Eksempel på et konverteret folkefærd? som vikingerne........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

340 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. marts 2011

mariamiss6

Kan nogle af jer give et eksempel på et helt folkefærd, som har konverteret fra een religionsk tro til een anden...?

Min søster skriver en historie opgave, og skal bruge et eksempel på en historie hvor et helt folkefærd er konverteret, somd et skete i sin tid den gang vikingerne gik fra asetroen til kristendommen....

Giv et forslag, og skyd gerne løs af facts også

Min søster skal aflevere opgaven mandag morgen....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

Kay

de kristne der misionere i afrika...

og der har da også været noget i usa i forhold til nybyggere vs. indfødte...

Anmeld

26. marts 2011

DKA

Hvad med da luther levede og alle blev kristne - eller da Vietnam var fransk og de fleste i syd blev tvunget kristne... Ja ellers er der jo kommunisme, måske Pol Pot i Cambodja, der skulle man helst ikke afvige fra meget..

Anmeld

26. marts 2011

mariamiss6

Kay skriver:

de kristne der misionere i afrika...

og der har da også været noget i usa i forhold til nybyggere vs. indfødte...

Men afrikanerne er da ikke konverteret fra een religion til kristendommen - sådan alle og enhver?

Hmmmm tja, mener du indianerne? 

Anmeld

26. marts 2011

<3

Jeg tror det som kommer tættest på er inderne. De havde et slags kastesystem men da englænderne kom til, så var det nemmere for englænderne at holde styr på kolonien hvis ikke de fes op og ned i kastesystemet så de lavede det om til et statisk kastesystem ( før dynamisk ) Men ingen som sådan en religiøs venlig overvindelse som vikingerne...

Anmeld

26. marts 2011

Kay

mariamiss6 skriver:

Men afrikanerne er da ikke konverteret fra een religion til kristendommen - sådan alle og enhver?

Hmmmm tja, mener du indianerne? 

ved ik om det er hele lande... men i alt fald hele stammer der er konvateret....

og ja indianere/native americans, men de blev jo mere tvunget til det... undtagen dem der kæmpede voldsomt imod... men ja måske ik lige det du leder efter...

Anmeld

26. marts 2011

mariamiss6

Tak for input, jeg har givet forslagene videre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.