Vold mod kvinder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2011

kamtok

Jeg føler med jer, og synes det er dejligt at I er kommet ud på den anden side!

Jeg vil ikke træde i det, men hvor mange af jer der har været i disse voldelige forhold var så i det med en mand der var muslim?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

Clisolka

Jeanne skriver:

Jeg læste noget i en anden tråd - og blev faktisk ret sur.

Der blev skrevet at det er sørgeligt at kvinder, der bliver slået ikke går fra deres mænd.

Det viser at hun (gudskelov) ikke har oplevet hvordan det er. Hvordan man er isoleret fra sit netværk. Hvordan man psykisk er blevet kørt til det punkt hvor man virkelig er overbevist om at det er ens egen skyld han slår. Hvis bare jeg ikke havde serveret kylling når nu han havde lyst til kalv. Hvis jeg bare havde støvsuget, hvis bare...hvis bare.....hvis bare.

Det hele handler om MAGT!! Han har magten i forholdet og har frataget hende viljen til at tage en selvstændig beslutning. Det er ikke noget der kommer fra dag til dag, men stille og roligt over tid.

At sige det er sørgeligt, ja det gør mig bare sur.

Har også været der... Både i et forhold, hvor det var fysisk vold - og i det næste var det psykisk i stedet (og endte med fysisk) 

Det er nemmere sagt end gjort at gå fra et voldeligt forhold... 

Anmeld

21. marts 2011

wamse

kamtok skriver:

Jeg vil ikke træde i det, men hvor mange af jer der har været i disse voldelige forhold var så i det med en mand der var muslim?

Ikke her

Anmeld

21. marts 2011

Aves.

Jeanne skriver:

Der blev skrevet at det er sørgeligt at kvinder, der bliver slået ikke går fra deres mænd.

Det viser at hun (gudskelov) ikke har oplevet hvordan det er. Hvordan man er isoleret fra sit netværk. Hvordan man psykisk er blevet kørt til det punkt hvor man virkelig er overbevist om at det er ens egen skyld han slår. Hvis bare jeg ikke havde serveret kylling når nu han havde lyst til kalv. Hvis jeg bare havde støvsuget, hvis bare...hvis bare.....hvis bare.

Det hele handler om MAGT!! Han har magten i forholdet og har frataget hende viljen til at tage en selvstændig beslutning. Det er ikke noget der kommer fra dag til dag, men stille og roligt over tid.

Er helt helt enig....og ikke nok med det skal kvinden bagefter leve med en virkelig dårlig fornemmelse...hvorfor fandt jeg mig i det...? det er manipulation og magt der kiler sig ind...og det er konstant...det psykiske bliver ødelagt, virkeligheden forskruet...skrækkeligt..

Anmeld

21. marts 2011

1977

Profilbillede for 1977
Eva. skriver:

Er helt helt enig....og ikke nok med det skal kvinden bagefter leve med en virkelig dårlig fornemmelse...hvorfor fandt jeg mig i det...? det er manipulation og magt der kiler sig ind...og det er konstant...det psykiske bliver ødelagt, virkeligheden forskruet...skrækkeligt..

Ja en ting er at stå i det - noget andet er det psykiske efterspil Det er også derfor jeg bliver sur når jeg læser "jamen hun kan da bare gå fra ham" og at der er sørgeligt.

Anmeld

21. marts 2011

kiwilouise

Jeanne skriver:

det er utroligt hvad en mand kan gøre ved en. det tog mig 3 år og komme ud af mit forhold  og jeg er stadig mærket den dag idag selvom det er 3 år siden

Anmeld

21. marts 2011

Dontkno

kamtok skriver:

Undskyld mig, men straks når man snakker om vold, så bliver der spurgt om han var muslim?

Ej altsåå

Anmeld

21. marts 2011

kamtok

Dontkno skriver:

Undskyld mig, men straks når man snakker om vold, så bliver der spurgt om han var muslim?

Ej altsåå

Nej nej du misforstår (tror jeg)... Jeg mente det som, at jeg faktisk gik udfra at de fleste af dem der havde skrevet, højst sandsynligt havde været i forhold med nogle voldelige danske mænd - og jeg forsøgte på den måde at få bekræftet at danske mænd kan være lige så latterlige som alle andre mænd i verden, og at man ikke kan tillade sig at skære alle over én kam (på baggrund af en anden tråd, hvor dette blev diskuteret). Er selv gift med en tyrker (som er muslim)

Anmeld

21. marts 2011

Dontkno

kamtok skriver:

Nej nej du misforstår (tror jeg)... Jeg mente det som, at jeg faktisk gik udfra at de fleste af dem der havde skrevet, højst sandsynligt havde været i forhold med nogle voldelige danske mænd - og jeg forsøgte på den måde at få bekræftet at danske mænd kan være lige så latterlige som alle andre mænd i verden, og at man ikke kan tillade sig at skære alle over én kam (på baggrund af en anden tråd, hvor dette blev diskuteret). Er selv gift med en tyrker (som er muslim)

Oh ok my bad  ..

Misforstod det lige hehe ..

sorry

Anmeld

21. marts 2011

kamtok

Dontkno skriver:

Oh ok my bad  ..

Misforstod det lige hehe ..

sorry

men der er sjovt nok kun én der har svaret på det 

Må lige igen tilføje at det jo naturligvis ikke er for træde på nogen, jeg synes det er SÅ sejt, at de tøser er kommet igennem det helvede det må være og ud på den anden side 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.