Erfaring med Canon eos 550D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

539 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. marts 2011

Bas

Hey folkens

Skal til at investere i et speljrefleks kamera og har derfor surfet lidt på nettet. Er kommet frem til en Canon eos 550D, som mange roser til skyerne. Nogen kamera-folk der kender det? Jeg tager rigtig mange billeder daglig og elsker at bruge tid på at redigere dem, men tænker om lige denne model er for avanceret til en nybegynder i spejlrefleks kamera? Håber nogen kan hjælpe.

Knus Bas

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2011

Disa

Jeg har selv en Canon 500 D som jeg er super glad for, bruger den meget og den er dejlig nem at anvende, men ved ikke hvor meget forskel der er på 500 D og 550 D.

Jeg tog ned og snakkede med nogle i en foto forretning, forklarede hvad jeg kunne tænke mig og hvad jeg ville brude det til, og så fandt de nogle frem som jeg kunne kigge på, og der var meget store pris forskelle på nogle af dem, men de var gode til at forklare tingene og jeg gik glad derfra. 

Anmeld

19. marts 2011

Bas

Disa skriver:

Jeg har selv en Canon 500 D som jeg er super glad for, bruger den meget og den er dejlig nem at anvende, men ved ikke hvor meget forskel der er på 500 D og 550 D.

Jeg tog ned og snakkede med nogle i en foto forretning, forklarede hvad jeg kunne tænke mig og hvad jeg ville brude det til, og så fandt de nogle frem som jeg kunne kigge på, og der var meget store pris forskelle på nogle af dem, men de var gode til at forklare tingene og jeg gik glad derfra. 

Okay, jeg ved heller ikke lige hvad forskellen er på de to. Jeg må gøre som du siger, tage forbi en fotohandler. De billeder jeg redigerer i bliver ofte ret dårlige synes jeg, da jeg beskærer i dem og der opstår sløring på billederne. Så nu er det tid til et spejlrefleks kamera, men har bare ikke forstand på det.

Anmeld

19. marts 2011

Dinna88

Bas skriver:

Hey folkens

Skal til at investere i et speljrefleks kamera og har derfor surfet lidt på nettet. Er kommet frem til en Canon eos 550D, som mange roser til skyerne. Nogen kamera-folk der kender det? Jeg tager rigtig mange billeder daglig og elsker at bruge tid på at redigere dem, men tænker om lige denne model er for avanceret til en nybegynder i spejlrefleks kamera? Håber nogen kan hjælpe.

Knus Bas

Kender du noget til mærkerne? 

Personligt kommer jeg aldrig til at købe et canon, jeg synes de ligger dårligt i min hænder og så kan de bare slet ikke måle sig med nikon! Men, det er min personlige mening, jo. Nikon har et D3000, som er så nemt at have med at gøre, og med memorycard, og UV linse osv, så gav jeg lige knapt 3700 kr - super billigt! Og så er det egentlig et begynder kamera. 

Men ellers laver sony altså et super begynder spejlrefleks! Uhh, jeg kan ikke huske hvad det hedder lige nu. Æv æv. 

Anmeld

19. marts 2011

Dinna88

Hey folkens

Knus Bas

Personligt kommer jeg aldrig til at købe et canon, jeg synes de ligger dårligt i min hænder og så kan de bare slet ikke måle sig med nikon! Men, det er min personlige mening, jo. Nikon har et D3000, som er så nemt at have med at gøre, og med memorycard, og UV linse osv, så gav jeg lige knapt 3700 kr - super billigt! Og så er det egentlig et begynder kamera. 

Men ellers laver sony altså et super begynder spejlrefleks! Uhh, jeg kan ikke huske hvad det hedder lige nu. Æv æv. Er du interesseret, kan jeg godt høre mig ad, hvad det nu lige er det hedder, ved en af mine venner.  det koster 2500 for huset og objektivet, og så kommer der de småting oveni.

Anmeld

19. marts 2011

Bas

Dinna88 skriver:

Men ellers laver sony altså et super begynder spejlrefleks! Uhh, jeg kan ikke huske hvad det hedder lige nu. Æv æv. Er du interesseret, kan jeg godt høre mig ad, hvad det nu lige er det hedder, ved en af mine venner.  det koster 2500 for huset og objektivet, og så kommer der de småting oveni.

