Har et stort problem.. Hiver håret af mig selv :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.817 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej piger.. Jeg har et stort problem..

Jeg hiver håret af mig selv.. Bokstavligt..
Det er ved at være så slemt at jeg næsten ikke kan skjule det.. Rykker det af et hår af gangen.. Tænker ikke over det..
Piller altid ved mit hår.
Når jeg keder mig, hvis jeg er ked af det, hvis jeg er vred, eller hvis jeg bare sidder ved computeren..
Når jeg tager mig selv i det, ligger der allerede en masse hår foran mig.
Det gør mig ked af det men kan ikke stoppe. Har gjort det før, hvor jeg næsten var skaldet i den ene side, men kunne skjule det ved at lave en skilling langt ovre i den anden side.
Husker ikke hvordan jeg stoppede dengang..
Denne gang gør jeg det mere fordelt over hele håret, også derfor det er noget svære at skjule Syntes det er super pinligt for gør det også selvom jeg er sammen med andre

Er bange for at blive helt skaldet

Knus den fortvivlede med den ultra dårlige vane

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

B&J

jeg ville klart søge læge og få en snak da der må ligge et eller andet  bag siden du rykker håret af dig selv har du prøvet af sætte det op i en knold eller i hestehale så du ikke bare kan rive i det

Anmeld

23. marts 2011

DK

Ejjj hvor træls! Tal med din læge om det. Og indtil da så prøv da at sætte dit hår stramt op så du ikke kan hive i det. Evt. en fransk fletning eller knold med spænder eller noget. Hvis du har kort hår, så på med en hue eller noget når du er hjemme!

Anmeld

23. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej piger.. Jeg har et stort problem..

Jeg hiver håret af mig selv.. Bokstavligt..
Det er ved at være så slemt at jeg næsten ikke kan skjule det.. Rykker det af et hår af gangen.. Tænker ikke over det..
Piller altid ved mit hår.
Når jeg keder mig, hvis jeg er ked af det, hvis jeg er vred, eller hvis jeg bare sidder ved computeren..
Når jeg tager mig selv i det, ligger der allerede en masse hår foran mig.
Det gør mig ked af det men kan ikke stoppe. Har gjort det før, hvor jeg næsten var skaldet i den ene side, men kunne skjule det ved at lave en skilling langt ovre i den anden side.
Husker ikke hvordan jeg stoppede dengang..
Denne gang gør jeg det mere fordelt over hele håret, også derfor det er noget svære at skjule Syntes det er super pinligt for gør det også selvom jeg er sammen med andre

Er bange for at blive helt skaldet

Knus den fortvivlede med den ultra dårlige vane

Jamen dog.
Der er faktisk en psykisk betegnelse på den lidelse.
For det ER en lidelse, søde ven.
Det du skal gøre er at snakke med din læge og evt få en henvisning til en psykolog, så du kan få den behandling, det kræver.
Den hører ind under nervøse lidelser, som fx anorexi, bulimi, tvangshandlinger og lignende.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

B&J skriver:

jeg ville klart søge læge og få en snak da der må ligge et eller andet  bag siden du rykker håret af dig selv har du prøvet af sætte det op i en knold eller i hestehale så du ikke bare kan rive i det

Jeg har forsøgt at sætte det op.. Men så hiver jeg mit pandehår af :s Prøvede så at sætte det op med hårnåle.. Der gik ikke en halv time så have jeg alligevel rykket nogle hår ud, med det resultat at mit hår så herrens ud.. Har også overvejet at søge læge, men syntes det er VILDT pinligt

Anmeld

24. marts 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jamen dog.
Der er faktisk en psykisk betegnelse på den lidelse.
For det ER en lidelse, søde ven.
Det du skal gøre er at snakke med din læge og evt få en henvisning til en psykolog, så du kan få den behandling, det kræver.
Den hører ind under nervøse lidelser, som fx anorexi, bulimi, tvangshandlinger og lignende.

Kærligst
Sussie

Puha Har slet ikke lyst til at gå til lægen med det.. Syntes det er vildt flovt

Anmeld

24. marts 2011

CamiRon

Det hedder Trikotillomani. Du kan læse om det her:

http://ckat.dk/default.asp?ID=136&pID=121

Jeg gjorde det i en periode da jeg var måske 6-8 år gammel - måske endda lidt ældre. Jeg havde store bare pletter i hovedbunden fordi jeg rykkede hårene ud et for et ligesom dig. Jeg ved ikke hvorfor jeg stoppede men det gjorde jeg.

Syntes du skal snakke med din doktor om det.

Kram fra mig.

Anmeld

24. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Puha Har slet ikke lyst til at gå til lægen med det.. Syntes det er vildt flovt

Det er IKKE flovt, for du er ikke den eneste, der lider af det.
Alle mennesker har i større eller mindre grad noget, som de går og gør eller kæmper med..og du har så det med at trække håret ud.
Bider man negle, kan man prøve med Go'negl, har man et eller andet psykisk, kan man få hjælp til det..og da det du kæmper med ofte er affødt af noget, der ligger netop psykisk..jamen så skal du da have hjælp til at få det løst.
Har man ondt i blindtarmen går man til læge...så hvad enten det er noget fysisk eller psykisk, så skal man da have fundet en løsning på det.

Kærligst og knus.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.