Tysk skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.374 visninger
10 svar
0 synes godt om
20. marts 2011

Hansen97

Hej
Nogen herinde der ved om man skal betale for at gå i tysk skole??

Anita

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

*Millemus*

Det skal man ikke......

Anmeld

20. marts 2011

Hansen97

*Millemus* skriver:

Det skal man ikke......

Okay... så kun for sfo?? noget du ved mere om?? overvejer nemlig alternativer....

Anmeld

20. marts 2011

*Millemus*

ja sfo er det samme som i dansk skole

Anmeld

20. marts 2011

Hansen97

ja sfo er det samme som i dansk skole

Okay.. du fik lige rettet der.. har du selv gået i tysk skole eller har børn der gør??

Anmeld

20. marts 2011

*Millemus*

jeg har selv gjort det og mit barn skal også i tysk skole

Anmeld

20. marts 2011

Hansen97

*Millemus* skriver:

jeg har selv gjort det og mit barn skal også i tysk skole

OKay.. kan du så fortælle mig om det er meget anderledes end dansk skole, fordele osv... og hvorhenne... hvis du vil.. jeg bor i Øster Højst og vi har en tysk skole her som vi måske overvejer lidt...

Anmeld

20. marts 2011

*Millemus*

Det er jo svært for mig at fortælle i forhold til dansk skole, da jeg jo aldrig har prøvet det.....Men jeg fornemmer der er mere deciplin og så er klasserne ikke så store - oftest er de jo ikke mere end 10-15 stykker i klassen (evt mindre) alt efter hvilken by skolen ligger i. Hvilken tysk skole ligger i nærheden af hvor du bor??

Anmeld

20. marts 2011

Hansen97

Vi har en i Øster Højst... så det var jo lige til... jeg tænker også om der er mere disciplin.. og hvor meget tysk er der.. jeg tænker at jeg er ikke så god til tysk så med kommunikationen.. er jo totalt grøn på det område...

Anmeld

20. marts 2011

AWO

Hej

Jeg kan da også lige komme med et input - har selv gået i tysk skole, først i Rødekro og siden i Aabenraa.

De tyske skoler er bygget op efter samme princip som de danske - bortset fra, at al undervisning (selvfølgelig undtagen dansk) foregår på tysk. Dengang jeg gik i skole, blev der desuden brugt det tyske karaktersystem op til 7. klasse. Og så er lærerne tit uddannet i Tyskland, hvilket hos nogle viser sig ved lidt fastere regler, men også en bedre evne til at differentiere.

En anden forskel er, at klasserne gerne er ret små, hvilket både kan være en fordel og en ulempe. Fungerer klassen godt, kan der undervises på et helt andet niveau end i en stor klasse, og der kan tages hensyn til den enkeltes kunnen. Men socialt kan det give lidt problemer, hvis børnene ikke kan sammen (taler af erfaring).

Det tyske sprog plejer ikke at være det store problem. I min skole havde vi flere, der kom fra rent danske hjem, og de lærte hurtigt og uden problemer at følge med.

Jeg ved desværre ikke så meget specifikt om Oster Hoist skole.

KH, Anke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.