Nej, jeg kender faktisk ikke til mærkerne. Surfede lidt på nettet og Canon eos 550d er test vinder i 2010, og da jeg gerne vil have et godt tænkte jeg det måske var den. Men skal nok lige have de forskellige i hænderne og mærke efter. Jeg vil også gerne have et kamera som jeg ikke behøver at udskifte om nogle år. Nikon har jeg ihvertfal hørt rigtig godt om. Der er bare så mange at vælge imellem, bliver helt forvirret.

Anmeld

19. marts 2011

Dinna88

Nej, jeg kender faktisk ikke til mærkerne. Surfede lidt på nettet og Canon eos 550d er test vinder i 2010, og da jeg gerne vil have et godt tænkte jeg det måske var den. Men skal nok lige have de forskellige i hænderne og mærke efter. Jeg vil også gerne have et kamera som jeg ikke behøver at udskifte om nogle år. Nikon har jeg ihvertfal hørt rigtig godt om. Der er bare så mange at vælge imellem, bliver helt forvirret.

Når du skal købe det, så spørg om du kan få lov til at gå en tur, hvor du holder det, som når du skal tage et billede. Hvis ikke det ligger godt i hånden på det, så kommer du ikke til at bruge det så meget som du ønsker! Det er helt sikkert
Har du små hænder? Sony laver nemlig kompakte kameraer.

Det der "ældes" ved et spejlrefleks er objektivet. Så selvom du køber et der er helt fint, så vil det kun være en fordel at købe et bedre opjektiv! Men det kommer af sig selv, hvis du går meget op i det  Jeg mener nok at det er sådan det er. Men nu kommer jeg helt i tvivl, fordi jeg aldrig snakker om kameraer, jeg bruger dem bare! haha.

Nikon er SÅ lækkert et mærke (hvis du har været til en koncert hvor pressen får lov til at tage billeder de første 10 minutter, så vil du se at de også sværger til nikon, det er lidt komisk faktisk. Sidste koncert jeg var til på Smukfest var der 1 canon og så 15 nikon, eller sådan noget.

Jeg forstår godt at du er forvirret! Det var jeg også da jeg skulle ud og købe mit, til trods for at jeg efterhånden ved ret meget om det. Men jeg ville bare lige give dig min personlige mening, som er at canon ikke kan hamle op med Nikon, og at sony ligger lige i mellem de to! Jeg stod mellem et sony og et nikon, da jeg købte mit. Men der var dog langt mere ved Nikon der vejede op, bl.a. at det sony jeg kiggede på ikke fungerede med mine hænder + nikon funktionsknapper sidder bedre steder.

Du skal også være opmærksom på vibration reduction i kameraet (det er det det hedder ved Nikon, det hedder noget andet ved sony) jeg mener nemlig ikke at det sidder i kameraer ved canon, men hold mig ikke lige på det. Der er i hvert fald noget med Canon på det punkt, hvor jeg tænkte "Hold da op. Hvordan kan man overhovedet tage billeder uden det?" 

Anmeld

19. marts 2011

Kamulla

jeg ahr altså et 550D og er yderst glad for det.. det har mange funktioner, men som nygebynder leger du bare med auto funktionen slået til, hvor senere du kan lege med at skreddersy dine egne funktioner.. 

jeg syntes kameraet ligger fint i mine hæner

Anmeld

19. marts 2011

Kamulla

og så giver jeg ikke meget for det du skriver Dina88 (undskyld ikk personligt) men der er altid Nikon fans og Canon fans.. men canon kan absolut det samme som nikon  det det sammen som med barnevogne.. nogle sværger til odder hvor andre sværger til emmaljunga og kommer med kritik mod hinanden som der ikke er meget hold i ville så give dig ret angående objektivet.. men til at begynde med er et standard fin nok... 

Anmeld

21. marts 2011

Bas

Tusind tak for jeres svar. Det blev et Sony, nu skal batteriet oplade, glæder mig til at prøve det imorgen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.