har lægen ret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

682 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. marts 2011

victorsmor

jeg har i dag været ved læge med min lille dreng på 3 måneder fordi han hoster helt vildt og snotter. han spiser ikke så meget som han plejer og savler det plejer han ikke at gøre.

lægen siger at han kan høre at han piber på lungerne og vil give ham astma medicin.

jeg spørger om han vil se ham i halsen for jeg tror han har ondt i halsen men det vil han ikke.

jeg går bare der fra med den følelse af at det var lidt for ment at give ham astma medicin. og om han måske har en lungbetændelse eller hals betændelse.

hvad tror i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

quindelist

victorsmor skriver:

jeg har i dag været ved læge med min lille dreng på 3 måneder fordi han hoster helt vildt og snotter. han spiser ikke så meget som han plejer og savler det plejer han ikke at gøre.

lægen siger at han kan høre at han piber på lungerne og vil give ham astma medicin.

jeg spørger om han vil se ham i halsen for jeg tror han har ondt i halsen men det vil han ikke.

jeg går bare der fra med den følelse af at det var lidt for ment at give ham astma medicin. og om han måske har en lungbetændelse eller hals betændelse.

hvad tror i?

Astma lyder meget karakteristisk når man lytter til lungerne, og forskelligt fra lungebetændelse -halsbetændelse giver IKKE mislyd på lungerne. Så hvis lægen har lyttet grundigt og mener der skal astma medicin til så ville jeg stole helt på det.

Anmeld

23. marts 2011

klmf

Har lægen lyttet til på lungerne med stetoskop? Der er som regel meget tydelig forskel på lungebetændelse og en astmatisk bronkit, så det lyder plausibelt det lægen siger. Men det er jo lidt svært at vurdere, når man hverken har set barnet eller lyttet på lungerne

Anmeld

23. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det lyder fuldstændigt som Lina gjorde og hun startede op på AB medicin da hun var 6 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.