blandet kager.. :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2011

Pige2009

tioyv skriver:

tak

Velbekomme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

Lou87

jamen jeg har lavet den i flere forskellige kager, chokoladekage og lagkage. chokolaekagen har jeg bare delt da den var bagt og lagt creme eller mousse imellem, og lagkagen har jeg bare "samlet" i formen og så sat den på køl til dagen efter og så vendt den ud(HUSK og komme film i formen inden..)

Okay - dvs man kan godt "skære igennem" en kage, sådan vandret for at ku ligge et lag i ??
Jeg tænkte bare at den måtte da begynde og smuldre helt vildt!?

Det der fondant driller mig også når jeg skal ha det på kagen
Det blir for tyndt så det næsten går i stykker inden jeg får det på kagen.. og når jeg skal skære den til rundt om, så ender det med kanten ikke når helt ned til fadet så man kan se kagen Plus min fondant pynt "knækker" - hvorfor? ... Nogen gode råd ?

Anmeld

26. marts 2011

tioyv

Lou87 skriver:

Okay - dvs man kan godt "skære igennem" en kage, sådan vandret for at ku ligge et lag i ??
Jeg tænkte bare at den måtte da begynde og smuldre helt vildt!?

Det der fondant driller mig også når jeg skal ha det på kagen
Det blir for tyndt så det næsten går i stykker inden jeg får det på kagen.. og når jeg skal skære den til rundt om, så ender det med kanten ikke når helt ned til fadet så man kan se kagen Plus min fondant pynt "knækker" - hvorfor? ... Nogen gode råd ?

jeg har aldrig haft problemer med at kagen smuldre.

kan du ikk lade vær med og rulle fondaten så tyndt ud så? kan det ikk løse problemet? når du skal skære det overskydende af er det vigtigt at fondanten er arbejdet godt ind til kagen og ned til fadet og så skal man skære lige ned og ikk skrå ind mod kagen, så skulle det gerne kunne nå ned til fadet..

knækker det helt i stykker? er det blomster, eller figure eller..

Anmeld

27. marts 2011

Lou87

tioyv skriver:

jeg har aldrig haft problemer med at kagen smuldre.

kan du ikk lade vær med og rulle fondaten så tyndt ud så? kan det ikk løse problemet? når du skal skære det overskydende af er det vigtigt at fondanten er arbejdet godt ind til kagen og ned til fadet og så skal man skære lige ned og ikk skrå ind mod kagen, så skulle det gerne kunne nå ned til fadet..

knækker det helt i stykker? er det blomster, eller figure eller..

OKay, må afprøves.. for ville da godt lave en større kage end lagkagestr

Har lige fået tip om måske og ku rulle fondanten på kagerullen for den ikk knækker, så det må jeg prøve..

Det er den kage jeg lige har lagt op på min tråd, det sådan nogle udstikker blomster...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.