Graviditet og dårlig mave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.457 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. marts 2011

Anonym trådstarter

Er det farligt eller normalt? Er i slutningen af 1. trimester og her til aften har jeg fået slem mavekneb og MEGET dårlig mave  Det vil slet ikke stoppe igen. Kan ikke tro det er noget jeg har spist, for har spist det samme som min kæreste, som intet fejler. Er det farligt, eller hvad kan det skyldes? Kan jeg stoppe det?

Havde ikke lige planlagt at bruge min aften på den måde!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Er det farligt eller normalt? Er i slutningen af 1. trimester og her til aften har jeg fået slem mavekneb og MEGET dårlig mave  Det vil slet ikke stoppe igen. Kan ikke tro det er noget jeg har spist, for har spist det samme som min kæreste, som intet fejler. Er det farligt, eller hvad kan det skyldes? Kan jeg stoppe det?

Havde ikke lige planlagt at bruge min aften på den måde!

Vi kan alle sammen få en gang dårlig mave..også gravide.
Men du skal naturligvis passe på dig, nu du er gravid, for sammentrækningerne i maven, kan i meget uheldige tilfælde tricke en SA.
Så put i seng, drik noget kamillete, og gerne noget cultura.
Hvis ikke det er gået over i løbet af et par dage, så snak med lægen.
Ligeledes hvis du fx begynder at bløde eller får livmodersammentrækninger, så er det fat i lægevagten med det samme.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. marts 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Vi kan alle sammen få en gang dårlig mave..også gravide.
Men du skal naturligvis passe på dig, nu du er gravid, for sammentrækningerne i maven, kan i meget uheldige tilfælde tricke en SA.
Så put i seng, drik noget kamillete, og gerne noget cultura.
Hvis ikke det er gået over i løbet af et par dage, så snak med lægen.
Ligeledes hvis du fx begynder at bløde eller får livmodersammentrækninger, så er det fat i lægevagten med det samme.

Kærligst
Sussie

Tak for svaret! Det vil jeg være obs på! Men det er allerede begyndt at blive bedre nu, her efter en time, så mon ikke det alligevel var et eller andet mærkeligt i maden, som min kæreste bare var mindre modtagelig overfor? Hmm, mystisk.. Men jeg skal nok være obs på alle tegnene, og så putte mig! 

Anmeld

23. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Tak for svaret! Det vil jeg være obs på! Men det er allerede begyndt at blive bedre nu, her efter en time, så mon ikke det alligevel var et eller andet mærkeligt i maden, som min kæreste bare var mindre modtagelig overfor? Hmm, mystisk.. Men jeg skal nok være obs på alle tegnene, og så putte mig! 

Noget med kylling kan jo altid være lidt lusket

Men, der florerer en underlig mavevirus for tiden, som giver diaré on and off. Vi har lige haft den her i huset og min mand er vist ikke helt over den endnu, men både sønneke og jeg har haft den, og jeg kender en del der også har.
Man bliver egentligt ikke syg af den, bare lidt kvattet og mat, og så har man det fint i en dags tid, og så render man på toilet igen med mavekneb.
Men den går over af sig selv i løbet af nogle dage.
Spis lidt skånekost og noget A38 eller cultura, så bliver mave-tarmfloraen hurtigt genoprettet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.