Hvad svare I jeres barn når spørgsmålet lyder:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

729 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. marts 2011

Anonym trådstarter

.... "mor, hvad betyder bolle"Jeg svare til min søn på 5 år - jamen skat det er noget to voksne mennekser gør når de elsker hinaden ....Han tænker længe og spørg jamen hvordan gør man det .... - jamen... og så blev jeg alligevel sådan lidt stille og tænkte hvor meget involdvere man sine børn i - men storebror og søster stemmer I og fniser - Jaaaa mor hvordan gør man .... Jeg er meget åben omkring sex når mine børn spørg mig og jeg vælger på bedste pædagogiskevis at forklare (meget kort fortalt) hvordan !!!! Nu har jeg så fået en over næsen af en familemedlem .... Det gør man bare ikke - man fortæller ikke sine børn sådan noget - det finder de sgu da selv ud af når de er gamle nok ?!?! Jamen hvorfor skulle jeg lyve - bør man ikke være åben og naturlig over for sine børn .... Hvad ville I svare og gerne alder på jeres barn ... I ved sikkert hvem jeg er - og er ikke anonym over for jer, men andre der måske kigger med Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

Anonym trådstarter

Se lige bort fra tastefejl - skriver fra mobilen...

Anmeld

21. marts 2011

Aves.

Anonym skriver:

.... "mor, hvad betyder bolle"Jeg svare til min søn på 5 år - jamen skat det er noget to voksne mennekser gør når de elsker hinaden ....Han tænker længe og spørg jamen hvordan gør man det .... - jamen... og så blev jeg alligevel sådan lidt stille og tænkte hvor meget involdvere man sine børn i - men storebror og søster stemmer I og fniser - Jaaaa mor hvordan gør man .... Jeg er meget åben omkring sex når mine børn spørg mig og jeg vælger på bedste pædagogiskevis at forklare (meget kort fortalt) hvordan !!!! Nu har jeg så fået en over næsen af en familemedlem .... Det gør man bare ikke - man fortæller ikke sine børn sådan noget - det finder de sgu da selv ud af når de er gamle nok ?!?! Jamen hvorfor skulle jeg lyve - bør man ikke være åben og naturlig over for sine børn .... Hvad ville I svare og gerne alder på jeres barn ... I ved sikkert hvem jeg er - og er ikke anonym over for jer, men andre der måske kigger med Knus

Jeg ville spørge...hvad tror du det betyder..og så tage afsæt i hans forforståelse og aktuelle viden..

Men mine har som 5 årige vidst hvordan børn bliver lavet...

Anmeld

21. marts 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Jeg ville spørge...hvad tror du det betyder..og så tage afsæt i hans forforståelse og aktuelle viden..

Men mine har som 5 årige vidst hvordan børn bliver lavet...

Ja Eva og hele snakken startede med hvordan man fik børn ... Du ved nok hvem jeg er ... Men snakken blev god og helt naturlig og jeg syntes jo ikke selv det virkede forkert at svare ham ærligt - den snak har storebror og søster også haft ...

Anmeld

21. marts 2011

Aves.

Anonym skriver:

Ja Eva og hele snakken startede med hvordan man fik børn ... Du ved nok hvem jeg er ... Men snakken blev god og helt naturlig og jeg syntes jo ikke selv det virkede forkert at svare ham ærligt - den snak har storebror og søster også haft ...

Jamen, så er vi enige....svesken på disken, i den sammenhæng de magter...

Anmeld

21. marts 2011

Isabella_mor

jeg tror sgu også jeg ville fortælle min dreng om det når han spørger... mine niecer på hhv 5 og 8 ved hvad mensturation er.. og de spørger om forskellige ting.. den mindste spørger om bryster og om mange ting der har med kroppen at gøre..

måske skal man ikke gå så meget i detaljer, men man kan jo sige at når en mor og en far eller en mand og en dame.. de elsker hinanden så boller man...  men ja det er sgu lidt svært at formulere det til et barn.!! det kan jeg godt se...

skid da hul i det familiemedlem.. det er sgu grunden til at der er så mange teenagepiger der har fået børn i alt for ung en alder, fordi at sex er et tabu og prævention og seksualundervisning er noget som forældrene lader skolen om og så slipper de selv for at sidde og have den "pinlige" samtale med sit barn...!!! fordi at snakken om sex og alt det der har været et tabu og er stadig det i mange familier.!! og det er jo en ganske normal ting.. at være interesseret i sex og sådan noget..

Anmeld

21. marts 2011

Chraz

Jeg vil sige at når han selv kommer og spørger om det fortjener han også et svar. Selvfølgelig et svar med måde, men stadig et ærligt svar. Jeg mener ikke man får noget ud af at lyve overfor sine børn, for så ender det jo sikkert bare med at de selv begynder at lyve for en. Har selv en datter på 4 og jeg vil da svare hende ærligt når hun en dag kommer og stiller det spørgsmål 

Anmeld

21. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Man kan låne/skaffe en super sød børnetegneserie der hedder "Per, Ida og minimum", som jeg med stor succes, har brugt til mine to yngste..der forklarer det hele til den aldersgruppe
Og den er bare blevet læst og studeret igen og igen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.