Nedsat arbejdstid - hvad sker der så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.978 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. marts 2011

MaybeBaby

Ja, jeg snakkede med lægen i går, at nu går det ikke mere med den lænd. Har siden uge 6 døjet med smerter der efter 4-5 timer på arbejde (butik) simpelthen er så slemme, at jeg sådan har haft lyst til bare at smide mig på gulvet i fosterstilling. En smerte der ligesom trækker nedad i balderne og lårene.

Så var til læge for 1½ måned siden til 1. lægeundersøgelse, hvor jeg nævnte det og har siden da været til massage ved en jordmor, lavet øvelser herhjemme, svømmet hver torsdag, går minimum ½ time med hunden hver morgen OG til zoneterapi. Kan mærke at det hjælper lidt, men slet ikke så meget, at jeg kan blive ved med at have et stående arbejde i 8 timer pr dag.

Så med lægen i ryggen skal jeg i morgen formiddag ned og have underskrevet nogle papirer så jeg kan gå ned i tid. Min læge spurgte, om jeg ikke helt ville sygemeldes, men kan SLET ikke overskue ½ år hjemme før fødsel, så har bedt om 20 timer - altså 4 timer per dag.

Men er der nogle, der selv har prøvet det at måtte gå ned i tid, og er der frygtelig meget papirarbejde månedligt og bliver det noget rod med at få lønnen eller kører det hele bare på skinner?

/Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

Tennamor

Jeg har siden den 19. januar været på nedsat tid, så jeg arbejder ca. 20 timer om ugen fordelt på 3 dage.

I starten udfyldte jeg de papirer du snakker om, med lægen og min chef. For 2 uger siden fik jeg brev fra kommunen om, at de ville have endnu en lægeerklæring. Men det har også været det eneste. Lønnen er bare kørt som den skulle.

Så alt dette tror jeg ikke du behøver at bekymre dig om. Men forstår udemærket godt, at du ikke vil have en fuld sygemelding allerede nu.. Jeg har også valgt at fortsætte indtil jeg kan gå fra de her 6 uger før. (kun 3,5 uge endnu) Selvom jeg har smerter i bækken og lænden 

Anmeld

22. marts 2011

MaybeBaby

Tennamor skriver:

Jeg har siden den 19. januar været på nedsat tid, så jeg arbejder ca. 20 timer om ugen fordelt på 3 dage.

I starten udfyldte jeg de papirer du snakker om, med lægen og min chef. For 2 uger siden fik jeg brev fra kommunen om, at de ville have endnu en lægeerklæring. Men det har også været det eneste. Lønnen er bare kørt som den skulle.

Så alt dette tror jeg ikke du behøver at bekymre dig om. Men forstår udemærket godt, at du ikke vil have en fuld sygemelding allerede nu.. Jeg har også valgt at fortsætte indtil jeg kan gå fra de her 6 uger før. (kun 3,5 uge endnu) Selvom jeg har smerter i bækken og lænden 

Og det er noget med at man får fuld løn ikke sandt - og at arbejdet så får kompensation fra kommunen?

Nu vil jeg prøve at give den gas med 4 timer per dag og så kan det jo godt være at det bliver for meget når jeg bliver helt stor, så jeg helt skal stoppe engang i sommeren, men kan også bedre overskue 2 måneder hjeme end ½ år

Og mange tak for svaret, du! OG hurra med kun så få dage tilbage

/Mette - termin i september

Anmeld

22. marts 2011

Lise

Jeg arbejdede på nedsat tid under min seneste graviditet pga smerter. Jeg afleverede en lægeerklæring til mit job, og skulle bare sige hvad jeg ønskede af tid - det blev til 24 timer ugentligt. Lønnen kørte videre som normalt, og hver måned fik jeg et brev fra kommunen jeg skulle underskrive og sende tilbage, så min arbejdsgiver kunne få refusion. Synes ikke det var besværligt.

Anmeld

22. marts 2011

Tennamor

Jo du får din fulde løn og så får firmaet refusion fra kommunen..

Anmeld

22. marts 2011

MaybeBaby

Lise skriver:

Jeg arbejdede på nedsat tid under min seneste graviditet pga smerter. Jeg afleverede en lægeerklæring til mit job, og skulle bare sige hvad jeg ønskede af tid - det blev til 24 timer ugentligt. Lønnen kørte videre som normalt, og hver måned fik jeg et brev fra kommunen jeg skulle underskrive og sende tilbage, så min arbejdsgiver kunne få refusion. Synes ikke det var besværligt.

Alletiders Nej, det er så ikke så frygteligt som jeg havde forventet. Mange tak for de beroligende ord

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.