Enlig mor og rengøring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.071 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. marts 2011

Anonym trådstarter

Har valgt at sætte mig som anonym da der er folk herinde som kender mig og vil helst ikk have det kommer videre..

Jeg har en mor der kan få mig til at få rigtig dårlig samvittighed hvis der ligger en fnullermand på gulvet... Jeg er bare så træt i forvejen, da det jo i forvejen er trættende at være enlig mor..

Jeg gør rent og rydder op så snart den lille sover... Får ikke slappet så meget af som jeg egentlig ville.. Men min mor mener jo at når der er ro til det, så skal man passe hjemmet... 

Misforstå mig endelig ikke, jeg elsker at ha det rent og pænt herhjemme, men jeg mangler bare at slappe af ind i mellem... 

Jeg kan ikke finde ud af at sige fra overfor min mor.. Når der står en tallerken og et glas på køkkenbordet, får jeg dårlig samvittighed hvis hun kommer på besøg... 

Jeg har prøvet at forklare hende at det er hårdt at klare det hele, hele tiden, men alligevel får hun mig til at få dårlig samvittighed... 

Ville ikke noget med det, skulle bare af med det....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

Majeha

Know the feeling. Min far er mester i at brokke sige over opvasken og hvis der ikke lige er nystøvsuget (han gør aldrig selv rent derhjemme) Min mor ryster bare på hovedet. Hos hende og min stedfar er der altid pinlig rent... Er begyndtat lukke ørerne for deres kommentarer... Man kan sgu ikke altid have et perfekt ryddet hjem, slet ikke med en 2-årig knægt med krudt i r*ven

Nu ved jeg ikke hvor gammel din søn er, men husker, da Luc var mindre, så var jeg bare selv helt færdig, når han sov, og måtte selv ligge mig og få noget søvn, når muligheden var der.

Og hvis din mor ikke kan lade være med at kommentere/bebrejde dig for hvordan dit hjem ser ud, må du sige, at enten kan hun da ordne det, så det bliver som hun vil have det, eller også lade være med at komme på besøg. Det lyder groft, men har selv sagt det til mine forældre, og det hjalp faktisk, så det idag ikke er så slemt mere

Anmeld

24. marts 2011

Lone Jakobsen

tænker også at næste gang din mor spørger om der er noget du mangler, så svar "rengøringshjælp"

jeg har selv været alenemor til 3 børn og ved hvor hårdt det er. som alene mor (og måske heller ikke ret gammel) så kan man være utroligt følsom, og det kan gøre rigtigt ondt når folk er efter en. så lad du bare nullermændende ligge, og tag dig en pause. din mor er velkommen til at køre en tur med støvsugeren hvis hun synes det trænger. så kan du passende tage et hvil imens.

Lone

Anmeld

24. marts 2011

1977

Profilbillede for 1977

Min svigerfar med rengøringsvanvid fik denne besked "hvis det genere dig, ved du hvor støvsugeren står" Sammen besked får kæresten når han brokker sig over min (til tider manglende) rengøring.

Du skal ikke lære at slappe af - du skal lære at give slip på kontrollen over dit hjem

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

Ja jeg burde nok bare sige til hende at hun bare selv kan svinge støvsugeren hvis det er et problem for hende... Jeg støvsuger 2 gange om ugen og vasker gulv 1 gang, plus jeg ordner badeværelse og tørre støv af en gang om ugen, jeg mener jo det er rigeligt...

Men det er nok fordi hun har det rengøringsvanvid at det går ud over mig... hun støvsuger dagligt og vasker gulv hver anden dag...

Anmeld

24. marts 2011

eElak

Jeg kender det kun ALT for godt!! 

jeg føler aldrig at jeg når at have et rent hjem, for når jeg er færdig i den ene ende, så trænger den anden ende... 

jeg er nået så langt at så længe jeg ikke har opvask når jeg går i seng, og når jeg tager hjemmefra, og der ikke ligner som om at der ikke er gjort rent i laaaang tid, så er jeg tilfreds... 

