Vil gerne være gravid igen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.109 visninger
16 svar
0 synes godt om
23. marts 2011

paprika

Hej dejlige kvinder

Jeg mistede den 14. januar min datter i 19. uge. 

Jeg vil gerne være gravid igen, og det vil min kæreste også gerne at jeg bliver. 

Men er det forsvareligt, når jeg har mistet én gang? 

Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på? 

Jer der har mistet, hvor lang tid gik der iden I blev gravid igen? 

Håber der er nogen der kan komme med nogle råd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Kruse90

paprika skriver:

Hej dejlige kvinder

Jeg mistede den 14. januar min datter i 19. uge. 

Jeg vil gerne være gravid igen, og det vil min kæreste også gerne at jeg bliver. 

Men er det forsvareligt, når jeg har mistet én gang? 

Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på? 

Jer der har mistet, hvor lang tid gik der iden I blev gravid igen? 

Håber der er nogen der kan komme med nogle råd 

puha først et kæmpe kram til dig
Hvor må det være frygteligt, hvad var grunden til i mistede hende??

SElvfølgelig skal i blive gravide igen.
Tag en snak med din læge om hvor h*n syntes det er iorden.

Kram

Anmeld

23. marts 2011

paprika

Kruse90 skriver:

puha først et kæmpe kram til dig
Hvor må det være frygteligt, hvad var grunden til i mistede hende??

SElvfølgelig skal i blive gravide igen.
Tag en snak med din læge om hvor h*n syntes det er iorden.

Kram

Tak skal du have

Jamen jeg var til kønsscanning 2 uger inden jeg mistede, og da var JM lidt nervøs, for hun synes svala var meget lille. Og hun mener det formegentlig var grunden til at jeg mistede 

Anmeld

23. marts 2011

Kruse90

paprika skriver:

Tak skal du have

Jamen jeg var til kønsscanning 2 uger inden jeg mistede, og da var JM lidt nervøs, for hun synes svala var meget lille. Og hun mener det formegentlig var grunden til at jeg mistede 

Årh hvor er sådan noget bare uretfærdigt.
Men selvfølgelig skal i være gravide igen.
Tak en snak med lægen

Er sikker på det nok skal lykkedes jer

Anmeld

23. marts 2011

paprika

Kruse90 skriver:

Årh hvor er sådan noget bare uretfærdigt.
Men selvfølgelig skal i være gravide igen.
Tak en snak med lægen

Er sikker på det nok skal lykkedes jer

Tak skal du have (: 

Ja, jeg tror jeg vil tage en snak med min læge 

Anmeld

23. marts 2011

MamaJakob

Også stort herfra! Verden er bare røv-uretfærdig nogle gange..

Var selv igennem en lignende oplevelse i februar sidste år: var til NF-scanning i 10. uge, men glæden over at se det lille foster på skærmen forsvandt hurtigt, da vi fik beskeden, at hjertet ikke slog

Jeg var ganske vist ikke ligeså langt henne som du var, men vi fik at vide, at det (desværre) er meget 'normalt' at miste så tidligt i graviditeten - især hvis det er første gang, man er gravid. Risikoen er faktisk 25%

Ikke desto mindre besluttede vi os bare for at for fortsætte med ikke at bruge prævention, men uden alt for meget snak om, at 'prøve at blive gravid' - og blev faktisk gravid allerede to måneder effter og havde en smertefri og meget nem graviditet (til trods for mange bekymringer de første måneder, selvfølgelig, efter sidste gang) og en ligeså ukompliceret fødsel.

Så jeg synes da bestemt I skal forsøge igen og ikke lade jer slå ud af den ubehagelige oplevelse. Men er selvfølgelig altid en god idé at snakke med lægen i fald han/hun har nogle gode råd, så man kan undgå, at noget lignende skulle ske igen.

Rigtig meget held og lykke, uanset hvad I beslutter!

Anmeld

23. marts 2011

L.J.L

Puha en omgang i har været igennem så jeg mistede også selv den første gang dog i uge 14 så det kunne klares med en udskrabning men det var stadig utrolig hårdt! Vi gik i gang med pb igen efter jeg havde været til gu efter aborten og jeg blev gravid igen omkring halvanden måned efter og der gik det heldigvis godt! Tal med din læge om der er mulighed for at de følger dig tættere næste gang og held og lykke med pb!

Anmeld

23. marts 2011

tinasmor

Stakkels dig Har også selv oplevet det.

Jeg tror heldigvis "bare" at du har været smadder uheldig, og er sikker på, at alt vil være ok næste gang. Det kan være at du bliver lidt bedre fulgt næste gang hvis du beder om det, så du kan være mere sikker.

Håber du snart bliver gravid og at du denne gang får lov at få en lille dejlig baby i armene.

Jeg har selv været meget nervøs i denne graviditet. Fik en ekstra scannin og har selv betalt for nogle ekstra, bare for at være helt sikker på at alt er som det skal være. Men det sidder altid i kroppen og vil nok gøre det til den dag man føder. Men når de ikke havde fundet noget ved jeres obduktion og det ikke er fordi du selv gik i fødsel, så er der rigtig, rigtig gode chancer for, at næste gang IKKE vil blive en gentagelse. Rigtig meget held og lykke

Anmeld

23. marts 2011

Frejsmor

Åh jeg er så ked af I måtte igennem noget så forfærdeligt som at miste så sent i graviditeten!!! Jeg håber I er kommet godt igennem det med masser af støtte fra familie og venner!!

Selvfølgelig skal I prøve at blive gravide igen!! Det behøver slet ikke være noget du har forårsaget, din lille pige kunne have været syg, uden lægerne havde opdaget det og det er jo ikke sikkert det vil ske igen - så det synes jeg ikke skal stoppe jer fra at prøve igen!!

Desuden er jeg ret så sikker på at du i en nu graviditet vil blive fulgt meget tæt og få ekstra scanninger(det synes jeg i hvert fald du skal bede om hvis de ikke selv foreslår det)!!

Jeg havde end MA i 11.uge sidste sommer(1. juli), hvor min lille spunk desværre havde været død i 3 uger... Jeg er nu gravid igen og stod med de to streger i hånden d. 16 januar!! Og indtil videre har den lille det rigtig godt derinde!!

Held og lykke med det hele!!

Channie (13+3)

Anmeld

23. marts 2011

mortil4dejligepiger

Det er jeg rigtig ked af at høre. Du fortjener et stort !

Når I gerne vil være gravide igen - så go for it!

Jeg mistede sidst i juni (MA m. udskrabning), fik min menstruation 4 uger efter og testede gravid 4 uger efter mens. 1. dag.
Nu skal vi være forældre om 5½ uge.

Jeg ønsker Jer SÅ meget held og lykke.

Stort, stort kram!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.