2. fremmedsprog på hg?? hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.362 visninger
15 svar
0 synes godt om
19. marts 2011

Kruse90

Hej piger.

Jeg går jo på hg1, og starter jo så i hg2 efter sommerferien.
Vi har allrede nu skulle vælge valgfag.

Jeg vil gerne være lægesekretlr, og der skal man have haft engelsk på c niveau Det får jeg så via valgfag
Og så skal man have haft en 2. fremmedesprog på E niveau?
Jeg kan få meridt for det, pga jeg havde tysk i 10. klasse?

Tror i det ville være dumt at tage meridt? Ville de sortere mig fra pga jeg ikke har haft det på Handelsskolen??

HJÆLP PIGER

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2011

chael

Hvor har du Tysk fra? En anden handelsskole? For så ville jeg klart vælge merit!

Er det tysk du har med fra folkeskolen, ja så ville jeg vælge tysk på HG, det ser altid bedre ud på papiret

Jeg er selv færdig på HG til sommer, også med henblik på lægesekretær.

JEg har merit i dansk, men det er fordi niveuet på HG er på C niveu, jeg har det på A niveu fra HF

Pøj pøj med uddannelsen

*Camilla

Anmeld

19. marts 2011

Snefnug1984

Jeg tror ikke du kan få merit for det tysk du har haft i folkeskolen?

Der er jo ikke det store valg af sprog på HG på E niveau og hvis du skal have 2 sprog, hvorfor så ikke bare tage tysk?

Anmeld

19. marts 2011

Kruse90

Fordi jer er elendig til sprog
Så vil jeg hellere koncentrer mig om mit tysk, men jo kan godt få merit det siger uddannelseschefen.

men tror I at de vælger mig fra fordi jeg ikke f.eks har haft tysk på handelsskolen, jeg har haft tysk i 10. klasse

Anmeld

19. marts 2011

Snefnug1984

Kruse90 skriver:

Fordi jer er elendig til sprog
Så vil jeg hellere koncentrer mig om mit tysk, men jo kan godt få merit det siger uddannelseschefen.

men tror I at de vælger mig fra fordi jeg ikke f.eks har haft tysk på handelsskolen, jeg har haft tysk i 10. klasse

Det tysk man har på handelsskolen er jo mere Butiks/kontor/erhvervs relateret end det man havde i folkeskolen, så jeg ved ikke om sådan noget kan have betydning for deres vurdering af dig?

Anmeld

19. marts 2011

Kruse90

Snefnug1984 skriver:

Det tysk man har på handelsskolen er jo mere Butiks/kontor/erhvervs relateret end det man havde i folkeskolen, så jeg ved ikke om sådan noget kan have betydning for deres vurdering af dig?

hmm
tror du fertilitetsklinikken kan hjælpe mig med det
De har jo også lægesekretærer

Anmeld

19. marts 2011

Snefnug1984

Kruse90 skriver:

hmm
tror du fertilitetsklinikken kan hjælpe mig med det
De har jo også lægesekretærer

Det kan jo aldrig skade at spørge

Anmeld

19. marts 2011

Kruse90

Snefnug1984 skriver:

Det kan jo aldrig skade at spørge

Nej lige præcis

Ellers kan man måske ringe til et sygehus?
Hvem skal jeg mon bede om at få fat i?

Anmeld

19. marts 2011

Snefnug1984

Kruse90 skriver:

Nej lige præcis

Ellers kan man måske ringe til et sygehus?
Hvem skal jeg mon bede om at få fat i?

Ja det var også en mulighed.. du kan jo spørge efter den ledende lægesekretær Det er jo ofte hende der har de studerende på sygehusene.. Ellers skal du måske snakke med handelsskolen om det.. Hmm sad lige og læste om det, da det lyder spændende

Anmeld

19. marts 2011

Kruse90

Snefnug1984 skriver:

Ja det var også en mulighed.. du kan jo spørge efter den ledende lægesekretær Det er jo ofte hende der har de studerende på sygehusene.. Ellers skal du måske snakke med handelsskolen om det.. Hmm sad lige og læste om det, da det lyder spændende

hehe ja
glæder mig helt vildt
Jamen min lære sagde at han ikke vidste om de ville sortere en fra??

Men altså min uddannelseschef sagde at jeg kunne få meridt? Og det burde han vel ikek sige hvis det ville stille mig dårligere?
Måske jeg skulle snakke med en uu-vejleder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.