Overnattende venner???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.145 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. oktober 2008

Honningblomst

Hej Piger...:o)
Kom til at sidde at tænke på om jeres børn har overnattende venner....hvor gamle var jeres børn da de startede på det?? og ikke mindst, hvordan foregår det så...er det oppe så længe de vil, må de sove samme flere gange i træk...

Her har begge de store haft venner sovende og i nat sov de ude...eller den stor gjorde.
De får lov at være oppe så længe de vil...de små på 5 år var oppe til halv to og de store til fire...så sov de dog ret længe næste dag.
Er så hyggeligt for dem og mig, synes jeg...
Men hvordan foregår det hos jer med større børn som sover sammen...:o)

Knus Eva,...som har to drenge ovenpå der skal sove sammen igen.:o)..det har de gjort i nat og i fredags også...og så mener de også de skal det resten af ferien-smiler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2008

Pia.

Altså jeg er meget streng på det område... når klokken er 21.00 skal der være ro og man må kun sove sammen med nogen en nat af gangen...

NEJ.... det er bare GAAAS...... He He... Mine børn er så heldige at være venner med dine børn og det er bare så skønt.... I nat sov der den skønneste store drenge sammen med min skønne store dreng.. og jeg kan da sige så meget som da Jim kørte på arbejde i morges 04.30 var de stadig oppe... vi blev dog enige om at jeg kunne slukke og lukke her nede og de kunne gøre sig putte klar da jeg gik i seng lidt over midnat og så spillede de bare computer oven på hele natten.... de hygger sig så meget de skønne børn og jeg nyder at mine børn har så gode venner der gør at de har lyst til at hygge sig til langt ud på natten og det er jo kun i weekenden eller ferierne man kan tillade sig alt den hygge....

Så meget enig med dig Eva....

Knus Pia

Anmeld

14. oktober 2008

Mette+Mathias

Åh, jeg kan ikke huske hvor gammel Line var... men hun må gerne sove sammen med en flere dage i træk, - det er helt ok, - dog vil jeg have at de går i seng i nogenlunde ordentlig tid, - det vil f.eks. sige at de går i seng senest samme tid som vi (voksne) gør (Line er 13).

Jeg ville ærlig talt også være temmelig træt af det, hvis mit barn på 5 havde været vågen til halv to om natten, - det spolerer jo fuldstændigt deres rytme. Da Line var 5 fik hun lov at være oppe så længe hun kunne nytårsaften, og hun holdt til 01,30 faktisk (kan huske det fordi det var årtusindskiftet), og hun sov jo til langt op af formiddagen og var ikke til at få i seng næste aften .

Jeg synes ikke at børn på 5 år skal være oppe mere end 1 - max 2 timer længere end deres sædvanlige sengetid. Mathias (4 lige om lidt) kommer i seng kl. 20,00, og da vi var til fødselsdag i fredags blev den 21,30 med det resultat at han tog sig en skraber på 3 timer næste dag, og også først sov sent lørdag (for han vågnede jo 5,45 som sædvanligt )

Anmeld

14. oktober 2008

ekzunz

Vi har Kenneth på 13 som næsten hver weekend og hver eneste dag i ferien sover sammen med nogen.
Der er ingen regler for hvor mange nætter de må sove sammen og i ferierne er det ofte maaange dage i træk - nogle gange uger... og det betyder intet om det er hos os eller ude. De må også have flere venner overnattende - dog er vi begyndt at være lidt mere "skrappe" og siger max 2 pr. barn - vi har trods alt 5 i forvejen, så 4 ekstra må være max...:-) Vi har dog en gang haft 15 - det gør vi ikke igen!!
Når vi går i seng skal de være klar til natten og gå på værelset. Jeg gider ikke have børn rendende rundt i huset efter vi er gået i seng. De må heller ikke selv bestemme hvornår de skal sove, og det er fordi hans værelse er lige overfor soveværelset, og det er altså temmelig lydt - så hvis vi skal have en chance for at få lidt søvn, så bliver de nødt til at være rolige. Jeg ved at hos nogle kammerater er det ingen regler, og det er helt fint med os.
Lillebror Kasper på 12 er temmelig asocial og gider ikke ofte være sammen med venner så det er selvfølgelig sjældent han sover med nogen - vi opfordrer ham, men det hjælper ikke.

De små er for små og den største er autist og gider ikke have sine venner med hjem. Det er kun til skolebrug!!

Anmeld

14. oktober 2008

H+S Skjolgborg.

min søn på 7½ få lov fredag og lørdag + ferie til han selv siger han vil i seng har ikke prøve anden en gang den har været over 3 før han sov... den lille på to nej hun kan ikke det der inu inden 22 sover hun fredag og lørdag og hverdagen er det fast kl:19.30 der er ro her for dem begge to af og til den stor til kl:20...

Anmeld

14. oktober 2008

heaven

hruuum..... nu er Lasse ikke så stor at han har overnattende venner, der vil hygge hele natten endnu - han er 15 mdr lige om lidt

men jeg forestiller mig, at det vil blive meget frit, ligesom dig Eva... kan huske at jeg synes det var viiildt fedt, når jeg som ung overnattede på "den måde" ved nogen - hold op hvor vi hyggede... og så dejligt at vi bare måtte sove til vi vågnede... desværre har mine egne forældre været lidt mere strenge på det område - ikke at jeg ikke måtte have overnattende gæster, men det var meget med at de helst så, at der var ro, når de også gik i seng osv...Måske er der derfor jeg har det sådan lidt "sådan vil jeg i hvert fald ikke være, når jeg bliver mor".... Om sommeren var det dog noget andet, - der sov vi nemlig altid i telt, og generede derfor ikke nogen, hehe..

Jannie

Anmeld

14. oktober 2008

Honningblomst

Tak for alle jeres svar...ja, jeg kan også tydeligt huske hvor hyggeligt det var at have en veninde sovende, måske det også er derfor at jeg lader dem alt det de vil.:o)
Mine er natteravne, så om lige meget hvad, så bliver det senere i weekenden end hverdagen...Konrad på 2 år er lige faldet i søvn, her kl. 23... :o)
Knus Eva..som sidder her og hører på et par glade fjolle drenge, som i dag præsterede at skaffe mig en kat-griner- men det synes bertram er vildt hyggeligt...

Anmeld

15. oktober 2008

twinboys

Ja mine er stadig for små, så de har ikke nogle de sådan set sover sammen med... Kun når de er blevet passet hos mormor og morfar en nat... Men det tæller jo nok ikke med...

Majbritt

Anmeld

15. oktober 2008

MorCamilla

Mikkel er kun 2½ så han har ikke prøvet det endnu, men når den tid kommer så vil jeg tro at det også bliver nogenlunde frit for dem, altså med hensyn til aftensmad (hvad de gerne vil have) og sengetiden bliver nok ikke helt på det tidspunkt Mikkel plejer at komme i seng. Men det er ikke til at svar på endnu. Men dejligt at tænke på synes jeg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.