Puha

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

451 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. marts 2011

mortilnoahogmelina

Puha , jeg er snart helt forvirret . 

Først får jeg afvide d 21/2 at min søn han er ALT for tyk og har taget alt for meget på . - på daværende tidspunkt suplerede jeg amning med MME , fordi jeg ikk havde nok selv til ham . 

Får så samtidig af vide at jeg skal beslutte mig for om jeg vil amme eller give MME . 

Min sp kommer så igen 3 uger senere , der vejer han så ALLLLT for lidt  ja nu er jeg sku stået helt af må jeg indrømme . 

På det tidspunkt har jeg så besluttede mig for at gå over til ren MME da jeg jo ik kan øge min mælke produktion  - en beslutning jeg havde det lidt svært med . 

Igen idag har eg så været til sp og ja han vejer stadig ALLLLLT for lidt . 

Jeg er helt forvirret over det her efterhånden og egentlig os ret ked af det . 

Han vejer idag 6,54 og er 63,5 lang . 

Han er en rigtig glad og aktiv dreng som smiler rigtig meget og "snakker" med mor - bruger ben og arme som jeg ved ikk hvad . 

Han bliver 3 måneder d 30/3 . 

Ja jeg ville nok ikk så meget med det her . egentlig bare komme ud med det og høre om der er nogen af jer andre der har stået i sammen situation . 

Jeg skal nu til at vække ham inden vi går i seng for at give ham mad . Normalt sover han fra kl 20 til 6 morgen . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

2babygirls

Pernille08 skriver:

Først får jeg afvide d 21/2 at min søn han er ALT for tyk og har taget alt for meget på . - på daværende tidspunkt suplerede jeg amning med MME , fordi jeg ikk havde nok selv til ham . 

Får så samtidig af vide at jeg skal beslutte mig for om jeg vil amme eller give MME . 

Min sp kommer så igen 3 uger senere , der vejer han så ALLLLT for lidt  ja nu er jeg sku stået helt af må jeg indrømme . 

På det tidspunkt har jeg så besluttede mig for at gå over til ren MME da jeg jo ik kan øge min mælke produktion  - en beslutning jeg havde det lidt svært med . 

Han er en rigtig glad og aktiv dreng som smiler rigtig meget og "snakker" med mor - bruger ben og arme som jeg ved ikk hvad . 

Ja jeg ville nok ikk så meget med det her . egentlig bare komme ud med det og høre om der er nogen af jer andre der har stået i sammen situation . 

Jeg skal nu til at vække ham inden vi går i seng for at give ham mad . Normalt sover han fra kl 20 til 6 morgen . 

Okay.... Altså min lille mus på 5½ mdr blev vejet da hun var godt 5 mdr til 6540g og 66cm, så synes da din dreng er fint med... han følger vel sin egen kurve ???

Anmeld

27. marts 2011

Palaja

Måske han vejer for lidt ift. hvad han burde veje hvis han skulle følge den kurve han har lagt sig på? For det er da meget forskelligt hvad børn på 3 mdr vejer, så man skal nok passe på med at sammenligne alt for meget...

De sundhedsplejersker kan altså godt nogle gange være lidt hurtige synes jeg - så kan godt forstå du bliver forvirret og bekymret!  Men du siger jo selv at din dreng trives, spiser og er glad. Har i snakket om hvad hun mener han bør veje så og hvor du bør ændre på noget? For ellers synes jeg da ikke SP kan være bekendt at sige han vejer for lidt uden at rådgive dig om hvor der skal sættes ind så.

Anmeld

27. marts 2011

kamtok

Sikke da noget vås, han har da en fin størrelse vil jeg mene. Har lige kigget i "barnets bog" og iflg. den er han lige som han skal være helt og adeles gennemsnitlig. Han følger den miderste kurve næsten som han fik penge for det.

Derudover så skal man kigge på barnet og se om det virker glad og tilfreds. Hvis han ikke skriger af sult og du iøvrigt giver ham mad, når han er sulten (og han spiser), så skal du ikke bekymre dig. For vi vokser alle forskelligt.
Min veninde fødte samme dag som mig. Jeg fik en dreng og hun fik en pige. De er begge flaskebørn og der er KÆMPE forskel på dem, men det vigtigste er at de begge to er glade og tilfredse børn.
Hun er omkring 68 cm. og vejer 6,2 kg. og min dreng er 71 cm. og vejer 8 kg.

Anmeld

27. marts 2011

Vial

Pernille08 skriver:

Ihh helt ærlig!

Det er her at SP-råd og diverse andet skal træde i baggrunden og så skal mor-intuitionen træde frem.

Han er da sikkert lige som han skal være. Hvis han først er for tyk, og så for tynd, så er det nok ikke så galt. Så længe drengen trives, udvikler sig og er glad, så ville jeg bestemt ikke begynde på at vække ham for at give ham mad.

Jeg gjorde som der blev sagt. Min tvillinger var meget små og tynde. Jeg kampfodrede dem. Når de var mætte, så ventede jeg lige 5-10 min, så de kunne fortsætte. Deres måltid kunne tage 1½ time! I dag er de kornfede og jeg tænker, at det måske havde været mere passende at lytte lidt til børnenes behov.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.