Nogen som har fløjet under 3 trimester?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

512 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. marts 2011

Zibi_84

Hej piger. Jeg rejser til Gran Canaria om 1 uge. Dvs. Jeg rejser i graviditets uge (28) og kommer så hjem i (29). Vi skal flyve i ca. 5 timer og 20 min. Jeg har fået lov af Flyselskabet, og har også købt støtte strømper. Derudover har vi bestilt pladser ved midtergangen, så jeg kan gå en del....Min Læge, Sygeplejerske og Jordemor siger at der ikke er noget galt i at flyve! Alligevel er jeg nervøs for a der kunne ske min lille baby noget under flyvningen? Hjælp mig lige. Har i også fløjet uden problemer?? Mvh. Zibi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

Sakris

Jeg fløj til i Egypten i uge 29 uden problemer. Kan ikke huske hvor lang tid det tog. Havde en smule ondt i ryggen af at sidde ned så længe på vej derned, men det hjalp at komme ud og gå.

Anmeld

25. marts 2011

Holbæktrunten

Der kan ikke ske noget med baby under flyvningen - men du kan risikere at du selv bliver lidt skidt tilpas... 

Grunden til at flyselskaberne helst ikke vil have gravide med i sidste den af 3 trimester er jo at det er pænt ærgeligt hvis man går i fødsel i luften... Og at det er noget bøvl mht at man jo nok gerne vil have sin baby med hjem til DK igen. Hvilket kan blive et problem hvis ikke man har et pas til den 

Anmeld

25. marts 2011

Zibi_84

Ej hvor er det dejligt med jeres svar!!! Lader til at jeg roligt kan tage afsted! Jeg ville nok heller ikke synes særlig godt om at føde foran 100 passager Så håber at alt går godt. Har heller ikke forstået at det kan være farligt for barnet i maven!? Tak

Anmeld

25. marts 2011

Lisbeth85

Jeg var i Tyrkiet i uge 28, så det kan man godt

God tur

Anmeld

25. marts 2011

FamilenStorm

Var i tyrkiet i uge 32 og der var no problems.. Mine fødder hævede da vi fløj, men ellers var der ikke rigtig noget.. Bare husk at gå lidt og evt lave nogle små vrik med fødderne.. Fik jeg at vide af min læge.. Da der er en lille risiko for små blodpropper i benene..

Rigtig god tur :-)

Husk lige at tjek om du skal have lægeerklæring med.. Det skulle jeg nemlig..

Kram

Anmeld

25. marts 2011

kamtok

Der sker ikke baby noget ved at du flyver. Grunden til at man ikke må flyve når man kommer tættere på termin, er pga. risikoen for at man går i fødsel. Jeg fløj hjem fra Tyrkiet da jeg var 28+1, og det eneste jeg var utilfreds med, var at jeg ikke kunne få bordet ned, fordi min mave var for stor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.