Større aldersforskel - godt el. skidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

480 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. oktober 2008

Anonym trådstarter

Vi overvejer en baby mere, men har aftalt at vente med en endelig beslutning indtil den yngstes 2 års fødselsdag til sommer. Jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke meget på det - inderst inde vil jeg rigtig gerne have en mere og kan slet ikke forestille mig aldrig at skulle være gravid igen (ikke fordi jeg er så tosset med det dog) og aldrig holde min egen lille baby igen. Samtidig kan jeg næsten ikke overskue tanken om en mere, og slet ikke at blive gravid allerede til sommer. Vores idé er bare, at aldersforskellen er vigtig for at de får rigtig glæde af hinanden. Følger vi planen, vil der så være ca. 3 år til den yngste og knap 6 år til den ældste, og det er faktisk den ældste vi tænker mest på. For at han/hun skal få glæde af en ny, synes jeg jo ikke aldersforskellen skal være større, men det dur jo heller ikke, hvis jeg ikke er klar.... Åh, de tanker...

Nå, men jeg vil gerne høre jeres meninger om aldersforskellen - den store aldersforskel. Er det godt/skidt, kan de overhovedet lege sammen osv...

VH den meget anonyme 76.gif

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2008

Honningblomst

Ja, da....selvfølgelig kan de lege med hinanden og ikke mindst have rigtig meget glæde af hinanden.
Mine de to store er der 5½ år imellem og det har nok gjort at den lille hurtigere er blevet god til og fået interesse i pc, ps osv...men de leger meget sammen og har det super sammen.
Så jeg synes du skal vente til du er klar og har lyst...lille aldersforskel mener jeg ikke er bedre end større, måske tværtimod hvis det er 1-2 år det drejer sig om.
Knus..

Anmeld

15. oktober 2008

Pia.

Eva skriver:

Ja, da....selvfølgelig kan de lege med hinanden og ikke mindst have rigtig meget glæde af hinanden.
Mine de to store er der 5½ år imellem og det har nok gjort at den lille hurtigere er blevet god til og fået interesse i pc, ps osv...men de leger meget sammen og har det super sammen.
Så jeg synes du skal vente til du er klar og har lyst...lille aldersforskel mener jeg ikke er bedre end større, måske tværtimod hvis det er 1-2 år det drejer sig om.
Knus..

Giver Eva ret...

Anmeld

15. oktober 2008

MorCamilla

Jeg vil give Eva ret.. og vil samtidig sige at vi kun har Mikkel som bliver 3 år til Jan. 09.. Vi har snakket om at gøre ham til storebror, det snakkede vi om for et års tid siden, men der var ingen af os klar.. Så nu snakker vi om det igen, (på for sjov plan endnu) Så skidt med aldresforskellen, når bare I er klar til en mere, så vil storebror/storesøster også være det, når den tid kommer...

Anmeld

15. oktober 2008

Tullebobs

Det håber jeg sandelig, da vi ikke har planer om en lillebror eller søster til Simon lige foreløbig, og der vil dermed blive 5-7 år mellem dem

Jeg har selv en storesøster der er 6 år ældre og en lillesøster der er 5 år yngre, og vi har altid haft det dejligt sammen. Jeg legede med min lillesøster og lånte tøj af storesøster, hi hi

Kram fra Trine som egentlig ikke tror at søskendeforhold afhænger af aldersforskel, men om hvorvidt forældrene har overskud til flere børn

Anmeld

15. oktober 2008

Kvindemin

Jeg syntes heller ikke aldersforskellen har meget at sige, måske 10 år 60.png
Men op til de der 5 - 7 år, er det (for mig) ligemeget, det er jo vigtigst at man for barnet når man selv er klar.

Der er 7 og 5 år i mellem mine søskende og Jeg, og vi har som altid - haft det bedste forhold 60.png

Anmeld

15. oktober 2008

Skovurt

Ja, jeg ville heller ikke bekymre mig spor, da jeg er overbevist om at alderen er ligemeget - det afhænger af dit/jeres overskud til et nyt barn.

Jeg har selv en bror der er 15 år ældre end mig, en søster der er 13 år ældre og en der er 4 år ældre; og vi har alle altid haft det fedt sammen - og har det stadig.
Selvfølgelig har vi haft en anden "søskendeopvækst" end børn hvor der kun er 2 år imellem, da mine søskende jo flyttede hjemmefra mens jeg var barn - men... det har da kun været fedt for mig at de var så meget ældre - jeg kom på weekend hos dem, og jeg har altid nydt deres selskab fuldt ud...

Anette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.