Holder det aldrig op??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

Vinker

Kristinewl skriver:

Ja nu må i altså have mig undskyldt. Hvis jeg igår havde lyst til at melde mig ud af samfundet så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre idag!!

Thea kommer fra børnehave og vil ikke tisse da det i børnehaven gjorde ondt. Jeg tænker at hun har fået blærebetændelse.

Jeg tager hende med ud på toilettet og snakker lidt. Håber at få hende til at tisse.

Jeg spørger om hun har pillet sig i tissekonen. Det svare hun nej til. Spørger så om nogen andre har. Nej svarere hun lidt tøvende......

Mit hjerte stopper. Men jeg fortsætter. Hvem har det spørger jeg.

Thea fortæller at en dreng i børnehaven har i deres legetog på legepladsen taget hendes termobukser og bukser og trusser af hende og har puttet en sten og sand i hendes tissekone. Drengen hun fortæller om har i flere omgange været rigtig grim ved hende og har slået og nevet osv. Hun fortæller at han siger hun ikke må fortælle de voksne noget så banker han hende og hvis hun sladre til sin mor så tæsker han hende.

Jeg kan ikke huske de næste par min. Jeg går ud til Thomas i køkkenet og beder min søs som heldigvis er der om at gå ud til Thea og hjælpe hende færdig.

Jeg prøver at få kontakt til børnehaven uden held. Ringer til vagtlægen og han beder mig om at først tage hende i bad for at lindre hendes ubehag.

Thomas og jeg bliver enige om at køre i børnehaven da de ikke har lukket endnu. Her fanger vi lederen og de to pædagoger på hendes stue.

Jeg fortæller og de er chokeret. Vi aftaler at de skal som det første imorgen snakke med de to drenge der er involveret og ringe til mig på skolen.

Imens har Thea tisset, godt nok på gulvet men ja, og været i bad og synes ikke at hun har ondt mere.

Resten af aftenen går stille og rolig og nu sidder jeg så her??? Helt lammet og rundt på gulvet. Fordi er historien rigtig så tager jeg den dreng og ........ nej selvfølgelig gør jeg ikke det. Men er det noget hun har fundet på så ved jeg ikke hvordan jeg skal hjælpe hende???

Men kan et 4 årig barn finde på den slags historier??

Jeg ved ikke hvordan jeg holder mig oprejst. Lorte arbejde, lorte dreng og lort lort lort.

...

har lige sms'et dig søde.

Er VILDT chokeret! Godt nok har børn en god fantasi, men det der er langt udover hvad børn på 4 år kan tænke, og lige nu sidder jeg og tænker på om der har været flere episoder med de drenge. Jeg ved godt at du skriver at der er en der har været ond ved hende før, men alt dette er måske grunden til at Thea ikke er glad for børnehaven mere. Hvis hun blir udsat for så grusom chikane, ja så er det sgu ikke så sært at hun reagerer, men har måske ikke turdet sige noget??

Jeg er virkelig rasende, ked af det og meget påvirket af denne episode!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

anna-jonas

Nej, Kristine...................Thea fortæller ikke sådan en historie. Hvad sagde Thomas?? Tror måske vi har kilden til Thea's mistrivsel i BH lige her. En større dreng, der driller, slår og yder overgreb mod hende.

Jeg tænker, at den dreng ikke bare leger "bollelege"...............men at han måske selv er et offer. Der er jo desværre noget man tit ser, at den krænkede bliver krænker.

Nu skal du bare bevare roen.................og kraftigt overveje et børnehaveskift.

By the way......................Prøv at se din "degradering" på jobbet, som en mulighed. Det betyder mindre ansvar..............i min optik, Måske er det lige det du trænger til................og måske skal du overveje at gå på deltid i en periode. Det er hårdt at have små børn, og arbejde fuldtids.

Anmeld

23. marts 2011

KWL

Et par eks. på hvad han her gjort som jeg ved.

Holdt hende på legepladsen og holdt hende for munden. Truede med at ville banke hende hvis hun råbte på de voksne.

Slået og nevet.

Holde hendes skuffe så hun ikke måtte finde sin frugt.

Det virker måske af lidt men....

Anmeld

23. marts 2011

Ida.

Kristinewl skriver:

Holdt hende på legepladsen og holdt hende for munden. Truede med at ville banke hende hvis hun råbte på de voksne.

Slået og nevet.

Tror da pokker, at pigebarnet mistrives i sin børnehave - dét der er jo grov mobning!!!

Jeg er i min faste overbevisning om, at hun IKKE kan finde på det - det går ud over en 4-årigs fantasi. Jeg tænker lidt det samme, som Mette - at drengen selv er udsat for noget, der får ham til at agere sådan - et velfungerende barn begynder ikke at mobbe eller krænke andre børn så groft!

Anmeld

23. marts 2011

KWL

og Thomas er helt færdig.

Vi er helt klar på en flytning.

Anmeld

23. marts 2011

ooo

Kristinewl skriver:

Slået og nevet.

Og hvor mon han har lært de ting henne???

Det er på høje tid, at der er nogen der bliver indblandet i det her, for der er noget HELT galt. Det lyder som om han selv er blevet udsat for overgreb, som Mette siger.

I er nødt til at tage affære for Theas skyld, og også for hans skyld, for det lyder helt galt det der.

Anmeld

23. marts 2011

JustAnotherName

Åh!    Ahmen   .... Åhh, gud nej altså!!!!      jeg er rystet!

Anmeld

23. marts 2011

KWL

Tak for alle jeres svar på alt det lort der sker i vores familie lige nu.

Jeg vil gå i seng og håber at sove alle tankerne væk bare for en kort stund.

Jeg håber der kommer nogle svar frem imorgen. Men om hendes historie er rigtig eller forkert tror jeg vi flytter hende. Hvis den historie er opdigtet så har hun i hvertfald nogle store problemer med den dreng.

Skal også til samtale med min leder imorgen, kan slet ikke lige pt. samle mig om det.

Det ville være super rart snart at kunne skrive et positiv indlæg til jer. Men for nu må i nok bare nøjes. Undskyld.

Anmeld

23. marts 2011

JustAnotherName

Kristinewl skriver:

Jeg håber der kommer nogle svar frem imorgen. Men om hendes historie er rigtig eller forkert tror jeg vi flytter hende. Hvis den historie er opdigtet så har hun i hvertfald nogle store problemer med den dreng.

Skal også til samtale med min leder imorgen, kan slet ikke lige pt. samle mig om det.

Det ville være super rart snart at kunne skrive et positiv indlæg til jer. Men for nu må i nok bare nøjes. Undskyld.

Anmeld

23. marts 2011

Ranarupta

Kristinewl skriver:

Du skal overhovedet ikke undskylde noget som helst!! (Ellers kommer jeg efter dig!) 

Åh altså... Det er helt ufatteligt, så meget som du og hele familien skal prøves. 

Kram med knus på!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.