Rowfood

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

896 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. marts 2011

Sphynxlover

Er der nogle herinde der har erfaringer med dette ?

Overvejer at prøve denne livsstil

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

Pige2009

Jeg har aldrig hørt om det før

Anmeld

20. marts 2011

Dinna88

Rawfood? Jeg laver det engang i mellem, men det er ikke en livsstil jeg kunne overveje at tage hul på. Hvis du googler lidt om det, så kan du finde noget om det, det er vist ikke så sundt i længden. Jeg kender dog et par stykker der "dyrker" det.

www.vegetarkontakt.dk <- der kan du finde nogle opskrifter, hvis du mangler.

men fandt så også lige denne her

http://www.madison.dk/raw-food-raa-fode/

Anmeld

20. marts 2011

Sphynxlover

Tak for linket - det er lidt øv der slet ikke er kød med for jeg er af den opfattelse at vi mennesker har brug for kød.

Det jeg gerne vil opnå er en meget sund livsstil og kost som sætter humøret og sundheden i vejret

Anmeld

20. marts 2011

Dinna88

Tak for linket - det er lidt øv der slet ikke er kød med for jeg er af den opfattelse at vi mennesker har brug for kød.

Det jeg gerne vil opnå er en meget sund livsstil og kost som sætter humøret og sundheden i vejret

Hmmmm. Men ved rawfood kan du jo spise fisk  

Nu skriver du godt nok at du elsker kød, men den veganske levevej er altså super. Man føler sig så let og så er man tvunget til ikke at spise burgere osv. Pizz spiser jeg ALDRIG købt fordi dem de laver ved pizzariaer ikke smager super godt. Så dem jeg selv laver er jo faktisk sunde Så hvis du fravælger kødet på den måde, så lever du automatisk sundere. Så kan du jo selv tilberede det kød du ønsker, en gang i mellem, og på den måde få det, men få det på en sundere måde. (Ja, jeg mener så at kød slet ikke skal spises af mennesket, så var vi udstyret til det )

Ud fra min personlige erfaring kan jeg fortælle dig at du automatisk bliver mere frisk og glad ved at droppe kødet, fordi du ikke er så tung i kroppen. Det er så lækkert at føle sig mæt, men ikke føle sig så mæt at man nærmest ikke kan gå 

Anmeld

20. marts 2011

twinny

Sophie26 skriver:

Enig. Og jeg så et program igår, hvor der blev sagt det kan give slidgigt ikk a spise kød, da du ikk får de rette proteiner, samt jeg så et overlevelse program, hvor fire drenge skulle leve i kulden i en uge og ham vegetaren måtte springe fra, da hans krop ikke kunne klare kulden. Der er også en grund til vi har fået de hjørnetænder vi har. Men kan du ikke spise det med måde... Og måske kun spise lyst kød?

Anmeld

20. marts 2011

Dinna88

Baby-støv skriver:

Enig. Og jeg så et program igår, hvor der blev sagt det kan give slidgigt ikk a spise kød, da du ikk får de rette proteiner, samt jeg så et overlevelse program, hvor fire drenge skulle leve i kulden i en uge og ham vegetaren måtte springe fra, da hans krop ikke kunne klare kulden. Der er også en grund til vi har fået de hjørnetænder vi har. Men kan du ikke spise det med måde... Og måske kun spise lyst kød?

Det eneste du ikke får andre steder fra, end fra kød, er B12. Så det er altså ikke helt sandt Og B12 er så kunstigt tilsat i nogle andre produkter.

Og vores hjørnetænder dutter ikke til noget, når vi ikke kan tåle kødet råt, you must remember. Hvis vi 100 % fra naturens side skulle leve af kød, så skulle vi jo ikke tilberede det, og ja, det ville vores system ikke holde til. Så er det jo heldigt at der er fisk - hvilke vi naturligt kan spise, eftersom de er minimale i forhold til os, så vi kan fange dem, og så kan se spises rå. 

Men pyt. Det var ikke en debat om det! Jeg måtte altså bare lige kommentere på det

Anmeld

20. marts 2011

twinny

Dinna88 skriver:

Det eneste du ikke får andre steder fra, end fra kød, er B12. Så det er altså ikke helt sandt Og B12 er så kunstigt tilsat i nogle andre produkter.

Og vores hjørnetænder dutter ikke til noget, når vi ikke kan tåle kødet råt, you must remember. Hvis vi 100 % fra naturens side skulle leve af kød, så skulle vi jo ikke tilberede det, og ja, det ville vores system ikke holde til. Så er det jo heldigt at der er fisk - hvilke vi naturligt kan spise, eftersom de er minimale i forhold til os, så vi kan fange dem, og så kan se spises rå. 

Men pyt. Det var ikke en debat om det! Jeg måtte altså bare lige kommentere på det

Se supersize vs. skinny, der siger lægen, der er flere ting der gør man skal have kød ikk kun B12. Kroppen har brug for det... Det kunne jeg se i det program. Jeg mener vi er kødspiser. efter alle de programmer jeg har set.

vi bliver nok aldrig enige.. så vi lader det ligge...

Anmeld

20. marts 2011

Dinna88

Se supersize vs. skinny, der siger lægen, der er flere ting der gør man skal have kød ikk kun B12. Kroppen har brug for det... Det kunne jeg se i det program. Jeg mener vi er kødspiser. efter alle de programmer jeg har set.

vi bliver nok aldrig enige.. så vi lader det ligge...

En henvisning er ikke nok, jeg har brug for at vide hvilke ting det er du der mener. Derudover kan man jo være vitamin veganer, som jeg selv er, fordi jeg f.eks. ikke får nok jern fordi jeg netop ikke spiser kød. Jeg får dog jern, jeg spiser bare ikke tilstrækkeligt af det der indeholder jern. Så jeg har utroligt svært ved at se hvad det skulle være, der kan gøre det. (Og ja, så burde alle vi veganere og vegetarer vel så småt være ved at dø, hvis vi ikke får vores nødvendige ting) Jeg vil også lige påpege at jeg kommer til "kontrol" ved lægen, og jeg mangler intet. Så jeg får åbenbart imod fysikken?  (det var altså før jeg blev vitamin veganer jeg gik til kontrol)

Nej, det gør vi nok ikke. Men ok da Ellers spændende debat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.