HJÆLP pakke/huske til ferie???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

755 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. marts 2011

Kay

ja... endelig blev det vores tur til at tage på "varme ferie"

ingen af os har været på ferie til et varmt land før... i min familie har vi taget på skiferier, og i kærestens familie har de været på bil ferier i danmark og europa....

men nu har vi spinket og sparet... og skal snart 14 dage til filipinerne...

men så er det jo så... at vi godt kunne bruge nogle gode råd... noget vi skal huske at pakke? nogle ting vi skal tænke over? eller et eller andet???

det skal siges at vi jo ikke har børn, så det er kun os 2... og vi har fået de nødvændige vaksinationer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

Kay

slet ingen???

Anmeld

26. marts 2011

Happiness

Ihh hvor slønt for jer! Der gad jeg godt sætte mine ben!

Jamen masser af t-shits/toppe, da det kan blive godt hedt! En kasket er også god.

Solcreme hjemmefra, da det kan være svært at finde ordentlig solcreme i udlandet.

Imodium (hvis maven skulle drille ) Der er jo andre bakterier end vi er vand til.

Gode sandaler. Kunne forestille mig I gerne vil se lidt af fillipinerne, så er klip-klappere bare ikke lige sagen.

Hvis I vil snorkle, er et undervandskamera en god ide. Man kan købe de der engangs. Snorkeludstyret kan sikkert købes billigt der.

Håndsprit er ALTID en god ide at have med. Pengene kan være ret ulækre har jeg hørt. Og det er hvad der giver dårlig mave i de fleste tilfælde.

Panodiller ville jeg nok også medbringe

Et kopi af passet, hvis I skulle være uheldige at møde nogle med lange fingre!

Ellers er det bare badetøj, sommertøj, solbriller og højt humør

Anmeld

26. marts 2011

Kay

Happiness skriver:

Ihh hvor slønt for jer! Der gad jeg godt sætte mine ben!

Jamen masser af t-shits/toppe, da det kan blive godt hedt! En kasket er også god.

Solcreme hjemmefra, da det kan være svært at finde ordentlig solcreme i udlandet.

Imodium (hvis maven skulle drille ) Der er jo andre bakterier end vi er vand til.

Gode sandaler. Kunne forestille mig I gerne vil se lidt af fillipinerne, så er klip-klappere bare ikke lige sagen.

Hvis I vil snorkle, er et undervandskamera en god ide. Man kan købe de der engangs. Snorkeludstyret kan sikkert købes billigt der.

Håndsprit er ALTID en god ide at have med. Pengene kan være ret ulækre har jeg hørt. Og det er hvad der giver dårlig mave i de fleste tilfælde.

Panodiller ville jeg nok også medbringe

Et kopi af passet, hvis I skulle være uheldige at møde nogle med lange fingre!

Ellers er det bare badetøj, sommertøj, solbriller og højt humør

mange tak... havde slet ik tænkt på flere af tingene... bla. håndsprit... det er jo ginialt...

Anmeld

26. marts 2011

Kay

nogle andre med gode råd??

Anmeld

26. marts 2011

regalprime

En ryg sæk til hvis i skal på tur. Ihh gid det da bare var mig der sku afsted. Det er snart 4 år siden jeg var afsted

Anmeld

26. marts 2011

Kay

regalprime skriver:

En ryg sæk til hvis i skal på tur. Ihh gid det da bare var mig der sku afsted. Det er snart 4 år siden jeg var afsted

ahh ja god ide.... det skal måske siges at vi ikke skal være et turist preget sted.... nogle der måske har erfaringer med det???

Anmeld

26. marts 2011

tinasmor

Opper lige

Jeg ville også nævne præcis de ting som er blevet nævnt. Specielt det med spriten. Vi købte sådan en lille en lige til at have i shortsene.

Rigtig god tur. Ej hvor lyder det bare lækkert. Også skønt med sådan en tur inden børn. Lige så snart der er børn, så bliver det jo noget helt andet. Så det er bare med at nyde at kunne ligge og dase hele dagen og drikke cooktails om aftenen og nyde hinanden.

Det kan være næste gang i er på "varm" ferie, at du render rundt om børnepoolen og tager et dameblad med, men kun når at se forsiden af det inden i skal hjem igen.

Det minder mig om, tag også et par gode bøger med (kan ikke lige huske hvad de hedder, de der modsat hard-back- som ikke vejer noget) så kan du evt. efterlade dem hvis du har læst dem færdig dernede.

Husk også at tjekke med sygesikringen. Jeg har både gult og blåt. Kan ikke helt huske hvad der er forskelen. Jeg mener ikke det gule dækker når man er i et land som Filipinerne. (men er ikke sikker)

Og ved godt I jo helt sikkert har styr på det, men en rigtig god forsikring skal I også have. Både hvis I kommer til skade, men også hvis I selv kommer til at gøre skade på nogle.

Anmeld

26. marts 2011

Holbæktrunten

Jeg ville personligt tage så lidt som muligt med til et land som filippinerne/thailand osv, hvor fx tøj og tasker er utroligt billigt, og så gemme babgagebladsen til de ting jeg køber.

Husk at tjekke hvilke ting der kan betale sig at købe: Parfume, guld, skræddersyet tøj? 

Anmeld

26. marts 2011

Kay

tinasmor skriver:

Opper lige

Jeg ville også nævne præcis de ting som er blevet nævnt. Specielt det med spriten. Vi købte sådan en lille en lige til at have i shortsene.

Rigtig god tur. Ej hvor lyder det bare lækkert. Også skønt med sådan en tur inden børn. Lige så snart der er børn, så bliver det jo noget helt andet. Så det er bare med at nyde at kunne ligge og dase hele dagen og drikke cooktails om aftenen og nyde hinanden.

Det kan være næste gang i er på "varm" ferie, at du render rundt om børnepoolen og tager et dameblad med, men kun når at se forsiden af det inden i skal hjem igen.

Det minder mig om, tag også et par gode bøger med (kan ikke lige huske hvad de hedder, de der modsat hard-back- som ikke vejer noget) så kan du evt. efterlade dem hvis du har læst dem færdig dernede.

Husk også at tjekke med sygesikringen. Jeg har både gult og blåt. Kan ikke helt huske hvad der er forskelen. Jeg mener ikke det gule dækker når man er i et land som Filipinerne. (men er ikke sikker)

Og ved godt I jo helt sikkert har styr på det, men en rigtig god forsikring skal I også have. Både hvis I kommer til skade, men også hvis I selv kommer til at gøre skade på nogle.

ahhh ja bøger... de hedder forresten paper bag god ide når vi skal flyve langt...

det er nemlig også det vi er enige om at denne tur skal tages nu... så vi når at være os på ferie alene og nyde hinanden inden vi får børn... nøøøøj hvor jeg glæder mig... og det køre kæresten jo i grunden også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.