Gæstemad ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.776 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. marts 2011

MetteDN

Hej piger ..

Jeg får lidt familie på besøg til aftensmad i aften da vi skal holde fødselsdag.. vi bliver 5 personer, men jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal lave af mad  ?

Nogle der har nogle gode ideer?

Vi skal have "dessert" som består af lagkage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

Bom

MetteDN skriver:

Hej piger ..

Jeg får lidt familie på besøg til aftensmad i aften da vi skal holde fødselsdag.. vi bliver 5 personer, men jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal lave af mad  ?

Hva med nogle fyldt kylling med bacon omkring, og så nogle ovn bagte kart med div rodfrugter og en sovs???

Når jeg laver fyldt kylling, så moser jeg en masse feta med f.eks forårsløg, salt, peber og måske lidt ketchup, og så ligger jeg et lille snit i siden på kyllingen og ind med det, og så bacon omkring og i ovnen, mums...

Anmeld

22. marts 2011

mor_sabina

Det kommer jo meget an på hvad i er til, her den anden dag fik jeg gæster og de blev spist af med kylling i kokos, og jeg måtte dele opskrigter ud

Men ellers kunne det måske være en steg af en art, nogle lækre ovnkartofler og så en flot salat. Måske rødbedesalat, bund af grøn salat, et lag af bagte rødbeder vendt i balsamico, et lag af flødefeta i tern og til sidst drysset med ristede pinjekerner

Anmeld

22. marts 2011

MetteDN

<3 Mor-Til-Matilde <3 skriver:

Hva med nogle fyldt kylling med bacon omkring, og så nogle ovn bagte kart med div rodfrugter og en sovs???

Når jeg laver fyldt kylling, så moser jeg en masse feta med f.eks forårsløg, salt, peber og måske lidt ketchup, og så ligger jeg et lille snit i siden på kyllingen og ind med det, og så bacon omkring og i ovnen, mums...

Mmh det er også lækkert, men vi har lige fået det til aftensmad

Anmeld

22. marts 2011

MetteDN

mor_sabina skriver:

Det kommer jo meget an på hvad i er til, her den anden dag fik jeg gæster og de blev spist af med kylling i kokos, og jeg måtte dele opskrigter ud

Men ellers kunne det måske være en steg af en art, nogle lækre ovnkartofler og så en flot salat. Måske rødbedesalat, bund af grøn salat, et lag af bagte rødbeder vendt i balsamico, et lag af flødefeta i tern og til sidst drysset med ristede pinjekerner

Jah det kunne godt være en mulighed

Anmeld

22. marts 2011

Julymama

MetteDN skriver:

Hej piger ..

Vi skal have "dessert" som består af lagkage

Hvis du er til noget let til "mange", kan du jo altid lave en sammenkogt ret, chili con carne, sort gryde o.lign

Anmeld

22. marts 2011

mor_sabina

Ellers kunne det være indbagt bøf. En bøf let stegt på panden, et par skiver bacon omkring, lægges på et stykke butterdej med en klat pikatost på hver side og pakkes så ind. I ovnen 45 min ca. Og så en slags kartofter og noget salat til

Eller indbagte pandekager med bønne-spinat fyld og salat

Anmeld

22. marts 2011

MetteDN

mor_sabina skriver:

Ellers kunne det være indbagt bøf. En bøf let stegt på panden, et par skiver bacon omkring, lægges på et stykke butterdej med en klat pikatost på hver side og pakkes så ind. I ovnen 45 min ca. Og så en slags kartofter og noget salat til

Eller indbagte pandekager med bønne-spinat fyld og salat

Mmmh det lyder rigtig lækkert.. Er det bare en alm hakkebøf du tænker eller ?

Anmeld

22. marts 2011

Bom

MetteDN skriver:

Mmh det er også lækkert, men vi har lige fået det til aftensmad

Nåe ja så går den ikke, gider hellere ikke selv spise det samme i flere dag..

Hmm glaseret hamburgryg, flæskesteg, oksesteg, koteletter i flødesovs, mørbrad gryde, tærte, skinkestang, mulighederne er mange..

Anmeld

22. marts 2011

mor_sabina

MetteDN skriver:

Mmmh det lyder rigtig lækkert.. Er det bare en alm hakkebøf du tænker eller ?

Ja det plejer vi at gøre. Det var faktisk det min mand lavede til mig på vores første date Så herhjemme er det meget fint

Men hvad kunne man ellers. Noget mørbrad med bacon og fyld, ligesom kyllingeopskriften du fik .

Eller mega let og lækkert. Frisk pasta vendt i fløde med spinat, ristet bacontern og ristede pinjekerner. Det slår ALDRIG fejl

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.