samtale inden børnehave start??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.193 visninger
16 svar
0 synes godt om
16. oktober 2008

MorCamilla

Hej Tøser...

Vi har i dag modtaget et brev fra kommunen hvor der står at vi skal kontakte dem for evaluering af Mikkel, da han nu snart skal i børnehave..
Jeg ringede der ned for at høre hvad det var for noget, og det er simpelthed en samtale om dagplejen og vi synes at han er moden nok til at starte i børnehave til Jan 09 (hvor han bliver 3 år)

Så talte jeg lige med min svigerinde som også bor her i byen, hun har en datter der skal starte i børnehave til Nov. i år, men hun har ikke fået en indkaldelse til en sådan samtale..

Er der nogle af jer der fik det da jeres børn skulle fra dp/vuggestue til børnehave???

Knus fra Camilla.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2008

fam.4xc

MorCamilla skriver:

Hej Tøser...

Vi har i dag modtaget et brev fra kommunen hvor der står at vi skal kontakte dem for evaluering af Mikkel, da han nu snart skal i børnehave..
Jeg ringede der ned for at høre hvad det var for noget, og det er simpelthed en samtale om dagplejen og vi synes at han er moden nok til at starte i børnehave til Jan 09 (hvor han bliver 3 år)

Så talte jeg lige med min svigerinde som også bor her i byen, hun har en datter der skal starte i børnehave til Nov. i år, men hun har ikke fået en indkaldelse til en sådan samtale..

Er der nogle af jer der fik det da jeres børn skulle fra dp/vuggestue til børnehave???

Knus fra Camilla.

Nej vi havde det ik, men Caroline går også i et børnehus hvor husene jo så hører sammen...
kan det være derfor din svigerinde ik har hørt noget??

Anmeld

16. oktober 2008

MorCamilla

fam.4xc skriver:

MorCamilla skriver:

Hej Tøser...

Knus fra Camilla.

Nej vi havde det ik, men Caroline går også i et børnehus hvor husene jo så hører sammen...
kan det være derfor din svigerinde ik har hørt noget??

nej det er ikke derfor, for hendes datter er i dagpleje sammen med min søn, altså hnu er fast der hvor han har gæsteplads..
De skal i samme børnehave, så dynes det er lidt underligt at hun ikke skal til sådan en samtale...

Anmeld

16. oktober 2008

wamse

Min datter skal starte i børnehave pr. 1/11 og vi har slet ikke været indkaldt til noget møde, for de har her valgt at trække på børnene længe før de fylder 3, så her i kommunen betyder det åbenbart ikke så meget om børnene er klar til det

Anmeld

16. oktober 2008

H+S Skjolgborg.

nej..heller ikke her. lyder underligt..

Anmeld

16. oktober 2008

lonemus

Her i kommunen bliver man heller ikke indkaldt til samtale, da alle børn kommer i børnehave fra de er 2 år og 10 mdr, til de er 3 år og 3 uger. Hvornår de skifter afhænger simpeltehen af, hvornår kommunen har en ledig plads.

Her bliver de først vurderet, når de er 5 år og evt skal starte i skole.

Lone

Anmeld

16. oktober 2008

MorCamilla

Tak for jeres svar.. Hmm det var da underligt t vi så er indkaldt til samtale.. Jeg synes nu det er meget fint at vi kan få en snak om hvad vi synes omkring Mikkel om han er klar eller ej, så det er bestemt ikke noget jeg vil peje fingre af.. Synes bare det var underligt at min svigerinde ikke skulle til en sådan samtale.. Men måske det slet ikke er så underligt enda, hvis der heller ikke er nogle af jer der skal til sådan en samtale...

Anmeld

16. oktober 2008

wamse

MorCamilla skriver:

Tak for jeres svar.. Hmm det var da underligt t vi så er indkaldt til samtale.. Jeg synes nu det er meget fint at vi kan få en snak om hvad vi synes omkring Mikkel om han er klar eller ej, så det er bestemt ikke noget jeg vil peje fingre af.. Synes bare det var underligt at min svigerinde ikke skulle til en sådan samtale.. Men måske det slet ikke er så underligt enda, hvis der heller ikke er nogle af jer der skal til sådan en samtale...

Jeg synes egentlig at det er rigtig godt , for der bliver vurderet individuelt og det synes jeg er rigtig godt for jeres barn, her vælger de jo bare at køre dem igennem på samlebånd

Anmeld

16. oktober 2008

MorCamilla

wamse skriver:

MorCamilla skriver:

Jeg synes egentlig at det er rigtig godt , for der bliver vurderet individuelt og det synes jeg er rigtig godt for jeres barn, her vælger de jo bare at køre dem igennem på samlebånd

Ja jeg giver dig helt ret... Det passer mig nu også meget godt, så der bliver kigget specielt på Mikkel (og de andre der skal til sådan en samtale) selv om det burde være sådan alle steder, så børnene ike bliver kastet ud i noget de måske ikke er klar til...

Anmeld

16. oktober 2008

wamse

MorCamilla skriver:

wamse skriver:

MorCamilla skriver:

Ja jeg giver dig helt ret... Det passer mig nu også meget godt, så der bliver kigget specielt på Mikkel (og de andre der skal til sådan en samtale) selv om det burde være sådan alle steder, så børnene ike bliver kastet ud i noget de måske ikke er klar til...

Jeg ville også rigtig gerne have ventet med at Lærke skulle strte op, men det kunne desværre ikke blive sådan. Synes bare det er lige tidligt nok, hun bliver 2 år og 7 mdr dagen inden hun starter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.