uha, der var mange kommentarer, jeg vil kommenterer her, der er nemmere end at svare hver enkelt.
Allerførst mange tak for svar, dejligt med en masse vinkler
Mit spg gik ud på, om i tror i ville lave et skift fra dp til vs.... det var IKKE en kritik af hverken det ene eller andet, og tro mig - vi er rigtig glade for vores dpèr, og det er derfor vi har problematikken. Der er fordele og ulemper ved begge pasningstilbud...
summersumarum er at jeg tror det på sigt vil være bedst for lasse - med den personlighed han nu har - at være i et vs-miljø, særligt på sigt.... og vil ikke lægge skjul på at jeg har det rigtig godt med tanken om at der er flere par øjne på ham, og at det er uddannet personale - velvidende om at det jo selvf. ikk er en garanti for noget. Jeg kan godt lide at der er flere børn som voksne omkring ham, at det hver dag - og særligt under sygdom - er de samme fysiske rammer, at det er den samme sovekrybbe osv..... og så er jeg af den overbevisning at en vs har andre udfoldelsesmuligheder mht aktiviteter.... En anden lille krølle er, at jeg bliver tilbudt samtaler ved vs og bliver orienteret om hans udvikling osv fra fagpersoner... ikke at en dp ikke kan fortælle mig om hun synes det går godt eller ej, men som udgangspunkt mener jeg der er forskel på en uddannet pædagog med en teoretisk faglighed, og en alm dp - de ser ikke nødvendigvis de samme ting... og i det daglige er der også flere sparringspartnere i en vs. Det er ikke helt det samme, som at deltage i en legestue 1 gang ugentlig....
Ej, en smørre - jeg tror jeg er kommet frem til at der er flere fordele en ulemper FOR LASSE i en vs.. så mon ikke jeg flytter ham? Jeg tror det,....
Jannie
Anmeld