Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Valkyrien skriver: Elsker bare den salme Syntes den er så smuk, og ikke så sørgelig, som fx "Sov sødt Barnlille" er. Den er også meget brugt til begravelser. Ikke at den ikke er smuk - for det er den virkelig! Men derfor kan jeg bare slet ikke se den blive brugt til en barnedåb..
Elsker bare den salme Syntes den er så smuk, og ikke så sørgelig, som fx "Sov sødt Barnlille" er. Den er også meget brugt til begravelser. Ikke at den ikke er smuk - for det er den virkelig! Men derfor kan jeg bare slet ikke se den blive brugt til en barnedåb..
Ja synes også at den er rigtig smuk, og en god barnedåbs melodi . Giver dig ret i at "Sov sødt barnlille" også kan virke trist, men for mit vedkommende kunne jeg godt finde på at vælge b.la den sang til mine børns barnedåb (Når jeg på et tidspunkt får børn ) , måske fordi jeg altid har forbundet den sang med lykkelige begivenheder
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Mut skriver: Kunne ikke lade være med at kommentere, men har også selv sunget i kirkekor før i tiden, og synes også at "Fyldt med glæde over livets under" er utrolig sød
Kunne ikke lade være med at kommentere, men har også selv sunget i kirkekor før i tiden, og synes også at "Fyldt med glæde over livets under" er utrolig sød
Det er sådan én som alle kan synge med på efter 2. vers. Og ja man får bare nogle favorit melodier og sange, når man har sunget i kirke. Til min venindes drengs barnedåb havde vi arrangeret en lille overraskelse og hele koret kom ned og sang: Jeg vil tælle stjernerne trestemmigt. Der var ikke et øje tørt. Tror også at mine gamle sangveninder (som jeg heldigvis stadig har meget med at gøre selvom vi nu bor i 4 forskellige dele af landet) vil lave noget lign. når vores engang skal døbes
MaybeBaby skriver: Det er sådan én som alle kan synge med på efter 2. vers. Og ja man får bare nogle favorit melodier og sange, når man har sunget i kirke. Til min venindes drengs barnedåb havde vi arrangeret en lille overraskelse og hele koret kom ned og sang: Jeg vil tælle stjernerne trestemmigt. Der var ikke et øje tørt. Tror også at mine gamle sangveninder (som jeg heldigvis stadig har meget med at gøre selvom vi nu bor i 4 forskellige dele af landet) vil lave noget lign. når vores engang skal døbes
Ja nemlig, den er så nem at synge med på, og synes at den har en genkendelig melodi . Nårh hvor sødt, super overraskelse
Jamen er også ret vild med den. Men kan også ret godt li "Det dufter lysegrønt af græs".
Heldigvis er der lidt tid til at vi skal beslutte os. Men synes at det er rart at have god tid til at finde ud af hvad man godt kan lide.
Kirstine85 skriver: Jamen er også ret vild med den. Men kan også ret godt li "Det dufter lysegrønt af græs". Heldigvis er der lidt tid til at vi skal beslutte os. Men synes at det er rart at have god tid til at finde ud af hvad man godt kan lide.
"Det dufter lysegrønt af græs" har jeg desværre ikke så meget kendskab til . Men det er helt klart noget man skal give sig god til til at beslutte sig i, det er jo en stor dag Hvor mange salmer må man egentlig vælge?
Mut skriver: "Det dufter lysegrønt af græs" har jeg desværre ikke så meget kendskab til . Men det er helt klart noget man skal give sig god til til at beslutte sig i, det er jo en stor dag Hvor mange salmer må man egentlig vælge?
Er faktisk ikke klar over det. 1 tror jeg...?
Kirstine85 skriver: Er faktisk ikke klar over det. 1 tror jeg...?
Okay , jeg har ikke børn endnu, så har slet ikke styr på sådan noget (forståeligt nok) . Men 1 lyder meget logisk, hvis nu andre familier også skal have døbt deres barn, samme dag i samme kirke
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128