Nu er afstemningen her

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Tog/tar i gravitamin eller andre vitaminpiller i forbindelse med Projekt baby?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.048 visninger
10 svar
0 synes godt om
21. marts 2011

Anonym trådstarter

Har brug for jeres hjælp pige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

SSL

Du skal jo ikke tage dem fordi de skal hjælpe dig tilat blive gravid! Du skal tage dem fordi det er nogle vitaminer din krop OG baby har brug for de første tolv uger!

Så jeg vil anbefale dig at tage vitamin piller til gravide, også kaldet GraVitamin for din bebses skyld

Anmeld

21. marts 2011

Anonym trådstarter

Ok, men der står på pakken, at man kan starte med at tage dem 3 måneder før planlagt graviditet

Anmeld

21. marts 2011

Rockertand

Jeg tror også, at trådstarter har misforstået det....

Jeg startede med Folinsyre 3 måneder før, og det havde (naturligvis) ingen indflydelse på, at jeg blev gravid.

Anmeld

21. marts 2011

signe.

jeg ved at nogle også tage folin(staves)syre tabletter når de begynder projekt baby jeg tror ikke de hjælper TIL at blive gravide, men som en anden skriver, så får bebs de nøsvendige vitaminer lige fra starten i stedet for først fra uge 11 eller hvornår man nu opdager en graviditet

Anmeld

21. marts 2011

Anonym trådstarter

21. marts 2011

SSL

Anonym skriver:

Ok, men der står på pakken, at man kan starte med at tage dem 3 måneder før planlagt graviditet

Men det er jo fordi din krop skal have alverdens vitaminer osv i kroppen, hvis ikke du får det via mad osv.. Dvs. du skal tage de vitaminer for at din baby har mindre risiko for misdannelser, faktisk.. Men det er jo total sat på spidsen.. Men fra når du planlægger at få en baby ska du starte på vitaminerne fordi din baby har super godt af dé vitaminer, det har vidst ikke så meget af gøre med hvorvidt du nemmere bliver gravid - andet end at din krop får nogle vitaminer, men det er aldrig skidt for noget.. Men det ville være bedre at du fik div. vitaminer via mad! Og så er der Folinsyre i dét vitamin man skal tage, og det går til den lille baby! Så tag det vitamin, det SKAL du have alligevel når du bliver gravid - og der sker intet ved at du tager det i et halvt eller helt år..

Anmeld

21. marts 2011

NoName

jeps, det er fordi pillerne hjælper med til at modne livmoderen og give bebs de bedste vilkår fra starten af. (det er vist noget i den stil)

jeg tog ikke gravitamin, men alm vitaminpiller fiskeolie og folsyre, jeg blev gravid efter 9 mdr. tror ikke de hjælper til at du bliver hurtigere gravid.

(jeg har stemt blankt, da jeg ikke tror pillerne hjalp mig til at blive hurtigere gravid)

Anmeld

21. marts 2011

SSL

noname skriver:

jeps, det er fordi pillerne hjælper med til at modne livmoderen og give bebs de bedste vilkår fra starten af. (det er vist noget i den stil)

jeg tog ikke gravitamin, men alm vitaminpiller fiskeolie og folsyre, jeg blev gravid efter 9 mdr. tror ikke de hjælper til at du bliver hurtigere gravid.

Netop - det behøver jo heller ikke at være Gravitamin - bare man får i hvert fald folinsyren som er dén der mindsker rirsko for misdannelser og er nødvendig!

Til TS: du skal have 400mg folin pr. dag.. men det er der i vitaminpiller til gravide

Anmeld

21. marts 2011

Henriette1973

Har stemt blank, da jeg tager gravitamin, men ikke for at blive gravid. Men som forbyggelse mod rygmarvsbrok når jeg bliver gravid....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.