i seng uden aftensmad, igen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

616 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. marts 2011

SHERO

Aaaargh piger jeg er ved at gå ud af mit gode skind, og blir simpelthen nød til at høre om nogen har nogen gode råd.

Elias har sulte strejket her hjemme siden jeg stoppede amningen for snart 4 mdr siden, han spiser næsten ingenting her hjemme, og i dagplejen spiser han virkelig meget. I dag har jeg kunne lokke en ostehaps i ham og lidt pære efter hans lur, så han har ikke fået et rigtig måltid siden kl. 12, og nu er han igen kommet i seng uden aftensmad.

Han spiser selv (med fingerene), men han blir hysterisk inden jeg sætter maden foran ham, og så nægter han. I weekenderne spiser han næsten ikke... Undre mig virkelig, for her hjemme er jeg heldig hvis han spiser en halv rugbrød, og i DPén kan kan spise 1½ plus en potion øllebrød...

Jeg føler mig virkelig som verdens dårligeste mor, når mit barn nægter at spise når jeg er til stede..  Hader weekenderne, for han se han er sulten, men han vil ikke spise.

Nogen gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Mette.

Tullen85 skriver:

Aaaargh piger jeg er ved at gå ud af mit gode skind, og blir simpelthen nød til at høre om nogen har nogen gode råd.

Elias har sulte strejket her hjemme siden jeg stoppede amningen for snart 4 mdr siden, han spiser næsten ingenting her hjemme, og i dagplejen spiser han virkelig meget. I dag har jeg kunne lokke en ostehaps i ham og lidt pære efter hans lur, så han har ikke fået et rigtig måltid siden kl. 12, og nu er han igen kommet i seng uden aftensmad.

Han spiser selv (med fingerene), men han blir hysterisk inden jeg sætter maden foran ham, og så nægter han. I weekenderne spiser han næsten ikke... Undre mig virkelig, for her hjemme er jeg heldig hvis han spiser en halv rugbrød, og i DPén kan kan spise 1½ plus en potion øllebrød...

Jeg føler mig virkelig som verdens dårligeste mor, når mit barn nægter at spise når jeg er til stede..  Hader weekenderne, for han se han er sulten, men han vil ikke spise.

Nogen gode råd?

Det lyder som en rigtig hård kamp. Vi har selv lidt samme problem, men det er generelt at Emilie ikke er glad for mad.

Vi gør alt hvad vi kan for ikke at fokusere på det, og det hjælper lidt. Under aftensmaden lader vi hende tit gå rundt, også snupper hun hapsere fra sin stol, (Vi stiller det på forskamlen på hendes trip trap). Jeg ved godt det ikke er en særlig smart måde, men det er sådan eller ingen mad.

Så, jeg tænker - så lidt fokus på mad som muligt også måske stille det til ham på et lille bord, så han selv kan tage det, uden du ser på ham mens. 

Anmeld

23. marts 2011

SHERO

Mette. skriver:

Det lyder som en rigtig hård kamp. Vi har selv lidt samme problem, men det er generelt at Emilie ikke er glad for mad.

Vi gør alt hvad vi kan for ikke at fokusere på det, og det hjælper lidt. Under aftensmaden lader vi hende tit gå rundt, også snupper hun hapsere fra sin stol, (Vi stiller det på forskamlen på hendes trip trap). Jeg ved godt det ikke er en særlig smart måde, men det er sådan eller ingen mad.

Så, jeg tænker - så lidt fokus på mad som muligt også måske stille det til ham på et lille bord, så han selv kan tage det, uden du ser på ham mens. 

Prøver så vidt muligt ikke at fokusere på det.. Han sidder oftest og spiser selv mens jeg vasker op, eller selv spiser og ikke kigger på ham... Men ikke altid for det er SÅ frustrende... suk

Anmeld

23. marts 2011

Mette.

Tullen85 skriver:

Prøver så vidt muligt ikke at fokusere på det.. Han sidder oftest og spiser selv mens jeg vasker op, eller selv spiser og ikke kigger på ham... Men ikke altid for det er SÅ frustrende... suk

Ja, det er dybt frustrerende. Jeg kender alt til det. Jeg aner simpelthen ikke hvad du skal stille op med ham.

Min SP foreslog os på et tidspunkt vi skulle "lege" picnic på gulvet med maden så hun synes det blev sjovt. Men om det er særlig smart at vænne dem til det ved jeg heller ikke. Vi har også nogle gange sat tegnefilm på computeren som så står på spisebordet mens hun spiser. (Hun ser normalt aldrig tv, da det ikke interessere hende, men det her kan fange hende enkelte gange.)

Jeg ved godt det ikke er helt gode måder at gøre det på efter bogen, men måske det kan hjælpe ham til at blive glad for mad hjemme også, for det virker næsten som om han er ked af at skulle spise når han er hjemme.

Anmeld

23. marts 2011

B&J

Sidder og tænker på om i giver jeres søn mad på samme tid som dagplejen??

for vi fandt ud af når daniel var sulten så skulle han have med NU! ellers nægtede han af spise fordi han var oversulten.

så vi ved når kl er 12 så skal han have mad eller før og kl 17.30 skal der så mad på bordet ellers er han alt for sulten også kan han ikke spise...

vi giver ham også tit en gaffel i hånden en baby gaffel eller ske så han har noget af hygge sig med imens han spiser med den anden hånd..

jeg sidder også med hans tallerken på min side så han ikke kan nå den, da han ikke kunne spise med gaffel og ske inu gav vi ham et enkelt stykke kød og når han så havde spist det gav vi ham noget ris/pasta/kartofel han selv kunne tage .... og nu giver vi ham en ske eller gaffel der er noget på hele tiden så der kun er enting.. det samme med rugbrød en rugbrøds haps af gangen de andre står langt væk fra ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.