Blokamning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.742 visninger
12 svar
0 synes godt om
23. marts 2011

AmalieMalle

Ja, jeg har lige haft besøg af SP'en og hun sagde at vi skulle prøve noget der hedder blokamning, hvor man kun giver ved det ene bryst, til det andet simpelthen ikke kan holde mere og så bytter man.

Det er fordi han min søn spiser rigtig meget og ikke rigtig kommer ind til den fede mælk og derfor ikke bliver ordenlig mæt.

Men er der nogen af jer der har prøvet dette og evt. har nogen erfaring med det?

Det skulle være rigtig efektivt og skulle give gode resultater

- Amalie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Jyden

Sådan har jeg stort set altid ammet, netop for at være sikker på at baby får den sidste fede mælk. Det fungerer fint.

Pøj pøj med det.

Anmeld

23. marts 2011

missie20

AmalieMalle skriver:

Ja, jeg har lige haft besøg af SP'en og hun sagde at vi skulle prøve noget der hedder blokamning, hvor man kun giver ved det ene bryst, til det andet simpelthen ikke kan holde mere og så bytter man.

Det er fordi han min søn spiser rigtig meget og ikke rigtig kommer ind til den fede mælk og derfor ikke bliver ordenlig mæt.

Men er der nogen af jer der har prøvet dette og evt. har nogen erfaring med det?

- Amalie

Altså da jeg ammede, ammede jeg som du beskriver det. Det lærte jeg inde fra neo. afdeling, og sundhedsplejersken. Så mener da det er den mest effektive og "normale" måde og amme på. Den første mælk er jo tynd og bliver tykkere nu mere barnet dier. Når dette bryst er tomt, så skiftede jeg.

Anmeld

23. marts 2011

SpunkenJo

Er det ikke bare sådan man i det hele taget ammer??

Sådn gjorde jeg, efter instruktion

Anmeld

23. marts 2011

Tulle28

AmalieMalle skriver:

- Amalie

http://ammenet.dk/wiki/overproduktion

Der står om blokamning nederst på siden under "strategier for at sænke produktionen"

Anmeld

23. marts 2011

AmalieMalle

Tak for svarene. Vi er gået igang med projekt "gør Liam mæt"

Go' dag alle sammen

Anmeld

23. marts 2011

Maise

Jeg ammede clara på det ene bryst til det var tomt, først der kunne hun få ved det andet hvis hun kunne spise mere. hun tømte som regel det ene og tog toppen af det andet, rart så det ikke var så spændt.

Anmeld

23. marts 2011

AmalieMalle

Maise skriver:

Jeg ammede clara på det ene bryst til det var tomt, først der kunne hun få ved det andet hvis hun kunne spise mere. hun tømte som regel det ene og tog toppen af det andet, rart så det ikke var så spændt.

Okaj, det var os sådan nogenlunde SP forklarede mig (:

Anmeld

23. marts 2011

Caroline86

Maise skriver:

sådan har jeg også gjort det med Laura og det fungerede i 11½ måned indtil prinsessen ikke gab bryst mere Hun har fuldt sin vægtkurve til punkt og prikke

Anmeld

23. marts 2011

Maise

AmalieMalle skriver:

Okaj, det var os sådan nogenlunde SP forklarede mig (:

Det er normal amning, men man skal jo lige finde ud af hordan det hele fungerer når man ammer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.