Æggeløsningstest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.114 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. marts 2011

Henriette1973

Hej

Jeg har brug for lidt information omkring Æggeløsningstest.

Hvor pålidelige er de?

Er der et mærke der er bedre end de andre?

Jeg har brugt dem fra Valmed. Er der nogle der har erfaring med dem?

Jeg har ikke reglmæssig mens. Og i denne weekend (hvilket passer med en cyklus på 28 dage), har ÆLtesten vist en svag men en streg. Kan jeg så tro at jeg har æggeløsning, eller hvad?

Jeg er bare så frustreret, nok fordi jeg så gerne vil have den næste, og det er bare op ad bakke

Tak fordi du læste med

Hilsen

Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

Frøken J.

Henriette1973 skriver:

Hej

Hvor pålidelige er de?

Jeg har ikke reglmæssig mens. Og i denne weekend (hvilket passer med en cyklus på 28 dage), har ÆLtesten vist en svag men en streg. Kan jeg så tro at jeg har æggeløsning, eller hvad?

Jeg er bare så frustreret, nok fordi jeg så gerne vil have den næste, og det er bare op ad bakke

Tak fordi du læste med

Hilsen

Henriette

Kan ikke svare på de første spørgsmål, men angående det sidste har du ikke ægløsning hvis stregen kun er svag. Stregen skal være lige så tydelig som kontrolstregen, hvis ikke mere, for at du har ægløsning

Anmeld

20. marts 2011

Henriette1973

Secrets skriver:

Kan ikke svare på de første spørgsmål, men angående det sidste har du ikke ægløsning hvis stregen kun er svag. Stregen skal være lige så tydelig som kontrolstregen, hvis ikke mere, for at du har ægløsning

Ok, tusind tak for svaret

Anmeld

20. marts 2011

nielsen80

Henriette1973 skriver:

Hej

Hvor pålidelige er de?

Tak fordi du læste med

Hilsen

Henriette

Har selv brugt valmed, og har været glad for det. Det skal så siges at min ÆL ligger sent(16 dagen), på trods af regelmæssig mens på en 28 dag. cyklus. Prøv at test igen imorgen(ikke morgen urin), og se om ikke stregen er tydligere.

Anmeld

20. marts 2011

Henriette1973

nielsen80 skriver:

Har selv brugt valmed, og har været glad for det. Det skal så siges at min ÆL ligger sent(16 dagen), på trods af regelmæssig mens på en 28 dag. cyklus. Prøv at test igen imorgen(ikke morgen urin), og se om ikke stregen er tydligere.

Ok det vil jeg prøve... Hvorfor ikke morgen urin?

Anmeld

20. marts 2011

nielsen80

Ok det vil jeg prøve... Hvorfor ikke morgen urin?

Det står der i brugsanvisningen. Din hormon konc. er højere om morgen, og du kan derfor få et "falsk" positiv. Du vil altid have en smule LH i dit blod, hvorfor du kan få et lille udslag på en ÆL uanset hvornår du tester. Meeen hvis du tester i morgen tidlig, og får to streger, som er lige tydelige, så er den meget tæt på, og jeg ville sexe så meget som muligt de næste par dage.

ÆL test er lidt anderledes end graviditetstest, hvor en streg er en streg uanset hvor tydelig. Det skyldes som skrevet ovenfor, at du altid har lidt af det hormon, som du tester for i dit blod ved ÆL, hvorimod du kun har graviditetshormonet, hvis du rent faktisk er gravid.

Håber det giver mening

Anmeld

20. marts 2011

Henriette1973

nielsen80 skriver:

Det står der i brugsanvisningen. Din hormon konc. er højere om morgen, og du kan derfor få et "falsk" positiv. Du vil altid have en smule LH i dit blod, hvorfor du kan få et lille udslag på en ÆL uanset hvornår du tester. Meeen hvis du tester i morgen tidlig, og får to streger, som er lige tydelige, så er den meget tæt på, og jeg ville sexe så meget som muligt de næste par dage.

ÆL test er lidt anderledes end graviditetstest, hvor en streg er en streg uanset hvor tydelighed. Det skyldes som skrevet ovenfor, at du altid har lidt af det hormon, som du tester for i dit blod ved ÆL, hvorimod du kun har graviditetshormonet, hvis du rent faktisk er gravid.

Håber det giver mening

Det giver masser af mening Og TUSIND TAK for hjælpen. Hmmm og ja vi er godt i gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.