jordemoer eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.320 visninger
15 svar
0 synes godt om
26. marts 2011

Anonym trådstarter

er det frivilligt at gå til jordemoder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

LRJ

Anonym skriver:

Ja det er ligeså frivilligt som det er at tage til Scanningerne.

Anmeld

26. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

I realiteten er alt frivilligt.
Jordemoder, læge, Sp, hele molevitten.
Det er jo derfor kvinder stadig kan føde et barn og lægge det på trappen foran en kirke eller politistation, og man finder hittebørn engang imellem.

Men det kan nu nok så meget anbefales, at man udnytter det tilbud, der er så man er sikekr på at få et sundt og raskt barn og at man også selv kommer sund og rask igennem graviditet og barsel.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. marts 2011

Anonym trådstarter

Lone H. skriver:

Ja det er ligeså frivilligt som det er at tage til Scanningerne.

jamen hvis man så ikke vælger tage til jordemoder? bliver der ikke skønnet noget vægt til barnet? for jeg har næsten lige været omme ved min læge og hjertet slog ovs.. og mærker liv dagligt! så ku måske ik se grund til at tage til jordemoder, udover vægten måske er vigtig at fastslåe?

Anmeld

26. marts 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

I realiteten er alt frivilligt.
Jordemoder, læge, Sp, hele molevitten.
Det er jo derfor kvinder stadig kan føde et barn og lægge det på trappen foran en kirke eller politistation, og man finder hittebørn engang imellem.

Men det kan nu nok så meget anbefales, at man udnytter det tilbud, der er så man er sikekr på at få et sundt og raskt barn og at man også selv kommer sund og rask igennem graviditet og barsel.

Kærligst
Sussie

ja det er da også helt rigtigt! jeg tænke nærmere bare at sidst hørte hunn kun hjertet på barnet. Og ellers fik en snak! og jeg har næsten lige været ommme ved lægen og der var alt fint da jeg lige ville sikre at de smerter jeg havde ellers var normale. Og hjete og livmoder føltes helt normalt.. og mærker hende dagligt.. så derfor tænkte jeg måske det ikke kunne lønne sig med jordemoder udover jeg meget gerne vil sikre alt og barnets vægt..

Anmeld

26. marts 2011

LRJ

Anonym skriver:

jamen hvis man så ikke vælger tage til jordemoder? bliver der ikke skønnet noget vægt til barnet? for jeg har næsten lige været omme ved min læge og hjertet slog ovs.. og mærker liv dagligt! så ku måske ik se grund til at tage til jordemoder, udover vægten måske er vigtig at fastslåe?

hvis du ikk tager til Jm så før du ingen skøn af vægten nej Jm er der jo os for at se om du skulle få svangerskabsforgiftning, sukkersyge og sådan
Men hvis du ikke ser nogen grund til at komme der mere, så ringer du bare ind til jordmoderen og siger du ikke kommer mere

Anmeld

26. marts 2011

Anonym trådstarter

Lone H. skriver:

hvis du ikk tager til Jm så før du ingen skøn af vægten nej Jm er der jo os for at se om du skulle få svangerskabsforgiftning, sukkersyge og sådan
Men hvis du ikke ser nogen grund til at komme der mere, så ringer du bare ind til jordmoderen og siger du ikke kommer mere

nåå på den måde. Nej jeg gør det her for barnet. var ik lige klar over alle de ting.. da det min nr. 2 gang

Anmeld

26. marts 2011

LRJ

Anonym skriver:

nåå på den måde. Nej jeg gør det her for barnet. var ik lige klar over alle de ting.. da det min nr. 2 gang

2. JM besøg ? eller 2. barn ?
Men hvis du ikke vælger at tage til Jm så skal du bare tjekkes ved lægen med de ting når du skal til de lægeundersøgelser der kommer

Anmeld

26. marts 2011

Anonym trådstarter

Lone H. skriver:

2. JM besøg ? eller 2. barn ?
Men hvis du ikke vælger at tage til Jm så skal du bare tjekkes ved lægen med de ting når du skal til de lægeundersøgelser der kommer

2. jodemoders besøg! undkyld jeg udtrykkede mig forkert!
tjo.. jeg synes bare nu sidst at det meste snak gik på noget jeg godt vidste. Og jeg har jo selv sådan en angel sounds så havde selv lige hørt hjertet. Og tænker at min egen læge også kan anvendes omkring følgende komplikatoner i graviditeten hvis det skulle opstå noget. Men jeg synes det kunne være meget dejligt at få skønnet hendes vægt ovs.

Anmeld

26. marts 2011

Christine

Lone H. skriver:

Jeg tror det kommer lidt an på hvor man bor. I Århus, i hvert fald der hvor jeg er tilknyttet, gør de ikke noget. Derfor er det regulært spild af tid at møde op, desværre. De forsøger at mærke hvordan barnet ligger, men det gør lægen også og det er min erfaring at lægen er lige så god (og man selv kan skønne på det også). Mht vægt så er det jo også et gæt fra jordemoderens side..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.