klagesang på en øv-dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.454 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. marts 2011

Line11

Vi venter svar fra kærestens sædprøve fra fertilitetsklinikken... og i dag var vi inde og kigge på hans e-journal, hvor der stod: "sterilitas masculina"... 

Så nu har jeg bare helt mistet håbet ift. naturlig graviditet 

Hans mor var storryger da hun ventede ham, og jeg kan ikke lade være med at være rigtig sur over at hendes dumhed måske har medført alle de kommende smerter og op- og nedture for mig!!!  - og risikoen for at vi aldrig for et biologisk barn sammen.

Livet er SSÅÅÅÅ uretfærdigt...

Bare en lille klagesang fra mig 

Knus Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

Mi

Øv øv, men det betyder ikke at i ikke kan få jeres biologiske børn. Min mand havde ikke en eneste sædcelle, men så hentede de dem bare med en nål fra testiklerne. Så vi har tre børn idag.

Og selvom din svigermor røg, så er det ikke hendes skyld. Dengang havde man jo ikke den viden om rygning som vi har idag.

til dig

Anmeld

22. marts 2011

Rockertand

Line2323 skriver:

Vi venter svar fra kærestens sædprøve fra fertilitetsklinikken... og i dag var vi inde og kigge på hans e-journal, hvor der stod: "sterilitas masculina"... 

Hans mor var storryger da hun ventede ham, og jeg kan ikke lade være med at være rigtig sur over at hendes dumhed måske har medført alle de kommende smerter og op- og nedture for mig!!!  - og risikoen for at vi aldrig for et biologisk barn sammen.

Knus Line

Den diagnose dækker over mange ting - den siger ikke, at han er steril - den kan f.eks. sige "nedsat sædcelleantal", så hvis du frygter, at hans sæd er helt sten-død, så er det altså ikke givet på nuværende tidspunkt. Hvis der findes levende sædceller, så er der forskellige behandlingsmetoder, så du kan blive gravid alligevel.

Afvent svaret - og spørg ind til det, I gerne vil vide, det er altid bedst at spørge den pågældende læge i stedet for at konkludere selv, det får I kun spekulationer ud af.

Pøj-pøj  

Anmeld

22. marts 2011

Putomanen

Line2323 skriver:

Knus Line

Det var da en trist nyhed at få!!! Men som nogle andre også skriver, så er det slet ikke ensbetydende med, at I ikke kan få biologiske børn! Få en snak med lægen omkring jeres muligheder, og så prøv at tænke positivt på det.  Lægerne i dag er simpelthen så dygtige, og kan sikkert også hjælpe jer!

Hvornår skal I have en snak med lægen?

Anmeld

22. marts 2011

Line11

Rockertand skriver:

Den diagnose dækker over mange ting - den siger ikke, at han er steril - den kan f.eks. sige "nedsat sædcelleantal", så hvis du frygter, at hans sæd er helt sten-død, så er det altså ikke givet på nuværende tidspunkt. Hvis der findes levende sædceller, så er der forskellige behandlingsmetoder, så du kan blive gravid alligevel.

Afvent svaret - og spørg ind til det, I gerne vil vide, det er altid bedst at spørge den pågældende læge i stedet for at konkludere selv, det får I kun spekulationer ud af.

Pøj-pøj  

Tak for svar alle sammen, hvor er i bare søde 

Det handler bare om at tænke positivt... men er virkelig ked af vores situation, og det gør bare så ondt at kigge på den mand man elsker og tænke, at man måske ikke har mulighed for at videreføre hans fantastiske gener... suk. 

Jeg har lige googlet rundt og set det du også skriver Rockertand... at betegnelsen også omfatter det der hedder oligospermi, som kan være alt under 20 mio. pr. ml... så ingen forhastede konklusioner. Hvornår lærer jeg det!

MarianneSonne: det er virkeligt rart at det er lykkes for nogen selv om sædcellerne skulle hentes, det er beroligende! 

Putomanen: Vi får svar på prøven denne uge pr. brev, og skal ind og snakke med lægen om alle vores prøver næste onsdag  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.