solarium under graviditet...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.116 visninger
12 svar
0 synes godt om
21. marts 2011

Anonym trådstarter

som overskriften lyder, kan barnet tage skade af man går i solarium? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

Julymama

Anonym skriver:

Har læst på nettet at det overhovedet ikke skader .. barnet ligger så langt under huden, at strålerne ikke rammer .. de kommer vidst kun 2 mm ind i huden ..

men altså , varmen kan være ubehagelig for dig og barnet .. + du kan ende med nogle grimme pigment pletter som ikke går væk ..

ikke så fedt 

Anmeld

22. marts 2011

N1

Der er rigtig mange debatter omkring dette emne 

Hvis du bruger søgefunktionen her på baby.dk kommer der en masse frem.

Men synes du skal spørge din læge/jordmoder - så får du nok det mest korrekte svar - forhåbentligt 

Anmeld

22. marts 2011

Maddox

Julymama skriver:

Har læst på nettet at det overhovedet ikke skader .. barnet ligger så langt under huden, at strålerne ikke rammer .. de kommer vidst kun 2 mm ind i huden ..

men altså , varmen kan være ubehagelig for dig og barnet .. + du kan ende med nogle grimme pigment pletter som ikke går væk ..

ikke så fedt 

Nemlig!

Grundet hormonerne, kan solen, både i solarium og den naturlige sol, give grimme varige pigmentpletter i huden

Men det eneste der i forbindelse med solbadning, kan skade barnet, er hvis du ikke har fået nok væske og ligger og dehydrerer..

Anmeld

22. marts 2011

Mikkel's mor <3

Anonym skriver:

umiddelbarn nej så skulle det da være pga af varmen. fx da jeg var gravid med min søn "måtte" jeg ikke tage sol for ham. han sparkede sådan så jeg blev nød til at afbryde min soltid.. 

Anmeld

22. marts 2011

mia1981

Hvad mht solarium efter fødsel... Hvor længe kan de homoner give pigmentforandringer???

Anmeld

23. marts 2011

Darling<3

Anonym skriver:

Jeg har hørt fra min veninde' at man sagtens kan gå i sol, men ikke tage så lang tid, og ikke for tit.. Har hørt at hvis man går meget i sol, og længe, så kan man risikere at fostervandet begynder at koge, men jeg ved ikke om jeg skal tro på det!

Anmeld

23. marts 2011

kiwifrugten

Inden jeg blev gravid gik jeg altid i sol og næsten hver dag om ikke andet så hver anden dag. Men da jeg blev gravid stoppede jeg med det for kan ikke se hvorfor man ikke kan vente til man har født :-) Godt nok er jeg skide bleg nu men det høre med både til graviditeten og vejret.

Men har hørt det ikke skader barnet og fostervandet ikke koger. an må bare maks tage 10 min og maks to gange om ugen :-D

Så nej det skader ikke :-)

Anmeld

23. marts 2011

MaybeBaby

mia1981 skriver:

Hvad mht solarium efter fødsel... Hvor længe kan de homoner give pigmentforandringer???

Det er ikke hormonerne der giver pigmentforandringer - det er solen. Du kan have fået for meget sol på din ferie for 10 år siden, som med tiden ville vise sig, men hvis der sker noget hormonelt (piller, graviditet, overgangsalder you name it) så sker det bare så ofte at det speeder processen op.

Så solen giver skade hver gang man er i den (kunstig og rigtig) hvis man ikke beskytter sig - men skaderne kan bare sjældent ses før en del år efter - og så hedder det laser for at få dem fjernet.

/Mette - der aldrig opholder sig i solen uden en faktor 15 i Dk

Anmeld

23. marts 2011

Swerg

Julymama skriver:

ikke så fedt 

Lige mine ord, det sagde min læge nemlig til mig ''dengang''

Nogen siger også at barnet ''koger'' , men det gør det altså ikke, for så ville vi jo også .. Kroppen har hele tiden en temperatur på omkring 37 grader

Så hop du bare i solariet, men pas på pigmentforandringerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.