Hvornår begyndte I/jeres børn at være alene hjemme...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

361 visninger
1 svar
0 synes godt om
24. marts 2011

Aves.

eller hvornår mener I de er store nok til det? Og ja, hvornår begyndte I med det som børn?

Kom med jeres erfaringer og holdninger...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

ekzunz

Da jeg selv var barn var jeg ikke så gammel før jeg var alene efter skole - eller sammen med min søster. Jeg kan ikke helt huske alderen, men jeg kan da huske at da min lillebror gik i børnehave skulle min søster og jeg tage bussen op og hente ham og passe ham hjemme til mine forældre kom hjem. Han er 4,5 år yngre end mig. Men dengang var der jo ikke SFO eller lign. - ihverfald ikke på min skole.

Vores egne drenge fik lov til at være alene en times tid da den yngste var 8 og Kenneth må så have været omkring 10 (men det var jo også først der de flyttede hjem til os, og det var dermed ikke nødvendigt tidligere)

Lukas er 6,5 nu, og jeg kan slet ikke forestille mig at han skulle være alene. Dog kører jeg af og til i Netto (tæt på) hvor Lukas er alene hjemme med Kim som jo er autist - men meget velfungerende. Så er de plantet foran Cartoon Network med telefonen ved hånden - og jeg er måske væk højst 1/2 time.

Og man skal nok møde Kim for ikke at synes at jeg er heeeelt vildt uansvarlig....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.