Nyt efternavn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2011

Troldepussen

Anonym skriver:

der var lige en der skrev at man også selv skulle sørge for sygesikringskort

Gå op og snak med borgerservice, de skal nok give dig det mest korrekte svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

Kay

Anonym skriver:

der var lige en der skrev at man også selv skulle sørge for sygesikringskort

uhh det kan jeg ikke hsuke om jeg fik automatisk... men så hvidt jeg ved er det forskelligt fra kommune til kommune... så undersøg det lige

Anmeld

26. marts 2011

Anonym trådstarter

Troldepussen skriver:

Gå op og snak med borgerservice, de skal nok give dig det mest korrekte svar.

Det er lørdag . Spørgsmålene blev stillet da det kunne være nogen herinde havde svarne

Anmeld

26. marts 2011

Anonym trådstarter

Kay skriver:

uhh det kan jeg ikke hsuke om jeg fik automatisk... men så hvidt jeg ved er det forskelligt fra kommune til kommune... så undersøg det lige

Har mailet mit sogn så må jeg se om hun ved noget ellers må jeg trille afsted og forhørmig i borgeservice

Anmeld

26. marts 2011

Kay

Anonym skriver:

Har mailet mit sogn så må jeg se om hun ved noget ellers må jeg trille afsted og forhørmig i borgeservice

jeg fandt en blanket inde på nettet... som jeg udfyldte... og så gik jeg ned på sorgne kontoret og betalte... der burde de også kunne fortælle dig om du selv skal bestille sygesikrings bevis...

Anmeld

26. marts 2011

CarinaSB

Anonym skriver:

Lige 3 spørgsmål :

* Hvor lang tid går der før man får et nyt sygesikring ?
* Hvem skal man selv kontakte og ændre sit efternavn ved ?
* Hvad sker AUTOMATISKE ?

Hej

Vi skiftede efternavn sidste år ..

Og vi gik ned med blanketten og navnet var ændret allerede dagen efter .. 14 dage efter modtog vi et nyt sygsikrings kort. Navnet var ændret alle steder untagen hos lægen .. 

Anmeld

26. marts 2011

Anonym trådstarter

Kay skriver:

jeg fandt en blanket inde på nettet... som jeg udfyldte... og så gik jeg ned på sorgne kontoret og betalte... der burde de også kunne fortælle dig om du selv skal bestille sygesikrings bevis...

Vi var ende ang dåb af vores søn, samtale . Og der spurgte vi så til ændring og fik den blankette med og betalte samme dag på posthuset og præsten fik så blanketten sener på dagen men hun nævnt ikke noget om det

Anmeld

26. marts 2011

Anonym trådstarter

CarinaSB skriver:

Hej

Vi skiftede efternavn sidste år ..

Og vi gik ned med blanketten og navnet var ændret allerede dagen efter .. 14 dage efter modtog vi et nyt sygsikrings kort. Navnet var ændret alle steder untagen hos lægen .. 

Ved du om man stadig står som hemmelig eller om de klasker en op på de gule sider ? Når man har fået nyt efternavn

Anmeld

26. marts 2011

CarinaSB

Anonym skriver:

Ved du om man stadig står som hemmelig eller om de klasker en op på de gule sider ? Når man har fået nyt efternavn

Det er stadigvæk hemmeligt .. 

Anmeld

27. marts 2011

Zeus

Troldepussen skriver:

Altså da jeg blev gift skulle jeg udfylde en blanket til kommunekontoret med Navneændring. Og så gik der ca 14 dage efter, så fik jeg det nye sygesikringskort. Men tror det er forskelligt fra sted til sted.

For jeg bor i den del af landet hvor det også er kommunerne der skal have besked om navngivning af børn og ikke som i resten af landet sognekontoret.

Da jeg blev gift, fik jeg også helt automatisk et nyt sygesikringskort.. Men det gjorde jeg ikke, da jeg skulle have slettet navnet igen.. Jeg har stadig mit "gamle" sygesikringskort, med det ekstra efternavn, fordi jeg ikke har fået taget mig sammen til at bestille et nyt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.