Nej, jeg kender faktisk ikke til mærkerne. Surfede lidt på nettet og Canon eos 550d er test vinder i 2010, og da jeg gerne vil have et godt tænkte jeg det måske var den
. Men skal nok lige have de forskellige i hænderne og mærke efter. Jeg vil også gerne have et kamera som jeg ikke behøver at udskifte om nogle år
. Nikon har jeg ihvertfal hørt rigtig godt om
. Der er bare så mange at vælge imellem, bliver helt forvirret.
Når du skal købe det, så spørg om du kan få lov til at gå en tur, hvor du holder det, som når du skal tage et billede. Hvis ikke det ligger godt i hånden på det, så kommer du ikke til at bruge det så meget som du ønsker! Det er helt sikkert 
Har du små hænder? Sony laver nemlig kompakte kameraer.
Det der "ældes" ved et spejlrefleks er objektivet. Så selvom du køber et der er helt fint, så vil det kun være en fordel at købe et bedre opjektiv! Men det kommer af sig selv, hvis du går meget op i det
Jeg mener nok at det er sådan det er. Men nu kommer jeg helt i tvivl, fordi jeg aldrig snakker om kameraer, jeg bruger dem bare! haha.
Nikon er SÅ lækkert et mærke (hvis du har været til en koncert hvor pressen får lov til at tage billeder de første 10 minutter, så vil du se at de også sværger til nikon, det er lidt komisk faktisk. Sidste koncert jeg var til på Smukfest var der 1 canon og så 15 nikon, eller sådan noget. 
Jeg forstår godt at du er forvirret! Det var jeg også da jeg skulle ud og købe mit, til trods for at jeg efterhånden ved ret meget om det. Men jeg ville bare lige give dig min personlige mening, som er at canon ikke kan hamle op med Nikon, og at sony ligger lige i mellem de to! Jeg stod mellem et sony og et nikon, da jeg købte mit. Men der var dog langt mere ved Nikon der vejede op, bl.a. at det sony jeg kiggede på ikke fungerede med mine hænder + nikon funktionsknapper sidder bedre steder.
Du skal også være opmærksom på vibration reduction i kameraet (det er det det hedder ved Nikon, det hedder noget andet ved sony) jeg mener nemlig ikke at det sidder i kameraer ved canon, men hold mig ikke lige på det. Der er i hvert fald noget med Canon på det punkt, hvor jeg tænkte "Hold da op. Hvordan kan man overhovedet tage billeder uden det?"