Hvilken "spillemaskine" anbefaler I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

340 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. marts 2011

Astrid P

Min datter, som bliver 4 til sommer, er blevet meget interesseret i at spille computer. Hun spiller for tiden et spil som hedder Silke, lidt i stil med Pixeline, bare for yngre børn. Men nu har vi været ved at snakke om, om hun skal have sin egen maskine at spille på. (Det er nemlig lidt irriterende at hun skal låne vores når hun vil spille...)
Men hvilken maskine skal man vælge? Er det fedest at hun får en lille en, som fx en Nintendo DS, eller får hun mere ud af en større, en med tastatur osv? Jeg aner ikke en pind om hvad man kan få, men har hørt om noget der hedder V-smile, men kan ikke finde ud af om det er noget der er ordentligt.
Alternativt skulle man skaffe en billig brugt bærbar, som hun kan have sine spil liggende på... Hun vil nemlig også gerne skrive bogstaver i dokumenter og finde Disneysange på youtube.

Hvis I har nogle gode idéer, erfaringer eller forslag, så vil jeg meget gerne høre det.

KH Astrid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

Munder

Andrea på 4 år  fik en Nintendo DSI i julegave, og den er rigtig god. Hun kan selv navigere rundt i spillene, og den er så lille, at vi kan tage den med rundt.

Den vil jeg klart anbefale - da den jo vokser sammen med hende - man skal bare købe nye spil  (og sætte hende ind i flere af de funktioner der er på den)

Anmeld

20. marts 2011

Astrid P

Det lyder godt, og især fedt at den er nem at have med... Kan man også få spil hvor man skal skrive? For det er især det hun er vild med lige for tiden.

Anmeld

20. marts 2011

ekzunz

Astrid P skriver:

Det lyder godt, og især fedt at den er nem at have med... Kan man også få spil hvor man skal skrive? For det er især det hun er vild med lige for tiden.

Man kan ihvertfald få både Silke og Pixeline spil til Nintendoen, men om man kan skrive i dem afhænger af varianten...

Anmeld

20. marts 2011

Fru Dinesen

Marcus på 5 ½ har også en dsi og den er bare lykke 

vi har sådan et spil med 40 spil på 

hvor der i blandt dem er pixiline og silke spil 

Han elsker nemlig også at skrive (lege med tal og bogstaver)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.