Lungebetændelse .?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.174 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. marts 2011

LRJ

Hvor lang tid skal de holdes hjemme ? Hun er frisk igen, har kun feber om aftenen, men har stadig besværet vejrtrækning og er enormt træt, hun sover hele tiden

Men hun var i dp i går hvor jeg måtte hente efter 3 timer og dp sagde hun slet ikk var klar endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

LRJ

opper den lige igen, der må da være nogen der ved det

Anmeld

23. marts 2011

Heidimed lea

hej med dig der er ikke nogen regler som sådan for hvornår det er for tidlig...

men du vil gøre dig selv en tjeneste hvis du holder hende hjemme et par ekstra dage, det mindsker også chancen for at hun går ned igen...   jeg ved godt det kan være svært at holde dem hjemme med job osv men så længe hun er meget træt og ikke fungerer ordentlig ville jeg nok holde hende hjemme.

en tommerfingerregel siger dog 1 feberfri dag efter sygdom så de har tid til at komme sig...

god bedring kender alt for godt din situation

knus Heidi

Anmeld

23. marts 2011

LRJ

Heidimed lea skriver:

hej med dig der er ikke nogen regler som sådan for hvornår det er for tidlig...

men du vil gøre dig selv en tjeneste hvis du holder hende hjemme et par ekstra dage, det mindsker også chancen for at hun går ned igen...   jeg ved godt det kan være svært at holde dem hjemme med job osv men så længe hun er meget træt og ikke fungerer ordentlig ville jeg nok holde hende hjemme.

en tommerfingerregel siger dog 1 feberfri dag efter sygdom så de har tid til at komme sig...

god bedring kender alt for godt din situation

knus Heidi

Okay mange tak

Anmeld

23. marts 2011

missie20

Lone H. skriver:

Hvor lang tid skal de holdes hjemme ? Hun er frisk igen, har kun feber om aftenen, men har stadig besværet vejrtrækning og er enormt træt, hun sover hele tiden

Men hun var i dp i går hvor jeg måtte hente efter 3 timer og dp sagde hun slet ikk var klar endnu

Min søn har også lige haft lungebetændelse, og han var hjemme 1½ uge ca. han blev hurtigt sig selv igen og frisk og glad som han plejer at være. Så hvis dit barn er glad og sig selv uden feber, vil jeg sende hende i dagpleje/vuggestue.

Anmeld

23. marts 2011

LRJ

missie20 skriver:

Min søn har også lige haft lungebetændelse, og han var hjemme 1½ uge ca. han blev hurtigt sig selv igen og frisk og glad som han plejer at være. Så hvis dit barn er glad og sig selv uden feber, vil jeg sende hende i dagpleje/vuggestue.

Jamen hun er sig selv, udover besværet vejrtrækning og at hun er ekstrem træt (ligesom et spædbarn).. men dp bad mig hente hende i går, fordi hun ikke mente hun var og ville blive klar til at kommer derover Foreløbigt

Anmeld

23. marts 2011

missie20

Lone H. skriver:

Jamen hun er sig selv, udover besværet vejrtrækning og at hun er ekstrem træt (ligesom et spædbarn).. men dp bad mig hente hende i går, fordi hun ikke mente hun var og ville blive klar til at kommer derover Foreløbigt

Så ville jeg heller ikke sige hun er sig selv, men min søn var også meget træt og sov hver 2. time i 1 time, da han var 10 måneder. Så det tog hårdt på ham, men pillerne/medicinen skal jo lige ind i systemet. Det er meget hårdt for sådan et lille pus at have lungebetændelse, hele kroppens imunforsvar arbejder på højt plan. så hav hende lidt hjemme nogle dage, til hun er lidt mere frisk. Det ville jeg gøre.

Anmeld

23. marts 2011

LRJ

missie20 skriver:

Så ville jeg heller ikke sige hun er sig selv, men min søn var også meget træt og sov hver 2. time i 1 time, da han var 10 måneder. Så det tog hårdt på ham, men pillerne/medicinen skal jo lige ind i systemet. Det er meget hårdt for sådan et lille pus at have lungebetændelse, hele kroppens imunforsvar arbejder på højt plan. så hav hende lidt hjemme nogle dage, til hun er lidt mere frisk. Det ville jeg gøre.

Okay, det er bare ved at være noget tid siden vi fik det konstateret, og fik kun pincillin til 7 dage

Anmeld

23. marts 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Hvornår fik I det konstateret, og er hun stadig i behandling?

Min søn har haft en mild lungebetændelse 2 gange nu, i denne vinter, og har begge gange fået penicillin til 10 dage plus opfølgningsbesøg hos lægen efter 6-7 dage for at se om behandlingen virker.

Jeg synes det lyder som om hun stadig er meget påvirket at lungebetændelsen, når hun  stadig har besværet vejrtrækning, så jeg ville nok lige runde lægen en gang til for at få tjekket op - især hvis I ikke er i behandling længere. De lungebetændelser kan godt være lidt svære at slå ned.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.