3. gang er "lykkens" gang. Skarlagensfeber :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

903 visninger
2 svar
0 synes godt om
25. marts 2011

hc=k

Jeg har efterhånden skrevet et par tråde omkring Kristopher og hans mærkelige udslæt og jeg har også være ved læge med ham 3 gange nu.

Første gang fik jeg afvide at det var vandvorter og at vi bare skulle lade dem være og ikke tænke så meget over det.
Anden gang tog jeg til læge fordi udslættet blev værre og værre og fordi Kristopher havde det rigtig skidt, så sagde samme læge så at det var en eller anden virus/virusudslæt som jeg ikke kan navnet på, men at det var noget sjældent at børn får det og at jeg skulle holde det meget tørt.
Nu her er jeg lige kommet hjem fra vagtlægen, Kristopher fik "pludselig" meget røde kinder og hans udslæt bliver stadig værre hele tiden, han har det egentlig fint, men han klør rigtig meget.
Nu kom der så en helt ny læges mening og efter at have kigget på Kristopher i 2-3 minutter kunne han sige at han så bestemt mener at det er skarlagensfeber, han tog en prøve af Kristophers hals, men da der ikke var nogle bakterier i halsen skulle han ikke have medicin. Vi skal nu holde øje med hvordan det hele går weekenden over, men lægen mener at vi er ovre det værdste og at Kristopher ikke smitter. Han rådede os til at smøre udslættet med oliven olie og ellers komme olien i badet så hans hud bliver rigtig godt fedtet ind, stik mod det den anden lagde havde sagt.

Nu sidder jeg her og er helt forvirret over det hele, men jeg er også glad for at jeg fulgte min fornemmelse.

Ps. Jeg skal så også selv holde MEGET øje med symptomer for jeg er begyndt at få udslættet og lægen sagde at jeg skulle søge læge hvis det udviklede sig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

mth1987

Min datter har lige haft det. Og det hang sammen med hun havde mellemørebetændelse. Så hun kom på penicilin og det forsvandt dagen efter. Men kender godt det med lægerne. Det var først da jeg kom til vores faste læge hun fejlede noget

Anmeld

25. marts 2011

hc=k

mth1987 skriver:

Min datter har lige haft det. Og det hang sammen med hun havde mellemørebetændelse. Så hun kom på penicilin og det forsvandt dagen efter. Men kender godt det med lægerne. Det var først da jeg kom til vores faste læge hun fejlede noget

Kristopher har bare udslættet over hele kroppen og det har stået på i 1½-2 uger nu.

Jeg er sgu bare så skuffet over at hver gang jeg kommer til læge men ham så ved de ikke hvad der er galt, men vagtlægen ved det hver gang..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.