Mega forstoppet :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

565 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. marts 2011

Anonym trådstarter

Øv øv øv hvor er det træls! Døjer virkelig med forstoppelse. Er i 12 uge så er begyndt på jerntabletter. Fik besked af lægen på at spørge på apoteket efter nogen, som modvirkede forstoppelse, og så fik jeg anbefalet gravijern, som var bedst bl.a. fordi den udskilte jern over hele dagen i stedet for på én gang. Men er SÅ forstoppet! Kan ikke rigtig komme på toilet, og hvis jeg kan, er det kun en lille bitte smule der kommer ud. Har ikke været ordentlig på Wc siden torsdag aften, og har fået meget mad siden, så mit tarmsystem er proppet. Det betyder også, at jeg har fået mere kvalme og har det skidt og føler manglende sultfornemmelse, fordi alt ligger og presser og er fyldt op.

Hvad skal jeg gøre? Vil ikke spise afføringsmiddel, og kan ikke spise svesker, for kan ikke klare smagen, og vil i så fald bare kaste op

- A1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

Holbæktrunten

Bid din raptus mht afføringsmidler i dig og se at få fat i noget!

Enten laktulose (flydende) eller magnesia (tabletform). 

Det eneste der sker hvis du ikke får gang i maven, er at det bliver ENDNU sværere jo længere du venter. Tarmvæggen bliver ved at suge væske ud af den afføring der sidder og stopper dit system, og afføringen bliver således blot hårdere og hårdere, og du bliver mere forstoppet.

Og det er sgu hverken godt for dig ELLER baby.

Kan forøvrigt anbefale ferrojern, jeg har ingen problemer med dette præperat  

Anmeld

20. marts 2011

mor til 2 skønne piger .

hm jeg har noget te som ophæver forstoppelse , det er et afføringsmiddel men et natur produkt ?

du kan jo skrive hvis det har interesse så sender jeg dig navnet .

Anmeld

20. marts 2011

otlitrom

Bid din raptus mht afføringsmidler i dig og se at få fat i noget!

Enten laktulose (flydende) eller magnesia (tabletform). 

Det eneste der sker hvis du ikke får gang i maven, er at det bliver ENDNU sværere jo længere du venter. Tarmvæggen bliver ved at suge væske ud af den afføring der sidder og stopper dit system, og afføringen bliver således blot hårdere og hårdere, og du bliver mere forstoppet.

Og det er sgu hverken godt for dig ELLER baby.

Kan forøvrigt anbefale ferrojern, jeg har ingen problemer med dette præperat  

Helt enig.

Lactulose smager ikke godt, men kan blandes i f.x. sur sodavand, såsom lime eller grape. Så smager du det ikke. Det gør jeg hver aften, for at holde gang i maven. Det er så ubehageligt at være forstoppet. Og siden torsdag er småting.. Jeg har været oppe på 14 dage uden toiletbeøsg Det er IKKE sagt for at sige du ikke har det ubehageligt. Mere for at sige, hvad du kan "se frem til" hvis ikke du får gang i din mave.

Anmeld

20. marts 2011

AnneBJ

Selvom du ikke kan fordrage svesker, så prøv alligevel 1-2 glas sveskejuice.. Jeg kan slet ikke heller klare tanken om svesker, men fik dog juicen ned... Hvis den er rigtig kold, og du lige bagefter - så virkelig, lige med det samme - drikker et glas iskold mælk, så når du ikke at smage juicen! 

Pøj pøj med det, det er ikke rart, men bliver kun værre - så noget skal du gøre! 

Anmeld

20. marts 2011

tine1985

Anonym skriver:

Øv øv øv hvor er det træls! Døjer virkelig med forstoppelse. Er i 12 uge så er begyndt på jerntabletter. Fik besked af lægen på at spørge på apoteket efter nogen, som modvirkede forstoppelse, og så fik jeg anbefalet gravijern, som var bedst bl.a. fordi den udskilte jern over hele dagen i stedet for på én gang. Men er SÅ forstoppet! Kan ikke rigtig komme på toilet, og hvis jeg kan, er det kun en lille bitte smule der kommer ud. Har ikke været ordentlig på Wc siden torsdag aften, og har fået meget mad siden, så mit tarmsystem er proppet. Det betyder også, at jeg har fået mere kvalme og har det skidt og føler manglende sultfornemmelse, fordi alt ligger og presser og er fyldt op.

Hvad skal jeg gøre? Vil ikke spise afføringsmiddel, og kan ikke spise svesker, for kan ikke klare smagen, og vil i så fald bare kaste op

- A1

Jeg havde præcis sammeproblem og skiftede på opfordring af min jordemoder til aminojern, og trylle rylle, så var maven helt fin. Det skulle cære dem der er mest skånsomme. Mener det er forbi dosis er mindre, men der til gengæld er noget der gør dem meget lettere at optage, og de derfor dækker det samme behov som de med større dosis. Husk dog at de ikke må indtages sammen med kalk

Anmeld

20. marts 2011

Betteisen

Helt enig med de andre. Se at komme i sving inden du ender på sygehuset... og ja.. jeg kan fortælle at DET ikke er en sjov oplevelse (er sygeplejerske).

Nu ved jeg ikke hvor ofte du plejer at komme af med noget men hvis det er hver dag ville jeg købe Laxoberaldråber (der er ret effektivt og som oftest virker ret hurtigt, fx over en nats tid). Når der så er kommet gang i det så køb nogle breve Movicol (eller kopipræp der er billigere) og brug det med jævne mellemrum, så du ikke ender samme sted igen.

Der er ikke noget værre end at føle man skal ski.. en fodbold eller noget lign.

KOM I SVING!!!!!

Anmeld

20. marts 2011

Snefnug1984

Du må igang med noget HUSK - virker rigtig godt hér.. har haft samme problem med forstoppelse og avav siger jeg bare HUSK er et naturprodukt, så ganske ufarligt og må gerne anvendes af gravide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.