Mit tidlgere indlæg, til dem som ikke har læst/set det
https://www.baby.dk/debat/95839pi1/ordet-er-frit/min-elskede-momse.aspx
Ja som nogen af jer har set og kommenteret på, vil jeg lige her komme med en update om min elskede momse
Fredag formiddag ringer min mor, og spørger om jeg ikke kommer over til min momse, da hun ikke har det godt, men det min mor ikke vidste var at min faster var her (vi skulle overraske min mor om lørdagen)
Men jeg skriver til min mor at jeg ikke kommer derover, da jeg ikke har det godt med at hun bare ligger som hun gjorde..
Min mor tager hjem igen, og skriver at hun nok ikke har så langt igen..
Så lørdag morgen kl 6:30 ringer min mor også siger hun er blevet ringet op af plejehjemmet, der er blevet ringet efter vagtlægen da hun raller – hmm ja det har hun gjort længe, og vi kan intet gøre, for så bliver det bare være med det.
Min mor spørger om jeg ikke kommer over, og der må vi så fortælle at min faster er her, så hun ikke tager ind for at hente hende på Valby Station..
Aftaler med min mor at mig og faster skal komme hjem til min mor, hun tager hjem af ved 11 tiden, da min mormor ligger og sover.
Da vi havde fået lidt at spise, og drukket en kop kaffer ringer min mors mobil – kan se panikken i min mors øjne – det var plejehjemmet, min momse var begyndt at gå i krampe! Min mor siger hun kommer med det samme, både mig og min faster siger vi tager med, hun skal ikke stå med det alene.
Vi får fat på en taxa, og er der over i løbet af 15min. Da vi står ud af taxa’en kan vi se at min momses altandør står åben!! Vi bliver så modtaget af momse ene plejer – hun hiver fat i min mors arm og siger stille: det er sket!!! Min mor spørger: Er hun død??? Ja bliver der sagt!!!!

Vi mig og min mor knækker fuldstændig sammen, og alt går bare i stå!
Inde i mit hoved køre det bare rundt – min momse er død min momse er død min momse er død
min momse er død!!!

Vi kommer op på hendes stue, og jeg bliver nødt til at samle mig før jeg kan gå ind og se hende..
Skal lige siges at jeg har min søn med, og han forstod jo ikke noget af det!
Jeg får samlet tankerne, og går ind og se hende, (min mor står der inde) Da Jeg ser hende ser ud fredfyldt ud, men meget tynd og lidt blå, jeg får på en eller anden måde ringet til manden og sagt hun er død, det eneste han siger er: jeg er på vej! (han vidste godt vi var taget derover)
VI får ringet til den nærmeste familie, og de kommer også over og siger farvel.
Da vi sidder inde på hendes stue kommer en fra personalet ind til os og fortæller hvad der skete.
De sad skiftevis på vagt da hun var gået i krampe, på et tidspunkt fægter min momse med sin ene arm og M som er hos hende holder hende i hånden, min momse kigger på hende, lukker sine øjne igen, og ånder ud for sidste gang 

Alt i alt er jeg glad for at hun har fået fred for hun havde det ikke godt til sidst, hun sov sort set hele tiden, gad ikke og spise og drikke.
Men hvor er det hårdt hun ikke er her mere, savner hende SÅ MEGET, at det ikke kan beskrives med ord – hun fik aldrig chancen for at være oldemor, da hun ikke har kunne forstå hvad vi har sagt til hende, hun har i lang tid ikke vidst hvem vi var, ja kunne blive ved og ved..

Men hun har nu endelig fået fred for alt den sygdom som hun har haft i 8-9 år.
Jeg har på den bedst mulige måde fået sagt farvel, til hende.
I dag har vi været nede og snakke med bedemanden, og nu er der styr på næsten alt – hun skal begraves på fredag kl 11 fra Ålholm Kirker.
Sorry det blev så langt, men måtte ud med det, og takker for alle dem der læste med…

R.I.P MOMSE DU ER ELSKET OG SAVNET!!!!!!!