Hvordan skal vi gribe det an?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

666 visninger
2 svar
0 synes godt om
21. marts 2011

Lullaby

Yazmin har på mindre end en måned ladet være med at bruge bleen både nat og dag. Hun er knap 3. Izabella er 6 og bruger stadig ble om natten da hun tisser vildt meget. Vi er gået igang med div tiltag med lægen og er igang med nogle piller men hun tisser stadig meget og kan derfor ikke undgå den her ble om natten. Problemet er så bare, at vi lidt har holdt fast i den her ble til Yazmin om natten fordi vi var bange for, at Izabella ville blive ked af det hvis nu lillesøster pludselig ikke skulle have ble på om natten mere men efter en måned er den stadig tør og jeg synes det er pjattet at hun skal have den på. Men hvad skal vi gøre mht storesøster?  Er bange for hun bliver ked af det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

Mussel

Lullaby skriver:

Yazmin har på mindre end en måned ladet være med at bruge bleen både nat og dag. Hun er knap 3. Izabella er 6 og bruger stadig ble om natten da hun tisser vildt meget. Vi er gået igang med div tiltag med lægen og er igang med nogle piller men hun tisser stadig meget og kan derfor ikke undgå den her ble om natten. Problemet er så bare, at vi lidt har holdt fast i den her ble til Yazmin om natten fordi vi var bange for, at Izabella ville blive ked af det hvis nu lillesøster pludselig ikke skulle have ble på om natten mere men efter en måned er den stadig tør og jeg synes det er pjattet at hun skal have den på. Men hvad skal vi gøre mht storesøster?  Er bange for hun bliver ked af det..

Kan i ikke snakke med Izabella om at nu skal lillesøster sove uden ble om natten mere?

Der er jo ingen grund til at fastholde Yazmin's brug af ble når hun ikke behøver den længere.

Så må I snakke med Izabella om, at hendes blære er lidt mindre end lillesøsters og det er der absolut intet galt i, tværtimod. Jeg tror bare ikke at I skal gøre et stort nummer ud af den her ble. Hvis hun bliver ked af det så trøst og forklar.

Anmeld

21. marts 2011

SussieThyssen

Lullaby skriver:

Jeres store pige er stor nok til at få forklaret, at hun har et lille problem.
Hvis jeg var dig, så ville jeg sætte mig ned og forklare hende om diabetikere, der ikke selv kan danne insulin, forklare om det med, hvad insulin gør, og at nogle skal have piller og andre skal stikke sig, fordi de ikke selv kan lave dette stof, at det er en lille fejl i kroppen.
Så lærer hun også noget om børn med sukkersyge med det samme

Og så vil jeg forklare hende om, at hun ikke kan danne et andet stof selv, der gør, at man kan holde sig om natten, og derfor bliver hun nødt til at have den ble på. Det kan lille søster så, men så kan du trøste hende med, at det er noget hun vokser fra, og forskellen på hende og børn med diabetes er, at hun vokser fra det, det gør en diabetiker ikke.

Tag det stille og roligt med hende...børn i den alder er langt mere fornuftige og klogere end man tror, og det vil også være rart for din store pige, at få tingene på plads.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.