Så piger, nu er mønstret scannet ind og klar til jer.
Her følger lige en lille forklaring på hvordan den skal syes.
Selve mønstret er nemmest at klippe ud på karton eller pap, og derefter ligge på stoffet hvor der tegnes på bagsiden. Den her er den som jeg har lagt søm til, så i skal klippe efter den. Den skulle gerne passe i størrelse når i printer den (cirka 17,5 cm høj og 7,5 cm bred).
Men, det i gør, er at klippe 6 stykker, i det stof i nu ønsker. Derefter syes de sammen en af gangen - og med vrang siden mod hinanden. Når i når den sidste flap, syes den selvfølgelig kun i den ene side. Jeg har taget et billede er en af toppene på en af mine bolde - som i kan se er det sidste syet i hånden. Det jeg gjorde var at vende bolden rigtigt, da jeg kun manglede den sidste. Så syende jeg fra hver sin ende, cirka 4-5 cm ind så der bare var et lille hul på midten tilbage, som jeg kunne putte fyld og klokke igennem. Jeg lavede en så lang tråd, at jeg bare kunne sy videre der hvor jeg stoppede efter den var fyldt.
Der er lagt 1 cm søm til hele vejen rundt, men jeg nøjedes med at bruge 1/2 cm, så min bold blev jo bare det større, men det kan i jo selv regulerer som i har lyst.
Jeg forsøgte mig også med at bruge maskinen til at sy det første stykke sammen, men det er svært at få spidserne til at passe sammen så, så hvis i syer det i hånden, bliver det pænest.
Jeg håber forklaringen er til at forstå, ellers skriv.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld