Hej J
Her er lige en opdate fra mig og min familie.
Min søn, Benjamin blev indlagt efter en stor ballade med mine egne læger som ikke ville se ham selvom han ikke var til at komme i kontakt med samt han havde 40 i feber og ville ikke spise/drikke MME i over 36 timer!
Vi er kommet hjem og kæmper om at få det hele til at kører igen herhjemme, efter en meget hård indlæggelse! Jeg ved slet ikke hvor jeg skal begynde henne for at få det hele med, så i kan forstå det!
Men det startede med:
Mandag den 14/2 tager vi i mødregruppe og da vi tager derfra bliver han bare dårligere og dårligere så tirsdag ringede jeg til min egen læge som havde for travlt til at se Benjamin så vi måtte vente på vagtlægen åbnede kl.16 L tiden gik bare rigtig langsomt ! Fik snakket med vagtlægen som ville se ham med det samme ! Vi nåede faktisk kun ind af døren før lægen sagde i skal over på børneafdelingen og blive tjekket !
På børneafdelingen kommer til en læge hurtigt ind til os og tjekker ham – Benjamin var rigtig sløv og han havde 39.9 i feber ! Vi bliver indlagt da hans inflektionstal(staves?) var høje , men ikke høj nok til at han skulle have penicillin .
Onsdag der faren tager af sted i skole/kursus bliver Benjamin bare dårligere og dårligere og begynder så at trække vejret meget hurtigt – han bliver sendt til røntgen hvor det viser sig at hans højre lunge er delvis klappet sammen L så han får lagt sonde da han ikke vil spise eller drikke noget samt bliver han koblet til CPAP :’( som er virkelig hårdt at se på – da de skulle give ham sonden var han så tør ned i halsen til maven at han spyttede blod op – det var virkelig hårdt at jeg knækkede helt sammen og har efterfølgende gjort det et par gange nu , for det er virkelig noget lort det her L En sygeplejerske som kan huske os fra sidste uge mener at denne her sammenklappe lunge kan være forklaringen på hvorfor han nok stoppede med at trække vejret !
Torsdag går det både godt og skidt ! Han er steget 15 % med ilten og hans inflektionstal er steget vildt i dag så nu er han startet på penicillin efter 3 dage med høj feber og hans inflektionstal er steget hver gang – det positive er nok at han rækker sig ud efter hans far eller mig =D
Fredag til tirsdag skete der ikke så meget , de prøver hverdag at skrue ned for hans ilt men det går galt hver gang og de må skrue op igen!
Onsdag , vi sover på deres patient hotel og her om natten kommer der en sygeplejeske løbende og låser sig ind til os og råber at vi skal skynde os over til Benjamin også løber hun igen! Chokeret skynder vi os og løber hen til ham (der løber bare så mange tanker igennem hovedet på mig) vi kigger lige på hinanden og klemmer hinanden i hånden (Jakob og jeg) før vi åbner døren og går ind , hvor vi ser vagten siddende med ham i armene og jeg knækker sammen – stor tuder virkelig og Jakob får tårer i øjnene! Vagten sidder bare og kigger på os og får ringet efter hjælp! En sygeplejerske kommer og siger at han sover altså bare! Jeg bliver så sur på dem at jeg flipper bare totalt ud! Jakob havde aldrig set mig sådan før og han stod bare der og kiggede på mig! Får så af vide at det er fordi de skal bruge denne vagt til et dobbelt værelse! Nøj jeg var galt over den morgen vækning! Om formiddagen , gik det den positive vej med Benjamin , han fik skruet helt ned for ilten og han klarede det bare så godt at han faktisk ikke fik skruet op for den igen!
Torsdag , Benjamin blev sendt til en nu røntgen for hans lunger som stadigvæk var delvis sammenklappet , men det gik den rigtige vej ifølge lægen så han kom ud af CPAP’en , men han skulle beholde sonden , han fik en pep maske ..
Fredag , sonden bliver taget fra ham da han spiste selv lidt brød og grød samt gerne ville have flasken 
Lørdag 26/2 Vi måtte tage hjem som en åben indlæggelse!
Og vi har ikke været indlagt siden
Vi fik af vide alt hva det er ”galt” med Benjamin – han havde en slem lungebetændelse, RS – virus også denne her sammenklappet lunge som de ikke kan fortælle hvorfor han har det L
Dog var vi til kontrol i mandags hvor alt var fint med lungen og hans blodprøver! Dog mente de at Benjamin er meget langsom til udvikling , da han ikke ville gøre tegn til at kunne sidde så vi har fået en kommunal fysioterapeut tilknyttet – men så det vilde af det hele er at vi var i nordjylland i weekenden ved min familie og min onkel (som ikke vidste at ikke kan sidde) sætte ham midt på gulvet og han blev sGu siddende den lille lort , plus han kravlede fremad 
Angående mig selv så går det bare så meget ned af bakke at jeg har måtte få mere hjælp og føler mig lidt (ja ved ikke engang hvad jeg skal kalde det) men jeg har fået en opprioritering af en dagplejeplads til Benjamin så nu skal han starte om 14 dage :O det er jo lige om lidt !
Den 7/3 var jeg til frisøren og puha jeg var nervøs for jeg har altid haft dette lange hår uden pandehår eller noget ”sejt hår” Men jeg tog mig sammen og blev klippet! Mit kamera er desværre gået i stykker så i må lige vente på et billede!
Katrin min skønne lille bestemte datter, har det fint og er blevet så glad for Benjamin
Hun elsker dagplejen og at lege med de andre børn!
Mvh Anna – som heller må stoppe så ingen bliver for trætte af mine alt for lange indlæg !