I det seneste stykke tid har jeg været optaget af min fagprøve i de timer hvor kngæten har sovet om aftenen, så jeg har ikke nået at lave det vilde store herhjemme.. og det har da naget min samvittighed, men nåede heldigvis en del i dag, så jeg kan sidde lidt nu.. 

Men dunk ikke dig selv over det - det er så skide nemt for andre at ryste på hovedet over ens livestil. min kære far ender altid med at tage opvasken når han er her (hvis der endelig står noget).. Nu lader jeg ham bare gøre det... ;-)

Anmeld

24. marts 2011

Stiner

Det er DIT hjem, det er DIG der sætter standarden for, hvor rent der skal være og hvor meget du orker at gøre. Du skal dælme ikke gøre det for din mors skyld! Jeg synes faktisk, at du gør meget rent!

Det er vigtigere, at DU hænger sammen og er udhvilet, så du kan være der for dit barn.

Er din mor overhovedet klar over, at det gør dig ked af det, at hun kritiserer dig og dit hjem?

Det kan være så svært ikke at lade sig gå på af, hvad andre tænker og siger - specielt når det er ens mor, som man bare helst vil hente støtte og opbakning fra.

Håber du kan få sagt det til hende, for det er jo ikke spor hyggeligt at få besøg, hvis man føler, at man er til rengøringseksamen hver gang mor kommer forbi.

Anmeld

25. marts 2011

Mig med maven

Med mindre du er under 18, eller bor hjemme, har hun ingen ret til at brokke sig. Det et dit hjem og dermed dig der bestemmer. Som du forklare, forstår jeg, at der ikke er ulækkert hjemme hos dig, og dermed ingen grund til bekymring, vi kan da alle have vores off dage, eller bare være udmattede. 

Jeg synes faktisk at du skulle stille hårdt mod hårdt, og spørge hvorfor hun kommer, når hun ikke kan holde ud at være der. Eller sige til hende at hvis hun har et problem, må hun gøre noget ved det!

Jeg synes ikke at du skal bekymre dig om det. Tydeligvis bar en ægte mor, der nok inderst inde vil have det bedste for dig, og som du selv skriver, elsker du at der er rent og pænt, men så må hun sku bukke sig efter fnullermanden!

Anmeld

25. marts 2011

qp

Jeg er så en at dem der bare slet ikke kan slappe af eller hvile mig hvis der roder omkring mig eller er støvet og beskidt! Jeg kan ikke fungere optimalt eller koncentrere mig om andre ting hvis der er for meget rod omkring mig... Det var faktisk virkelig belastende til tider hvor jeg bare har været drøn træt....

Da min søn var de 1-3 mdr ville han ikke sove om dagen (jeg er og har altid været alene med ham) medmindre vi var ude og gå tur, han gik helt agurk hvis jeg lagde ham ned, så jeg fik derfor aldrig rigtig lavet noget derhjemme. Det resulterede i, at jeg simpelthen måtte støve af og støvsuge med ham i bæreselen...  

JA!!! Det lyder vanvittigt men det var altså dét der skulle til før jeg kunne slappe af og føle sammenhæng igen 

Mht. andres hjem så synes jeg personligt slet ikke om, at der ligger alt muligt snask på gulvet når der er små børn... De kravler rundt i en masse bakterier, propper tingene i munden o.l - det synes jeg bare slet ikke er i orden. Og ja jeg ved godt mødre er trætte og har brug for, at hvile men en af opgaverne som forælder er jo, at sørge for og beskytte sit barn sit barn hvilket jeg ikke mener man gør ved, at have et uhygiejnisk hjem. Og ja selvfølgelig er der grænser.... og alting med måde, ikke  Men såååååååh lang tid tager det nu heller ikke, at svinge støvsugeren!

Jeg kan sagtens forstå, at det ikke er sjovt når andre peger fingre af ens rengøring eller mangel på samme - men jeg mener, at hvis det virkelig er kommet derud hvor folk er begyndt, at kommentere det - ja så må der jo være noget om det.... Og så synes jeg man bør finde tiden til, at få svøvsugeren sat til og en våd klud i hånden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.