Udskifte alm. mælk med kærnemælk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.065 visninger
3 svar
0 synes godt om
20. marts 2011

TTM

Hej alle i skønne kagebagekvinder!

Nu sidder jeg og skal til at bage en chokoladekage, men men men... Inspireret af en anden tråd med muffins hvor der var kærnemælk og creme fraiche i, tænkte jeg jo....

Kan man udskifte den alm. mælk med kærnemælk og creme fraiche??
Kagen i sig selv er nemlig dejlig sød, og er viiiiild med den kant som kærnemælken + C.F. giver i de muffins jeg har forelsket mig i...

Håber der sidder nogle og vil hjælpe.....!

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

Dot D

TykkeTrunteMor skriver:

Hej alle i skønne kagebagekvinder!

Nu sidder jeg og skal til at bage en chokoladekage, men men men... Inspireret af en anden tråd med muffins hvor der var kærnemælk og creme fraiche i, tænkte jeg jo....

Kan man udskifte den alm. mælk med kærnemælk og creme fraiche??
Kagen i sig selv er nemlig dejlig sød, og er viiiiild med den kant som kærnemælken + C.F. giver i de muffins jeg har forelsket mig i...

Håber der sidder nogle og vil hjælpe.....!

Knus

Det burde ikke være noget problem. Jeg bruger altid kærnemælk i mine kager også selvom, der står en anden type mælk. De bliver sådan mere saftige og lækre og så holder de sig også bedre, bliver ikke så nemt tørre. Så jeg siger go for it

Anmeld

20. marts 2011

muzen

hvis der står mælk bruger jeg altid kærnemælk i stedet for, for det gør kagerne meget mere luftige.

så gør du det helt sikkert :-)

Anmeld

20. marts 2011

TTM

Tusind tak for svar - begge 2 - selvom jeg desværre allerede var gået igang med kagen, så jeg må prøve med kærnemælk en anden dag, bager jo jævnligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.