neiiiii hvor er jeg forarget!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

615 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. marts 2011

Anonym trådstarter

igår står jeg og kigger ud af køkkenvinduet og nyder udsigten fra 2  sal. og så ser jeg en ung pige med sin søn der bor på 3 sal. hun sætter sig ind i bilen med barnet, barnet er godt nok i auto stol, men hun sætter autostolen på sine lår for der ikk er nok sæder til autostolen det er hende og så en mand der kører,

jamen tænk hvis de kører galt dert kan jo gå groligt galt,

er jeg forkert på den elller er det bare for uansvarligt at gøre eller hvad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

twinboys

Anonym skriver:

igår står jeg og kigger ud af køkkenvinduet og nyder udsigten fra 2  sal. og så ser jeg en ung pige med sin søn der bor på 3 sal. hun sætter sig ind i bilen med barnet, barnet er godt nok i auto stol, men hun sætter autostolen på sine lår for der ikk er nok sæder til autostolen det er hende og så en mand der kører,

jamen tænk hvis de kører galt dert kan jo gå groligt galt,

er jeg forkert på den elller er det bare for uansvarligt at gøre eller hvad?

Forstår ikke dem der leger med ilden...

Ville aldrig tilgive mig selv hvis det gik galt...

Majbritt

Anmeld

20. marts 2011

SussieThyssen

Det er ulovligt, og havde det været mig, havde jeg ringet til politiet og anmeldt det....så enkelt er det.
Man leger ikke med børns liv.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. marts 2011

Anonym trådstarter

twinboys skriver:

Forstår ikke dem der leger med ilden...

Ville aldrig tilgive mig selv hvis det gik galt...

Majbritt

jeg ville sørmer heller ikke og det er ikke første gang, har taget fat i hende 2 gange,

en gang kom de hjem efter at have været i bilka, og de begydte at bære ting op. troede de havde afleveret den lille ved besteforælderne, men efter 3 kvarter kommer jeg ned for skulle ud med hunden, så sidder den lille og skriger i bilen,  ringer op til dem og siger de skal hente ham med det samme da dette ikke er optimalt for en baby på 4 uger! men ikke optimalt for nogen, så kom hun surt ned og hentet ham,

Anmeld

20. marts 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Det er ulovligt, og havde det været mig, havde jeg ringet til politiet og anmeldt det....så enkelt er det.

Kærligst
Sussie

vidste jeg ikke man kunne, altså ringe til politiet, men vil jeg gøre hvis jeg ser dette igen,

de sætter også tit autostolen fast med en 2 punkt sele når den skal sættes fast med 3 punkts sele, ved du om dette også er ulovligt, er ikke så meget inde i det

Anmeld

20. marts 2011

Diana...

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Helt enig 

Anmeld

20. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

vidste jeg ikke man kunne, altså ringe til politiet, men vil jeg gøre hvis jeg ser dette igen,

de sætter også tit autostolen fast med en 2 punkt sele når den skal sættes fast med 3 punkts sele, ved du om dette også er ulovligt, er ikke så meget inde i det

Så vidt jeg ved, siger loven at autostolen skal fastsættes med den type sele, som den er bygget til.
Så hvis autostolen er bygget til en 2 punkts sele, så er det sådan en man skal have i bilen, og er det en 3-punkts sele, så er det den.
Men så vidt jeg ved, så er det kun autostole til 3-punktsseler der er godkendt i DK, og så kan man få nogle til H-seler, men de er vist ikke sådan lige til at skaffe.

Hvorom alting er, så SKAL børn, i følge loven være fastspændt i dertil hørende autostole indtil en vis størrelse, derefter på selepude, og efterfølgende som en voksen. Observerer man børn, der ikke er fastspændt, griber man knoglen og ringer til politiet, oplyser bilmærke, farve, nr og sted man har set det...og hvis der så er en patrulje i nærheden holder de øje med bilen.

Der er to ting, der kan få mig til at anmelde noget, den ene er spirituskørsel og den anden er når forældre ikke kører med deres børn fastspændt.
Hvis voksne vælger ikke at spænde sig selv fast, må det være deres eget problem, man man skal dælme sørge for, at børnene er det.

Anmeld

20. marts 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Så vidt jeg ved, siger loven at autostolen skal fastsættes med den type sele, som den er bygget til.
Så hvis autostolen er bygget til en 2 punkts sele, så er det sådan en man skal have i bilen, og er det en 3-punkts sele, så er det den.
Men så vidt jeg ved, så er det kun autostole til 3-punktsseler der er godkendt i DK, og så kan man få nogle til H-seler, men de er vist ikke sådan lige til at skaffe.

Hvorom alting er, så SKAL børn, i følge loven være fastspændt i dertil hørende autostole indtil en vis størrelse, derefter på selepude, og efterfølgende som en voksen. Observerer man børn, der ikke er fastspændt, griber man knoglen og ringer til politiet, oplyser bilmærke, farve, nr og sted man har set det...og hvis der så er en patrulje i nærheden holder de øje med bilen.

Der er to ting, der kan få mig til at anmelde noget, den ene er spirituskørsel og den anden er når forældre ikke kører med deres børn fastspændt.
Hvis voksne vælger ikke at spænde sig selv fast, må det være deres eget problem, man man skal dælme sørge for, at børnene er det.

okay tak for svar, husker jeg til hvis det sker en anden gang,

Anmeld

20. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

okay tak for svar, husker jeg til hvis det sker en anden gang,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.