en gang feberkramper, men det er mere for mor og far... fordi det er ret voldsomt at se sit barn sådan... derfor man tit skal indlægges så de er sikre på at mor og far er ok igen...

Majbritt

Anmeld

26. marts 2011

prettybutterfly

Åhh shit jeg ved præcis hvordan du har det!!!! Og joe jeg syntes nu at det er med lidt lyd på(her ihvertfald). De første gange Natalie havde feberkramper var nemlig om natten og jeg hørte en mærkelig lyd, hvor jeg ikke anede det var feberkramper. Men det så jeg så med mine egne øjne da jeg gik ind til hende efterfølgende. Det ser bare mega slæmt ud. Men nu kan jeg genkende lyden.

Hvis jeg var dig ville jeg sove i samme rum, personligt ved jeg at jeg ville vågne pga lyden. Det er dog ikke sket om natten siden, kun om dagen. Og der skete som sådan ikke noget med hende, forstår ikke helt dit spørgsmål. Men jeg fik bare at vide at de selv skal komme ud af krampen under alle omstændigheder, og at de ikke registrere det selv, så ja det er jo ikke farligt hvis krampen varer under 5 min. Men de skal selvfølgeligt ses på af en læge fx vagtlæge bagefter for at være sikker på det ikke er meningitis.

Fik du stesolid? Det gjorde vi nemlig ikke til trods for hun fik omkring 10 feberkramper på 3 dage. Hvoraf den ene varede mere end de 5 min som de må, men der var vi indlagte og de gav hende så stesolid. Men har hørt om nogen der får det med hjem, tænker bare at det må være betryggende hvis man har det.

Anmeld

26. marts 2011

<3

Jo det er "kun" når temperaturen stiger eller falder for hurtigt.

De fleste børn som har feberkrampe har det uopdaget i søvne.

Hvorfor de skal tilses af en læge (efter første gang) er udelukkende for bestemme at krampen ikke er et symptom for noget andet end uudviklet hjerne.

Nu har min søn "kun" haft to feberkramper begge mens vi var tilstede men det tog over et år fra første feberkrampe til at vi kunne slappe af om natten så du får masser af forståelse herfra Men jeg vågnede i det år af enhver lyd. Og ja det er lydløst men det er de stødvise kramper i benene og armene ikke. Så det vil du høre.

Anden gang han fik krampe, gav vi medicin og fik en vagtlæge ud men havde faktisk ikke behøvet det. Du skal tjekke for lammelser og kognitivt sammenhæng efter hver krampe.

Du skal ikke være bekymret. Det ER ikke farligt, det er ubehageligt, forfærdeligt at se på og noget som burde forbydes!

Et stort knus!

Anmeld

26. marts 2011

prettybutterfly

Kan godt forstå du er nervøs jeg ville tage ham ind til dig og sove. 

Men feberkramper kommer de ikke "kun" af en pludselig hurtig stigende feber? jeg mener at ha fået at vide at når de har feberen og den er kommet normalt så skal der meget til før de får feberkramper? Eller hvordan er det det er? 

Feberkramperne kan nemt komme når panodilen holder op med at virke hvis man ikke er hurtig nok til at overlappe med panodiler!!!!! Så det gælder virkelig om at give en ny før den gamle holder op med at virke! Min datter har selv fået krampe af at der gik 6 timer fra den sidste panodil(som jo ellers er det man normalt siger) så vi fik at vide vi skulle give det oftere for at temperaturen ikke hurtigt stiger når den første holder op med at virke. For det er DER de begynder at krampe!

Anmeld

26. marts 2011

SHERO

Ihh tak for tilbagemeldingerne... Sover inde ved mig selv i nat, for babyalarmen larmer rigtig meget når han rumstere med dynen, så tror jeg lettere vågnede ved den end hvis jeg ligger ved siden af... Men nøj altså hvor er det bare ubehageligt ikke at kunne holde øje hele tiden..  Og jeg sover bare enormt tungt så er så bange for ikke at vågne, så babyalarmen kommer på max i nat og så krydser jeg fingre for der ikke sker noget.. Hvis han stadig har høj feber i morgen tror jeg vi smutter til vagtlægen (hvis de vil se os) for at udelukke det ikke er andet end ørene.. (7 gang med feber på 2½ mdr)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.